بررسي جهاني بودن تربيت با استفاده از آموزه هاي اسلام

بررسي جهاني بودن تربيت با استفاده از آموزه هاي اسلام

بررسي-جهاني-بودن-تربيت-با-استفاده-از-آموزه-هاي-اسلامبررسي جهاني بودن تربيت با
استفاده از آموزه هاي اسلام – تربیت عملی است عمدی و
آگاهانه و دارای هدف از سوی فردی بالغ به منظور ساختن، پروردن و دگرگون کردن فرد.- تربیت پروردن قوای ذهنی،
ادراک، حافظه، تداعی معانی، دقت و اراده است.- تربیت کوششی است برای
ایجاد تغییرات و رشد و نمو، آشکار کردن، فعلیت دادن استعدادها و قوای پنهانی. فهرست مطالبفصل اول   ۱کلیات طرح   ۱۱-۱مقدمه   ۲۱-۲بیان مسأله   ۴۱-۳ اهداف تحقیق   ۹۱-۴ ضرورت و اهمیت تحقیق   ۱۰۱-۵ سؤالات پژوهش   ۱۱فصل دوم   ۱۲مطالعات نظری   ۱۲۲-۱ مبانی نظری تحقیق   ۱۳بررسی مفهومی   ۱۳الف- تربیت   ۱۳تربیت از دیدگاه فلاسفه و
علمای اخلاق   ۱۳تربیت از نظر روانشناسان
  ۱۴تربیت ازنظرجامعه شناسان
  ۱۴تربیت از نظر دیگر
دانشمندان (رشته های دیگر علوم)   ۱۴تربیت از دیدگاه اسلام
  ۱۵ب-تربیت اسلامی   ۱۶ج- اسلام   ۱۹معنا و مفهوم اسلام با
توجه به آیات قران   ۲۰مشخصات اسلام   ۲۳د- انسان   ۳۱ارزش های انسان   ۳۳ضد ارزش ها   ۳۷میدان آزادی و ارادة
انسان   ۳۸طغیان انسان علیه محدودیت
ها   ۳۹ه- تربیت جهانی   ۴۰۲-۲ پیشینه تحقیق   ۴۰۲-۲-۱ کتاب های
تربیتی:   ۴۱۲-۲-۱-۱ تعلیم و
تربیت اسلامی، علی شریعتمداری، سال   ۴۱۲-۲-۱-۲ نگاهی
دوباره به تربیت اسلامی، خسرو باقری،  ۱۳۸۲   ۴۲۲-۲-۱-۳ روش
تربیتی اسلامی، محمد قطب، ۱۳۵۲   ۴۳۲-۲-۱-۴ تعلیم
وتربیت دراسلام ،مرتضی مطهری،۱۳۷۴   ۴۴۲-۲-۲-۱ اسلام و
تربیت جهانگرا، زهرا سائوبه،۱۳۸۱   ۴۷۲-۲-۲-۲ ثمره
تعلیم و تربیت در قران کریم،   ۴۹فصل سوم   ۵۲روش شناسی تحقیق  
۵۲۳-۱ طرح تحقیق   ۵۳۳-۲ روش تحقیق   ۵۳۳-۳ جامعه و نمونه آماری   ۵۳۳-۴ ابزار اندازه گیری   ۵۴۳-۵ روش انجام تحقیق   ۵۴فصل چهارم   ۵۶تجزیه وتحلیل یافته های
تحقیق   ۵۶مقدمه   ۵۷۴-۱ فردی   ۵۷۴-۱-۱ جسم
  ۵۷یک دستور مهم بهداشتی
  ۵۹غذای حرام و فلسفة آن
  ۶۰ضرر به خویشتن   ۶۳پاکیزگی   ۶۳مسواک زدن   ۶۴عطر   ۶۵ورزش   ۶۵۴-۱-۲ روان
  ۶۶ویژگیهای روح در قرآن
مجید   ۶۶اراده   ۶۷تغییرات هنگام سختی‌ها
  ۶۸الهامات ووحی   ۶۸۴-۱-۳  ذهن   ۷۰افعال عقل   ۷۰ارزش خرد در میزان قران
  ۷۲مقام عقل در روایات
اسلامی   ۷۶۴-۱-۴ بعد عاطفی
  ۷۷محبت   ۷۷ملاک ها و ضوابط محبت
  ۷۸دین و محبت   ۷۹سفارش به محبت در روایات
اسلامی   ۷۹۴-۱-۵ جنبه های
عالی رشد   ۸۰۴-۱-۵-۱ زیبا
دوستی   ۸۰۴-۱-۵-۲ حقیقت
جویی   ۸۲۴-۲ اجتماعی   ۸۳۴-۲-۱ خانواده
  ۸۳تأکید بر ازدواج در اسلام
  ۸۳۴-۲-۲ نیکی به
پدر و مادر   ۸۵روایات   ۸۹۴-۲-۳ احسان و
تفقد و رسیدگی به همه مردم   ۹۱۴-۲-۴  حسن خلق  
۹۶خوش رویی، خوش خویی
  ۹۷خوشرویی در مواجهه با
افراد   ۱۰۰خوشگویی   ۱۰۳۴-۲-۵ صبر
  ۱۰۵۴-۲-۶ فرو بردن
خشم   ۱۱۰۴-۲-۷ آداب
عمومی یا آداب معاشرت   ۱۱۳۴-۲-۷-۱- آداب ورود به خانه
ها؛   ۱۱۳۴-۲-۷-۲- سلام ؛   ۱۱۷سلام و تحیت در روایات
  ۱۱۹۴-۲-۷-۳- آداب مجالس  
۱۲۰۴-۲-۷-۴-  راه رفتن با
تواضع   ۱۲۱۴-۲-۸ حیات
اجتماعی وروابط انسانهاذیل عدالت   ۱۲۳عدالت یک رکن مهم اسلام
  ۱۳۳۴-۲-۹ ادای حقوق
دیگران   ۱۳۴۴-۲-۹-۱ امانتداری
  ۱۳۴۴-۲-۹-۲ وفای به
عهد   ۱۳۷وفای به عهد در روایات
اسلامی   ۱۳۸۴-۲-۱۰- نظارت اجتماعی
  ۱۳۹آیا امر به معروف موجب
سلب آزادی است؟   ۱۴۷امر به معروف و نهی از
منکر از خشونت جداست.   ۱۴۸۴-۲-۱۱ احترام به
حقوق بشر   ۱۴۹۴-۲-۱۲ امنیت
کامل و همه جانبه اجتماعی   ۱۵۸جمع بندی نکات با توجه به
روایات   ۱۶۱۴-۳ فرهنگی   ۱۶۴۴-۳-۱ علوم و
اهمیت آن   ۱۶۴اهمیت علم، منحصر به علوم
دینی نیست   ۱۶۹فراگیری علوم مفید در
روایات اسلامی   ۱۷۲مقام علماء و جایگاه معلم
  ۱۷۶۴-۳-۲ افکار
  ۱۷۹عدم تکیه بر اخبار غیر
موثق یا اخبار فاسقان   ۱۸۲مذمت تقلید کورکورانه در
تربیت اسلام   ۱۸۲۴-۳-۳ منطق
آزاداندیشی اسلام   ۱۸۴۴-۳-۴ برخورد
منطقی با همه مخالفان   ۱۸۶۴-۳-۵ هنر و
ادبیات   ۱۸۸شعر و شاعری در اسلام
  ۱۸۹موسیقی   ۱۸۹فلسفه تحریم غنا  
۱۹۰۴-۳-۶ داستان
  ۱۹۱نقش داستان در زندگی
انسانها   ۱۹۱۴-۳-۷  سنن و مناسک
  ۱۹۴فلسفه و اسرار عمیق حج
  ۱۹۵۱- بعد اخلاقی حج   ۱۹۵۲- بعد سیاسی حج   ۱۹۶۳- بعد فرهنگی حج   ۱۹۷۴- بعد اقتصادی حج   ۱۹۸۴-۳-۸ کار
  ۱۹۹کار از دیدگاه بزرگان
  ۱۹۹اسباب و سرچشمه های روزی
  ۲۰۰اگر روزی هر فرد مقسوم
است آیا به کار و تلاش نیازی هست؟   ۲۰۱۴-۴ اقتصادی   ۲۰۲۴-۴-۱ معامله و
مبادله وشرایط آن   ۲۰۲تنظیم اسناد تجاری  
۲۰۲۴-۴-۲  مالکیت در
اسلام   ۲۰۸۴-۴-۳  اسراف  
۲۰۹۴-۴-۴  اقتار  
۲۱۱۴-۴-۶  انفاق  
۲۱۳انفاق یکی از طرق حل مشکل
فاصلة طبقاتی   ۲۱۳موارد مصرف انفاق  
۲۱۷ذکریک نمونه متعالی انفاق
درقرآن   ۲۱۸۴-۴-۷  پرهیز از ربا،
رشوه، کم‌فروشی   ۲۱۹انواع ربا   ۲۱۹ربا یکی از علل فاصله
طبقاتی کشورهای ثروتمند و فقیر   ۲۲۱رشوه   ۲۲۲کم فروشی   ۲۲۵۴-۴-۸جمع آوری مال  
۲۲۸نخست اینکه: «وسیله» باشد
و نه «هدف»   ۲۲۸۴-۴-۹ مال یتیم
  ۲۲۹سفارش دیگر قرآن در مورد
اموال ایتام   ۲۳۱۴-۵ سیاسی   ۲۳۲۴-۵-۱ حکومت
  ۲۳۲ضرورت حکومت برای مردم
  ۲۳۲اهداف حکومت اسلامی
  ۲۳۶۴-۵-۲  صلح   ۲۳۸۴-۵-۳  روابط بین
المللی   ۲۴۶رفتار مسلمین با غیر
مسلمانان   ۲۵۳۴-۵-۴  آداب جهاد
  ۲۵۴انواع جهاد   ۲۵۷۱- جهادابتدائی ؛   ۲۵۷۲- جهاد برای خاموش کردن آتش فتنه؛  
۲۵۸۳- جهاد برای حمایت از مظلومان؛   ۲۵۹نیروهای دفاعی   ۲۶۰۴-۵-۵  اسیران جنگی
  ۲۶۵روایات اسلامی دربارة
اسیران   ۲۶۶۴-۵-۶  انتظار  
۲۶۸نخستین فلسفه- تربیت و
خودسازی فردی   ۲۶۹فلسفه دوم- خودیاری های
اجتماعی   ۲۷۰فلسفه سوم- منتظران
راستین در فساد محیط حل نمی شوند   ۲۷۱۴-۵-۷ آزادی
  ۲۷۲آزادی عقیده   ۲۷۶۴-۵-۸  وحدت سیاسی
  ۲۷۹اعتراف مورخان و
دانشمندان   ۲۸۱۴-۵-۹  مشورت  
۲۸۳شرایط مشاورین   ۲۸۷وظیفه مشاور   ۲۸۸۴-۶ معنوی   ۲۸۹۴-۶-۱  اثباب وجود خدا
  ۲۸۹۱- برهان نظم   ۲۸۹۲- برهان حرکت   ۲۹۰۳- برهان وجوب و امکان   ۲۹۱۴- برهان علت و معلول   ۲۹۲۵- برهان صدیقین   ۲۹۳شواهد زنده فطری بودن
خداشناسی   ۲۹۳دلایل توحید   ۲۹۷۴-۶-۲  رابطه
خداباانسان   ۲۹۸۴-۶-۲-۱ رازقیت
  ۲۹۸شگفتی در جهان ارزاق
  ۳۰۲اگر روزی همه تضمین شده
پس چرا گروهی گرسنه اند؟   ۳۰۴روزی و عوامل تنگی و وسعت
در روایات اسلامی   ۳۰۵۴-۶-۲-۲  خالقیت  
۳۰۶عالم اسرارآمیز جنین جلوه
ای از خالقیت   ۳۰۷۴-۶-۲-۳  احیاء و اماته
  ۳۱۰سایر آیات   ۳۱۳۴-۶-۲-۴  کرامت به انسان
  ۳۱۳۴-۶-۳  رابطه انسان با
خدا   ۳۱۵۴-۶-۳-۱  تسلیم  
۳۱۵۴-۶-۳-۲  عبادت  
۳۱۵۴-۶-۳-۳  اطاعت  
۳۱۶۴-۶-۳-۴  توکل  
۳۱۷۴-۶-۳-۵ اخلاص
  ۳۱۷۴-۶-۳-۶  استعانت  
۳۱۸۴-۶-۳-۷  تشکر  
۳۱۸فصل پنجم   ۳۲۰نتیجه گیری و پیشنهادها
  ۳۲۰۵-۱ خلاصه رساله   ۳۲۱۵-۲  پاسخ به پرسشهای تحقیق   ۳۲۵۵-۳  نتیجه گیری   ۳۲۵۵-۴  پیشنهادها   ۳۲۶فهرست منابع وماخذ  
۳۲۸الف- تربیت۱- تربیت از ۲ ریشة رً بَوَ یا رُبُو
 به معنای زیادتی یا افزایش و فزونی و رشد و رَ بَبَ (رَبَّ ) به معنای پرورش
کاری به منظور افزودن، اضافه کردن این گونه نتیجه می شود:«اداره و هدایت جریان
ارتقایی و رشد بشر به منظور جهت دادنش به سوی کمال بینهایت»در این تعریف اداره به
معنای سرپرستی کردن و کفالت، هدایت در معنای راهنمایی و جهت را نشان دادن و جریان
به معنی حرکت از یک نقطه به نقطه دیگر آمده است و کمال بینهایت مقصود خداوند است.
(قائمی امیری،۱۳۸۵)۲- تربیت از نظر لغوی به معنای نشو ونموو نما
دادن و زیاد کردن، برکشیدن و مرغوب یا قیمتی ساختن است .[۱]۳- تربیت همانا کشاندن آدمی است به سوی ارزش
های والای انسانی، چنان که آن ارزش ها را بفهمد، بپذیرد، دوست بدارد و به کار آورد.تربیت از دیدگاه
دانشمندان مختلف:صاحب نظران در عرصه های
مختلف نیز تعاریف خاصی از تربیت بیان داشته اند که به تعدادی از آنها اشاره می شود:تربیت از دیدگاه فلاسفه و
علمای اخلاق- تربیت هنر رهبری و هدایت
انسان در سازندگی و آموزش اوست.- تربیت عبارت است از
پروردن قوای جسمی و روحی انسان برای وصول به کمال مطلوب.- تربیت عملی است که گرایش
به رهبری، آسان کردن رشد انسانی، روانی، فکری، معنوی و مسئولیت اجتماعی کردن انسان
را بر عهده دارد.- تربیت رساندن جسم و روح
است به بالاترین پایه جمال و کمال.تربیت از نظر روانشناسان- تربیت عملی است عمدی و
آگاهانه و دارای هدف از سوی فردی بالغ به منظور ساختن، پروردن و دگرگون کردن فرد.- تربیت پروردن قوای ذهنی،
ادراک، حافظه، تداعی معانی، دقت و اراده است.- تربیت کوششی است برای
ایجاد تغییرات و رشد و نمو، آشکار کردن، فعلیت دادن استعدادها و قوای پنهانی.تربیت ازنظرجامعه شناسان- تربیت عبارت است از عملی
که از طریق نسل بالغ درباره آنها که هنوز رشد کافی نیافته اند صورت می گیرد و غرض
آن پرورش جسمی، فکری و اخلاقی آنهاست برای عضویت در جامعه و زندگی آینده.- تربیت عبارت است از
انتقال سنن، آداب و رسوم، مهارت ها و فرهنگ یک جامعه به اعضای جوان‌تر و یا انتقال
میراث اجتماعی.- تربیت
عبارت است از پرورش عضوی مفید برای جامعه

دانلود فایل

دانلود فایل بررسي جهاني بودن تربيت با استفاده از آموزه هاي اسلام

بررسي جهاني بودن تربيت ,جهاني بودن تربيت ,تربيت ,آموزه هاي اسلام,اسلام,تحقیق,پایان نامه ,پروژه ,پژوهش, دانلود پژوهش و تحقیق ,دانلود جزوه,دانلود مقاله ,دانلود پایان نامه,دانلود پروژه