اختلالات شخصیتی

اختلالات شخصیتی

اختلالات-شخصیتیفرمت ورد 52 صفحهاختلالات شخصیتیاختلال رفتارينظريه يادگيري رفتاري اجتماعيمفهوم كلي يادگيري اين است كه اختلات دوران كودكي به همان طريقي به كودك مي رسد كه ساير رفتار ها ، انتشار مقاله واتسون به نام روانشناسي از ديد رفتارگرا ( 1931) چشم اندازي را عرضه كرد كه با نظريه قليل رواني به رقابت برخاست از نظريه يادگيري رفتاري و اجتماعي ، يادگيري در سرتاسر طول عمر ادامه داشت و از اين رو نمي توانست اين تصور كه شكل گيري شخصيت تا سن بخصوص صورت گيرد . معني داشته باشد . سرانجام بر عكس نظر يه قليل رواني كلاسيك ، ديدگاه رفتاري حكم نظريه اي جامع و واجد را نداشت كه بتواند تمام رفتارها را توجيه كند بلكه بر عكس نظريه هاي گوناگون پيشنهاد شده بود كه اغلب از زبان مشابهي استفاده مي كرد . اما هر كدام از آنها جنبه متفاوتي از روند يادگيري را شرح مي داد ( ترجمه منشي طوسي ، 1372 )يادگيري مشاهده ايپژوهشگري كه بيش از همه يادگيري مشاهده اي يا سرمشق مدل سازي مي پردازد … بندورا[1] كه در كنار پيوندش با اين موضوع مطالعات بسيار روي پيدايش و درمان اختلالات رفتاري كودكان داشته است . كودكان نشان داده اند كه با مشاهده كارهاي ديگران مي توانند رفتارهاي گوناگون ، پرخاشگري ، همكاري ، تأخير در احساس رضايتمندي ، سهيم شدن كسب اين مطالعات نشان مي دهند كه چگونه يادگيري مشاهده اي باعث شود مشكلي رفتاري آموخته شود يا از بين برود چشم انداز يادگيري اجتماعي كه از نگرش باندورا و ساير مطالعات گرفته شده است بر فرايندهاي شناخت مانند توجه ، حا فظه و حل مسائل تأكيد فزاينده اي دارد.( ترجمه منشي طوسي ، 1372)نظريه يادگيري رفتاري اجتماعييادگيري مشاهده ايشناخت گرايان ( Cogninvsm )ديدگاه شناختي – رفتاري:نگرش رواني – تربيتي:نظريه متقابل :تشخيص و طبقه بندي6- گروهبندي بر اساس  سن7- گروهبندي بر اساس رفتارهاي اوليه و ثانويه [1]9- گروهبندي از ديدگاه متخصصان آموزش و پرورش :نشانه شناسي اختلالات رفتاري كودكان* سبب شناسي اختلالات رفتاري    عوامل مربوط به خانواده و والدين الف – ساخت خانواده :ب) فضاي عاطفي و روابط خانوادگي :ج) اندازه خانواده :د) موقعيت اقتصادي – اجتماعي خانواده :    عوامل اجتماعي – فرهنگي :    عوامل زيستي :  عوامل زمينه ساز4[2] و عوامل آشكار ساز52 :الف ) عوامل زمانه سازب ) عوامل آشكار ساز4- عوامل برون زاد :5- محروميتها و كمبودها :نقش مدرسه در اختلالات رفتاري دانش آموزان :ب) سازگاري اجتماعي دانش آموزان در مدرسه   ج) نقش وضعيت تحصيلي در سازگاري دانش آموزان :تعريف سلامت روان3پيشينه نظريبنابر تحقيقات « انجمن ملي بهداشت رواني[3] » :ديدگاه روانپزشكيديدگاه روان تحليلي4- هدف نهايي او رشد خلاقيت و تحقق خويشتن است ( خدارحيمي 1374) .ديدگاه رفتار گرايان : 3   ديدگاه انسان گراييديدگاه هستي گراييديدگاه شناختي   ديدگاه بوم شناسيمنابع :1- ميلاني فر ( 1356)4- predisposing factor5-  precipiting factor3[3] – Mental Health National Association[1] – Bandura

دانلود فایل

دانلود فایل اختلالات شخصیتی

دانلود تحقیق اختلالات شخصیتی ,دانلود تحقیق در مورد اختلالات رفتاری ,روانشناسی,نظريه يادگيري رفتاري اجتماعي,ديدگاه شناختي رفتاري,اختلالات شخصیتی در کودکان,اختلالات رفتاری کودک