اصول فقه (بخش )1 رشته فقه ، الهیات

اصول فقه (بخش )1 رشته فقه ، الهیات

اصول-فقه-(بخش-)1-رشته-فقه--الهیاتتوضیحات محصول :جزوات و کتاب های رشته  فقه ، الهیات  -ویژه
کنکور سال 95 – به همراه تست ها و پاسخ تشریحی توجه:در پاسخ گویی به سوالات
کنکور علاوه بر بار علمی نیاز به یک مهارت خاص در تست زنی نیز می باشد در فروشگاه

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
FA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:’Table Normal’;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:”;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:’Calibri’,’sans-serif’;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}دانشجویی
بهارسعی شده برای مطالب کتابهای خلاصه منابع تمام رشته ها این موضوع اجراگرد د.
پس مطالب این کتابها طوری برنامه ریزی و تالیف شده که دانشجو هم مطالب کتاب را خوب
یاد می گیرد وهم در تست زنی مهارت کافی پیدا می کند. دانلود اصول فقه (بخش )1  رشته  فقه ،
الهیات  بخش اول : الفاظ
فصل اول : کلیات
مبحث اول ـ تعریف اصول فقه:
هو القواعد الممهده لاستنباط الاحکامِ الشرعیه الفرعیه من
ادلتها.
اصول فقه قواعدي است که براي به دست آوردن احکام شرعی فرعی
از دلیلهایشان آماده شده است.
نکات مهم:1ـ در تعریف فوق، کلمه القواعد جنس عامی است که هر قاعدهاي
را در بر . میگیرد
2ـ اصول فقه به معناي قواعد فقه است.
3ـ عبارت ممهده لاستنباط الاحکام قواعد را منحصر به قواعد
اصول میسـازد، و قواعـد علـم عربـی و منطـق و . . . را از
تعریف خارج می . سازد
4ـ عبارت الشرعیه احکام عقلی و قانونی و غیرشرعی را خارج .
میسازد
5ـ کلمه الفرعیه احکام اصول دین را که از راه عقل شناخته
میشوند، خارج . میکند
مبحث دوم ـ موضوع هر علمی
1ـ تعریف موضوع علم:
موضوع هر علم عبارت است از چیزي که در آن علم، از احوال آن
چیز و چیزهایی که متعلق به
آن است و در هدف علم مدخلیت دارد بحث می . شود
2ـ نکات
الف ـ از دیدگاه اصولین: چیزي که از عوارض ذاتی موضوع بحث
میکند و این عوارض بایـد در هـدف آن علـم مـدخلیت
داشته باشند، تا بتوانند جزء موضوع آن علم تلقی شوند.
بنابراین از عوارض غیرذاتی هر چند در هـدف آن علـم مـدخلیت
داشته باشند در آن علم مورد بحث قرار . میگیرند
ب ـ از دیدگاه منطقیون: تمام عوارض ذاتی جزء موضوع هستند
ولو این که در هدف آن علم مدخلیت نداشته باشند.
3ـ موضوع هر علمی یک عنوان اصلی است نه انتزاعی و مسائل علم
از موضوع انتزاع میشوند، لذا اساس و محـور تـدوین اصول فقه 13 » 1»
 
علوم، موضوعات آن علوم هستند در نتیجه وجه تمایز علوم از
همدیگر بوسیله موضوعاتشان است نه اهدافشان مجموعه تست
1 «ـ در عبارت و تکره النافله المبتدئه بعد صلوتی الصبح و
العصر» «، مراد از نافله مبتدئه» کدام است؟ نافلـ هاي
است که:
1) بدون سبب عام انجام میگیرد ولی داراي سبب خاص است.
2) تبرعاً انجام می گیرد و براي آن سببی نیست.
3) تبرعاً انجام میگیرد مانند نماز احرام.
4) داراي سبب خاص است مانند نماز حاجت.
2 «ـ مراد از صلاه ذات الرقاع ؟» کدام است
1) مربوط به نماز مسافري است که در آن نمازهاي چهار رکعتی
را دو رکعت و به جماعت . میخوانند
2) مربوط به نماز مسافري است که در آن نمازهاي چهار رکعتی
را دو رکعت و فقط فردا خوانده می . شود
3) مشهورترین نماز خوف است که امام با هر گروهی یک نماز
جماعت کامل . میخواند
4) مشهورترین نماز خوف است که امام با گروهی یک رکعت را
میخواند و با گروه دیگر رکعت دیگري را.
3 «ـ پیرامون زکاه التجاره» کدام گزینه صحیح است؟
1) واجب مع الحول و التملک بالتجاره او الانتقال
2) واجب مع الحول و التملک بالتجاره او الانتقال و نصاب
المالیه
3) یستحب مع الحول و قیام رأس المال فصاعدا و نصاب المالیه
4) یسحب مع الحول و التملک بالتجاره او الانتقال
4ـ درباره مورد وجوب خمس و شرایط آن کدام گزینه صحیح است؟
1) الحلال المختلط بالحرام و لایتمیز و لایعلم صاحبه
2) ارباح المکاسب الحاصل من التجاره فقط
3) ارض الذمی المنتقله الیه من الکافر الحربی
4) الحلال المختلط بالحرام و لایعلم صاحبه و لمن یتمیز
المال «90» فقه و مبانی حقوق اسلامی
5ـ درباره حکم«صوم» کدام گزینه صحیح است؟
1) الشیخان اذا عجز فدیا و لا قضاء و ذوالعطاش المأیوس من
برئه کذالک و لو برء فلا قضاء
2) لو صام المسافر عالما اعاد و لو کان جاهلا فلا و الناسی
یلحق بالجاهل
3) لو صام المسافر عالماً اعاد و لو کان جاهلا فلا و الناسی
یلحق بالعاهد
4) لو استمر المرض الی رمضان آخر فلا قضاأ و یفدي عن کل یوم
یمد و لو برء و تهاونت فدي و لاقضاء
6ـ کدام مورد از افعال حج تمتع نیست؟
1) الوقوفان 2) استلام الحجر 3) المبیت بمنی 4) طواف النساء
 برای خرید دیگر منابع رشته ها به فروشگاه فایل پدیده ، لینک
پایین مراجعه نمایید.  http://yourpadideh.forushgahfile.com  http://stufile.ir/profile/٤٣٩    http://stufile.ir/?ref=439

دانلود فایل

دانلود فایل اصول فقه (بخش )1 رشته فقه ، الهیات

دانلود اصول فقه (بخش )1 رشته فقه و الهیات , دانلود , اصول فقه (بخش )1 رشته فقه و الهیات , دانلود اصول فقه (بخش )1 , رشته فقه والهیات ,, فروشگاه دانشجویی بهار, فروشگاه دانشجویی , فروشگاه بهار , کسب درآمد اینترنتی , کسب درآمد از اینترنت ,همکا,,,