بررسي رابطه هوش هیجانی و یادگیری سازمان در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور

بررسي رابطه هوش هیجانی و یادگیری سازمان در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور

بررسي-رابطه-هوش-هیجانی-و-یادگیری-سازمان-در-بین-دانشجویان-دانشگاه-پیام-نوربررسي رابطه هوش هیجانی و یادگیری سازمان در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور تعداد صفحات 112همراه با فایل spss  فصل اولکلیات تحقیق1-1 مقدمه:1-2  بيان مسأله:1-3-ضرورت و اهميت موضوع1-4 مدل مفهومی تحقیق1-5 اهداف تحقيق:1-5-1 هدف کلي تحقيق:1-5-2  اهداف فرعی تحقيق:1-6 فرضیه های تحقيق:1-6-1 فرضیه اصلی1-6-2 فرضیه های فرعی1-7 تعريف مفاهيم و متغيرها:1-7-1تعاريف نظري:1-7-1-1 يادگيري:1-7-1-2 يادگيري سازماني:1-7-1-3 هوش هیجانی:1-8-2 تعاريف عملياتي:1-8-2-1 يادگيري سازماني:1-8-2-2 هوش هیجانی:فصل دومادبیات تحقیق2-1 مباني نظري تحقيق:2-1-1 مباني نظري يادگيري سازماني:2 -1-1-1  تعريف يادگيري
:1-1-1-2 تعاريف يادگيري سازماني :2-1-1-3-  سير مفهوم
پردازي يادگيري سازماني :2-1-1-4  انواع يادگيري
سازماني :2-1-1-4- 1 از نظر آرجريس و شون :1 ) يادگيري تک حلقه اي:2 ) يادگيري دو حلقه اي:3 ) يادگيري سه حلقه اي:2-1-1-4-2-  از نظرمايکل
جي مارکوارتالف ) يادگيري انطباقيب ) يادگيري پيش بيني کننده يا آينده نگرج ) يادگيري ثانويهد ) يادگيري کنشي2-1-1-4-3-  ازنظرفايول
و لايلز2-1-1- 5- فرآيند يادگيري :2-1-1-5-2- فرايند يادگيري از نظر هابر :2-1-1-5-3- فرايند يادگيري از نظر چارلز هنري :2-1-1-5-4-  فرايند يادگيري
از نظر دنيل کيم :2-1-1-6- ويژگيهاي يادگيري سازماني  :2-1-1-7- مهارت هاي يادگيري :2-1-1-8- شيوه هاي يادگيري:2-1-1-8-1- يادگيري مبتني بر تجربه :2-1-1-8-2- يادگيري کارکنان در يک سازمان يادگيرنده :2-1-1-8-3- يادگيري افراد در محيط کار :2-1-1-8-3-1-يادگيري بواسطه اشتباهات و عدم تکرار آن اشتباهات
:2-1-1-8-3- 2- يادگيري بوسيله خودآموزي و خارج از محل کار :2-1-1-8-3- 3- يادگيري بواسطه تمرين ارزش هاي فردي يک شخص :2-1-1-8-3- 4- يادگيري بوسيله استفاده از تئوري و تمرين مهارت
ها :2-1-1-8-3- 5- يادگيري بوسيله حل مسأله :2-1-1-8-3- 6- يادگيري بواسطه تعامل با ديگران :2-1-1-8-3- 7- يادگيري بواسطه برنامه ريزي باز دو طرفه :2-1-1-8-3- 8- يادگيري بواسطه طرفداري و حمايت از همکاران :2-1-1-8-3- 9- يادگيري بواسطه معرفي رهبر به ديگران :2-1-1-8-3- 10- يادگيري بواسطه آموزش رسمي :2-1-1-8-3- 11- يادگيري بواسطه ممارست در تضمين کيفيت :2-1-1-9- قابليت يادگيري سازمان ها :2-1-1-10- يادگيري سازماني و سازمان يادگيرنده :2-1-1-11- عوامل مؤثر در يادگيري سازماني :1 ) استراتژيها و سياست ها2 ) رهبري3 ) کارکردهاي منابع انساني4 ) استفاده از فناوري اطلاعات1 ) ارزش ها و باورها2 ) زبان3 ) گفتار و رفتار افراد سطح بالا4 ) زمان و سرمايه5 ) قدرت مالکيت6 ) غرور و تعصب2-1-1-12-تاکتيک هاي يادگيري سازماني در موقعيت متلاطم و رقابتي.1. تماميت2. تنوع3. مناظره منطقي 4.فضاي باز و آزاد5. همه جا ، همه وقت6. جاذبه هاي شگفت7.بازخورد 8. ظهوريابنده9 . ويژگي خود ايجادي 10. غيرخطي بودن11.تراکم و انباشتگي12. تعقيب کردن (همراه کردن)13 . مدل سازي داخلي 14. عناصر اصلي2-1-1-13- موانع يادگيري سازماني :2-1-1-14-  نکات کليدي
در يادگيري سازماني :2-1-1-15-   ساز و کارهاي
يادگيري سازماني2-1-2-2- انواع هوش2-1-2-2-1- هوش طبيعت شناسي2-1-2-2-2- هوش احساسي- هيجاني2-1-2-2-3- هوش معنوي2-1-2-2-4- هوش اخلاقي2-1-2-3-2- انواع هوش از ديدگاه ترستون2-1-2-3-3- انواع هوش از ديدگاه اشترن برگ2-1-2-3-3- هوش چندگانه گاردنرانواع هوش چند گانه از نظر گاردنر:1- هوش کلامي- زباني2- هوش منطقي- رياضي3- هوش ديداري- فضايي4- هوش بدني –
جنبشي:5- هوش موسيقي- ريتميک6- هوش بين فردي :7- هوش درون فردي2-1-2-4- هوش سازماني2-2- پيشينه تحقيقاتي2-2-1- مروري بر تحقيقات2-2-1-1- تحقيقات داخلي2-2-1-2-تحقيقات خارجي2-2-2- مروري بر تحقيقات پيشين هوش هیجانی:2-2-2-1- تحقيقات داخلي2-2-2-2- تحقيقات خارجيفصل سوم:روش شناسی تحقیق3- 1  مقدمه3 –
2  روش تحقيق3-3 روش تحقیق در این مطالعه3 – 4 جامعه
آماري3-4-1 جامعه آماری:3-4-2 نمونه آماری:3 – 5 روش
جمع آوري اطلاعات3 – 6 ابزار
اندازه گيري3-7 تجزيه و تحليل داده هافصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها4-1 مقدمه4-2  تجزیه و تحلیل داده ها با شاخص های آمار توصیفی4-2-1 توصیف
ویژگی های فردی4-2-1-1 جنسیت4-4-1-2 سن
افراد4-3 تجزيه و تحليل آماري:فرضيه اول: بین ارزیابی عواطف خود و یادگیری سازمانی در دانشجویان
دانشگاه پیام نور شهرستان خرم آباد رابطه وجود دارد؟فرضيه دوم: بين استفاده از عواطف خود و یادگیری سازمانی در دانشجویان
دانشگاه پیام نور شهرستان خرم آباد رابطه وجود دارد؟فرضيه سوم: بین تنظیم عواطف خود و یادگیری سازمانی در دانشجویان
دانشگاه پیام نور شهرستان خرم آباد رابطه وجود دارد؟فرضیه چهارم: بین ارزیابی عواطف و یادگیری سازمانی در دانشجویان
دانشگاه پیام نور شهرستان خرم آباد رابطه وجود دارد؟فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات5-1مقدمه5-2 نتایج تحقیق5-3 پیشنهادات5-4 محدودیتها5-4-1محدودیت تحقیق5-5 پیشنهادات قابل تعمیممنابع منابعتصوري، ميثاق و پور اصغري ، نرگس(1379). سازمان يادگيرنده دور يا نزديك ؟ فصلنامه صنايع ، شماره 24.9 .تيزرو ، علي(1381).سازوكارهاي يادگيري در سازمان يادگيرنده ، مجله توسعه مديريت ، شماره 30. 10. خوارزمي،شهيندخت(1378).انديشه هاي نو در مديريت ، مركز آموزش مديريت دولتي. دفت، ريچارد ال ، تئوري و طراحي سازمان ، ترجمه علي پارساييان و سيد محمد اعرابي ، جلد دوم .16.زالي، محمد رضا(1376). ايجاد سازمان يادگيرنده از فكر تا عمل ، تدبير ، شماره 74. علاقه بند ، علي 1378 ، مباني نظري و اصول مديريت آموزشي . تهران : نشر ني.24. فاني ، علي اصغر و حسين نژاد ، حميد(1381). . فرهنگ سازماني ، مجله تدبير.28   قربان زاده ، وجه اله، گفت و گويي با پيتر سنگه در مورد پيشرفتهاي تازه در يادگيري سازماني ، تدبير ، شماره 104 . 34  نژاد حاج علي ايراني، فرهاد(1379). به سوي سازمان هاي يادگيرنده ، تدبير شماره 109 .35 . هومن ، حيدر علي (1366).پايه هاي پژوهش در علوم رفتاري ، نشر سلسله.2-      بولتون رابرت ، 1384 روانشناسي روابط ارتباط انساني، ترجمه حميد رضا سهرابي    تهران ،انتشارات رشد.3-      بیابانگرد، اسماعیل؛ روان‌شناسی تربیتی، تهران، ‌ویرایش، 1384، چاپ اول، ص 117 الی 119.4-      پاشاشریفی، حسن؛ نظریه و كاربرد آزمون‌های هوش و شخصیت، تهران، سخن، 1376، چاپ اول، ص 36 الی 39.5-      جانسون چالمرز،  1373 تحول انقلابي،  ترجمه حميد الياس، تهران انتشارات امير کبير .6-      جعفري آسيه،  1379 بررسي نقش و ارزش در رشد اجتماعي دانش اموزان پايانامه کارشناسي اداره آموزش و ÷رورش تهران.7-      جيمز دبيلو کري،  1376 ارتباطات و فرهنگ،  ترجمه مريم داداشي،  تهران انتشارات آسيا.8-      حاتمي، محمد ) ۱۳۶۹. (بررسي ميزا ن شيو ع اختلالات رفتاري كودكا ن محروم  ‘، پايان نامه كارشناسي ارشد روانشناسي باليني، دانشگاه تربيت مدرس.9-      حسيني حسين،  1380 مجموعه مقالات بررسي مسائل مطبوعات جلد 2 ، مرکز مطالعه و تحقيقات رسانه ها.10-     رجايي مهرنوش 1381 دغدغه گذران اوقات فراقت روزنامه همشهري  شماره 2785..11-     شعاري نژاد علي اکبر 1380  روانشناسي رشد تهران انتشارات اطلاعات.12-     قشلاقي محمد 1371 روانشناسي رشد در دوره نوجواني مولانا اصفهان.13-     کازنو  ژان قدرت تلويزيون 1380 ترجمه علي اسدي تهران امير کبير .14-     کاکاوند، علیرضا؛ روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی، تهران، روان، 1385، چاپ اول، ص 120.15-     محسنيان راد مهدي  1378 ارتباط شناسي سروش تهران .16-     منصوري، بهزاد( ۱۳۸۰) هنجاريابي آزمون هوش هيجاني سيبريا شرينگ براي دانشجويان دورةكارشناسي ارشد دانشگاههاي دولتي مستقر در تهران’. پايان نامه كارشناسي ارشد، روانشناسي، دانشگاه علامه طباطبايي.17-     مولانا حميد 1371 جريان المللي اطلاعات گزارش تحليل جهاني ترجمه يونس شکر خواه مرکز مطالعات و تحقيقات وزارت فرنگ و ارشاداسلامي .18-     وايزمن اليس 1371 رشد اجتماعي براي جوانان و خانواده ها ترجمه سيما نظيري تهران انتشارات اوليا و مربيان .19-     هاشمي اکبر 1381 تنفسي به سوي آزادي روزنامه همشهري شماره 2765 .20-     هاشمي فرحناز 1381 تغيير در قانون ممنوعيت استفاده از ماهواره روزنامه همشهري شماره 2779 1-      APA(1998). ‘ Achivement and intellectual development patterns’. Journl of college student development, 36. 468-478.2-      Anderson,n.(1968).’Lika bleness rating of 555 personslity-trait words’. Journal of personality and social Psychology, 9, 272-279.3-      Bar-on, R.(2000), The handbook of emotional intelligence. Tossey – Bass, wiley company, san ancisco4-      Bar – on, R .(1999), The emotional quotient inventory (EQ-I): ‘A test of emotional intelligence.5-      Toronto, Canadei: multi – health systems’. Handbook of emotional intelligence. Sanfrancisco: Tossey – Bass.6-      Bar – on, R(2002), The handbook of emotional intelligence. Tossey – Bass, wileycompany, Sanfrancisco.7-      Brwn,G.w.,Andrews.,Harris,o,Adlerz.,Bridge,l.(1986).’Social support, self-esteem and depression’.psychological medicine,16,813-831.8-      Corsini, R. J. (1999), The dictionary of psychology. Publishing office: Brunner/Mazel Cole,P.m.(1986).’Childrens spontaneous control of facial expression’.child development. 57,97-135.9-      Cherniss, cary. (2000), ‘Emotional intelligence: wahtits and why it matters.10-     Ciarrochi, J; Deanc, F. P & Anderson, S (2002).Emotional intelligence moderates the relationhip between stress and mental health.Personality and individual differences. 32. 197-209.11-     Ciarrochi, J., Chan, A. Y. C., Caputi, P., & Roberts, R. (2001).’ Measuring emotional intelligence’. In C.12-     Ciarrochi,J. P. Forgas, & J. D. Mayer (Eds.), Emotional intelligence in everyday life: a scientific inquiry (pp. 25–45). Philadelphia,PA: Psychology Press.13-     Duval,R.J.(1989).’The roles of test anxiety and evaluative threat in determining academic expectancy and performance case western Reserve university ‘.Dissertation Abstract International.14-     Elias, M. J., Gara, M. A., Schuyler, T. F., Branden-Muller, L. R., & Sayette, M. A. (1991). ‘The promotion of social competence:longitudinal study of a preventive school-based program’. American Journal of orthopsychiatry, 61, 409–417.15-     Goleman, Daniel (1995), Emotional intelligence what it can matter more than IQ.16-     Kierstead,J(1999).’Human resource management trends and issues:emotional intelligence work place’ .www.psc-cfp.gc.17-     Kenny,me,&Donaldson,G.A.(1991).’Contributions of parental attachment and family stracture to the social and psychological functioning of first-year college student’ . Journal of counseling psychology,38,470-486.18-     Mayer, J. D., & Salovey, P. (1997). What is emotional intelligence: In P. Salovey, & D. Sluyter (Eds.). Emotional development and emotional intelligence: Implications for educators (pp. 3-31). New York: Basic Books.19-     Parker, J. D. A; Creque, R E; Barnhart, D. L; Harris, J. I; Majeski, S. A; wood, L. M; bond & B. J; Hogan,20-     Parker, j. D. A; Taylor, G, J & Bagby, R. M (1999). ‘The relation ship between emotional intelligence and alexithymia’.Personality and indidual differences, 30, 107-115.21-     Schutte, N. S, malouff, J; coston, J, jedlicka, C & wnndorf, G (2001),’ emotional intelligence and interpersonal relations’. The journal of social psychology, 141 (4), 523-536.22-     Schutte, N. S., Malouff, J. M., Hall, L. E., Haggerty, D. J., Cooper, J. T., Golden, C. J., et al. (1998).’23-     development and validation of a measure of emotional intelligence’. Personality and Individual Differences, 25, 167–177.24-     Salovey, P; Bedell, B. J; Detweiler, J.B & Mayer, J. D (2000). Current directions in emotional intelligence research. Handbook of emotions, Newyourk: Gailford press.25-     Salovey, P., & Mayer, J. D. (1990). Emotional intelligence. Imagination,Cognition,and Personality, 9, 185-21126-     Saarni,c(2000)’.Anobservational study of childrens attempt to manitor their expressive behavior’. Child development,55,1504 -1513.27-     World health organization(2001).The world health report.Health system:Geneva,28-     Wohlge Muuth,E.,&Betz.e.(1991).’Gender as a moderator of the relationships of stress and social support to physical health in college students.’ Journal of counseling psychology,38,367-374 

دانلود فایل

دانلود فایل بررسي رابطه هوش هیجانی و یادگیری سازمان در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور

بررسي رابطه هوش هیجانی و یادگیری سازمان در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور ,بررسي رابطه هوش هیجانی و یادگیری سازمان در بین دانشجویان,پایان نامه هوش هیجانی,رابطه هوش هیجانی و یادگیری سازمان,هوش هیجانی,مقاله هوش هیجانی,هوش هیجانی در دانشجویان,یاد,,,