آشنايی با سيستمهاي سوخت رساني کاربراتوري و انژکتوري و مزاياي استفاده از تکنولوژي هاي جديد سوخت رسان

آشنايی با سيستمهاي سوخت رساني کاربراتوري و انژکتوري و مزاياي استفاده از تکنولوژي هاي جديد سوخت رسان

آشنايی-با-سيستمهاي-سوخت-رساني-کاربراتوري-و-انژکتوري-و-مزاياي-استفاده-از-تکنولوژي-هاي-جديد-سوخت-رساندانلود مقاله آشنايي با سيستمهاي سوخت رساني کاربراتوري و انژکتوري و مزاياي استفاده از تکنولوژي هاي جديد سوخت رساني در خودرو نوع فایل : Word تعداد صفحات : 22فهرست محتوا پیشگفتارسيستم سوخت رساني براي خودرو به مانند دستگاه گوارش و دستگاه تنفسي براي بدن انسان ضروري و بسيار حساس است که بايستي انرژي لازم براي استفاده و کار خودرو را فراهم سازد . اما اين سيستم هاي سوخت رساني چگونه چنين کاري را انجام ميدهند ؟ بر چند نوع هستند ؟ مزايا و معايب اين نوع سيستم ها چيست ؟ چه نوع سيستمي براي خودرو اقتصادي تر و مناسب تر است ؟ و . . . ده ها سئوال ديگر که ممکن است براي همه ي کساني که به نوعي با خودرو سر و کار دارند پيش آيد . از سال 1383 ساخت خودرو هاي سواري کاربراتوري تقريبا به حالت تعليق در آمده است و شرکت ها تنها مجازند از سيستم هاي انژکتوري براي محصولات خود استفاده کنند . حال آنکه تعدادي از رانندگان قديمي خودرو همچنان بر استفاده از خودروهاي کاربراتوري اصرار مي ورزند . اصلا کاربراتور و انژکتور چه تفاوتي با هم دارند ؟ چه کاري انجام مي دهند ؟ و کداميک بر ديگري ارجحيت دارد ؟ و . . . سئوالات مشابه ديگر . در اين نوشتار سعي داريم به صورت اختصار با هر دو نوع سيستم سوخت رساني آشنا شويم و در نهايت با مزايا و معايب هر دو آشنايي پيدا کرده تا بتوانيم به درستي در خصوص استفاده از اين سيستم ها در خودرو تصميم گيري نماييم .کاربراتور چيست ؟کاربراتور مهمترين قطعه در سيستم هاي سوخت رساني کاربراتوري است . وظيفه ي اصلي کاربراتور تهيه مخلوط مناسبي از هوا و سوخت براي شرايط مختلف کار موتور مي باشد …انواع کاربراتور : 1 . کاربراتور با جريان هوا از بالا به پايين : 2 . کاربراتور با جريان هوا از پايين به بالا : 3 . کاربراتور با جريان هواي افقي : معايب عمده و ذاتي کاربراتور1 . عدم تناسب ميزان مخلوط شدن هوا و سوخت : . 2 کاربراتور شديدا وابسته به شرايط محيط است : 3 . عدم توزيع يکسان سوخت به سيلندرها : 4 . خفه کردن کاربراتور : 5 . پديده قفل گازي : 6 . وابسته بودن به نوع بنزين : 7 . تنظيمات زياد و پيچيدگي زياد مکانيکي : معايب عمده ذاتي دلکو :1 . شدت جرقه به دور موتور وابسته است : 2 . شدت توزيع جرقه بر روي سر شمع ها يکسان نيست : .3 . عدم تناسب آوانس هاي ديناميکي و استاتيکي4 . تنظيمات زياد و پيچيدگي زياد مکانيکي : سيستم تزريق سوخت الکترونيکي EFI چيست ؟تفاوت عمده سيستم هاي انژکتوري در موتورهاي بنزيني و گازوئيلي :سيستم سوخت رسانيسيستم هوارساني بعضي از سنسورهاي اصلي سيستم هاي EFIانواع سيستم هاي سوخت رساني انژکتوري به ترتيب ابداع : سيستم هاي پاشش سوخت تکي يا Single Point Fuel Injection :سيستم هاي پاشش سوخت چند گانه يا Multi Point Fuel Injection :سيستم هاي پاشش مستقيم سوخت يا Gasoline Direct Injection :آشنايي با سيستم هاي CLOSE LOOP و OPEN LOOP :مزاياي استفاده از سيستم هاي انژکتوري نسبت به سيستم هاي کاربراتوري :معايب سيستم هاي سوخت رساني انژکتوري نسبت به کاربراتوري :

دانلود فایل

دانلود فایل آشنايی با سيستمهاي سوخت رساني کاربراتوري و انژکتوري و مزاياي استفاده از تکنولوژي هاي جديد سوخت رسان

, آشنايی, با, سيستمهاي, سوخت, رساني, کاربراتوري, و, انژکتوري, و, مزاياي, استفاده, از, تکنولوژي, هاي, جديد, سوخت, رسان