بررسي نحوه تاثير تشويق در افزايش يادگيري

بررسي نحوه تاثير تشويق در افزايش يادگيري

بررسي-نحوه-تاثير-تشويق-در-افزايش-يادگيري بررسی نحوه تاثیر تشویق در افزایش یادگیریتعداد
صفحات : 79فرمت
فایل دانلودی : ورد و قابل ویرایش طرح
تحقیقمقدمهبیان
مسئلهاهداف
تحقیقاهمیت
موضوع تحقیقفرضیه
های تحقیقتعریف
واژه ها واصطلاحاتموانع
ومحدودیت های تحقیقهمراه
با نمودار و جدول اندازه گیری براساس معیارهای مختلفمقدمه :شاید برای عده ای تصور اینكه بتوان در مدرسه ای از تشویق
استفاده كرد كمی دشواراست اما واقعیت این است كه می توان در سنگر مدارس شاهد حضور
با شكوه معلمان وشاگردانی بود كه با سرمایه از محبت وچهره های متبسم ومصصم در تلاش
هستند كه در كارهای خود موفق بوده اند. پس باید رنگ مدرسه ای یادآور زیبائیها ونیكوئیها
باشد. چرا كه هم انسانها بالاخص نوجوانان محبت پذیر می باشند. ولذا نیاز به محبت
از اساسی ترین نیازهای هر انسان می باشد. تشویق نیروها واستعدادهای دانش آموزان را
به كار می اندازد واستقامت آنها را در كارها زیاد می كند وموجبات سرعت در كارهای
بدنی را فراهم می كند ودر كارهای فكری موجب سعی وكوشش بیشتری  می گردد. تشویق وتقویت رفتار مثبت كودكان سبب
شكل گیری عادات مطلوب در آنان می شود. به عبارت دیگر از آنجا كه از طریق رفتارهای
تشویق آمیز كلامی وغیر كلامی مادی وعنوی فردی وگروهی مستقیم وغیر مستقیم مربی بیش
از هر چیز به یك نیاز هم نوجوانان یعنی نیاز به محبت متعلق وتوجه پاسخ داده می
شود.ما شاهد بیشترین مؤثرترین وپایدارترین اثر در رفتار آنان هستیم
در حالی كه وقتی دانش آموزی را تنبیه می كنیمن نه تنها به هیچ یك از نیازهای خطری
واساسی او پاسخ نمی دهیم بلكه تعادل حیاتی اش را برهم زده او را با تجربه ناخوش آیندی
كه همواره ازآن گریز دارد مواجه می كنیم ولو اینكه بطور موقت رفتار مطلوب آن را
كنترل كرده باشیم.رسول خدا پایه رفتار با كودكان و نوجوانان را بر محبت استوار
كرده وسفارش می كند كه آنان را گرامی بداریم وبا جایزه ای كه امكان وفایش هست انان
را تشویق نمائیم. استفاده ازروش تشویق ومحبت یكی از روشهای تربیتی بسیار مؤثر
ونشانه صدر ونقش مطمئنه داشتن فرد است. خدای تعالی رمز پیروزی پیامبر اكرم (ص)
رادر همین شرح صدور محبت ورزی پیامبر به امت خود می داند : به موجب لطف ورحمت الهی
برایشان اموزشی نجواه وبا انان مشورت كن ( وبه آنان شخصیت بده )كودك اگر از لحاظ درسی واخلاقی در سطح غیر قابل قبولی باشد
باید نقطه مثبتی در وضع رفتار وظاهر او یافت وازآن بعنوان جای پای برای تشویق وی
استفاده كرده مثلا ممكن است دستهایش لطیف واز آن بعنوان جای پای برای تشویق وی
استفاده كرده مثلا ممكن است دستهایش لطیف ویا موی سرش اصلاح شده ومرتب باشد همچنین
ممكن است به تمیزی كفشهایش اهمیت بده ویا دفتر وكتاب خودرا خوب نگه داری كند. به
هر حال باید از همان نقطه مثبت و روزنه كوچك نوری به زندگی تحصیلی كودك تابیده شخصیت
قابل قبولی از او ساخت وزندگی جدیدی را برایش پی ریزی كرد. سرگرمیها وعلائق كودك نیز
نباید از نظر معلم دور نماید.

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:’Table Normal’;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:”;
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin-top:0in;
mso-para-margin-right:0in;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0in;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:’Calibri’,sans-serif;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:Arial;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

دانلود فایل

دانلود فایل بررسي نحوه تاثير تشويق در افزايش يادگيري

بررسي نحوه تاثيرتشويق در افزايش يادگيري,نحوه تاثير تشويق در افزايش يادگيري,تاثیر تشویق در یادگیری دانش آموزان,یادگیری دانش آموزان,تشویق و یادگیری دانش آموزان,یادگیری در دانش آموزان,تشویق دانش آموزان,انگیزه دانش آموزان