بازار و بازار يابي از لحاظ علمي

بازار و بازار يابي از لحاظ علمي

بازار-و-بازار-يابي-از-لحاظ-علميدانلود مقاله تحقیقی بازار و بازار يابي از لحاظ علمينوع فایل : Word تعداد صفحات : 44فهرست محتوا پیشگفتاربازار از نظر علمي به معني محـل تجمع عده اي از مصرف كنندگان است كه داراي نيازهاي مشترك بوده و از وسيله مبادله يا پول مشتركي در دادوستدهاي خود استفاده مي كنند. در اين فرايند مصرف كنندگان مايل به رفع نيازهاي خود هستند. بدين ترتيب اگر عنصر نياز مشترك يا تمايل به رفع نياز وجود نداشته باشد، عملاً بازاري شكل نخواهد گرفت.براي تشكيل هربازار بايد چهار عامل زير وجود داشته باشد:1 – مصرف كننده يا تقاضاكننده2 – نياز يا احتياج3 – قدرت خريد4 – عرضه كننده يا توليدكنندهبازار به مفهوم رايج خود محل تلاقي عرضه و تقاضا است و باتوجه به پايه هاي اصلي تقاضا يعني وجود نياز، وجود قدرت خريد و بالاخره تمايل به اختصاص قسمتي از درآمد يا پول فرد براي تملك كالا، متوجه مي شويم كه همان عناصر چهارگانه بازار در تعريف دوم نيز وجود دارد… در حاشيه مفاهيم و فرايند بازارفرآيند بازارعناصر بازار1 – ساختار بازار:الف – درجه تمركز فروشندگان: ب – تمركز خريداران: ج – تفاوت كالا: د – شرايط ورود: 2 – رفتار بنگاهها در بازار3 – عملكرد بازارعناصر سه گانه بازار از ديدگاه مكاتب مختلفمكتب شيكاگو – يو.سي.ال.ايمكتب رفتارگراييبازار، نظام باز اجتماعيدلائل نظم بازار و علل برهم خوردن آنساختار و فرايند يك بازار موفقآقاي دكتر بلوريان تهرانــي و نقش دولت: قوانين و مقررات و نظم بازارتدبير: 

دانلود فایل

دانلود فایل بازار و بازار يابي از لحاظ علمي

بازار, و, بازار, يابي, از, لحاظ, علمي