بررسي و شناخت عوامل مؤثر در گرايش نوجوانان به فرهنگ بيگانه

بررسي و شناخت عوامل مؤثر در گرايش نوجوانان به فرهنگ بيگانه

بررسي-و-شناخت-عوامل-مؤثر-در-گرايش-نوجوانان-به-فرهنگ-بيگانهبررسی و شناخت عوامل مؤثر در گرايش نوجوانان به فرهنگ بيگانه تعداد صفحات : 88 با فرمت ورد و قابل ویرایش  فهرست مطالبچكيده تشكر و قدر داني تقديم فصل اول: مقدمه 1-1- بيان مساله 2-1- اهداف تحقيق 3-1- اهميت مساله 4-1- تعاريف اصلاحات مهم 5-1- تعريف عملياتي اصلاحات 6-1- خلاصه فصل دوم: پيشينه تحقيق پيشگفتار 1- تعريف، ابعاد و اجزاي نگرش 2- مقايسه بين نگرش و مفاهيم مشابه 3- تاريخچه گرايش به فرهنگ بيگانه در كشورهاي اسلامي 3-1- دوره غربگرايي در كشورهاي اسلامي الف- دوره غربگرايي در تركيه ب- دوره غربگرايي و غربزدگي در مصر ج- دوره غربگرايي در ايران 4- دوره غربزدگي الف- دوره غربزدگي در تركيه ب- دوره غربزدگي در ايران (رضا شاه، محمدرضا شاه) و اقدامات آنها 5- دوره نهضت بازگشت به خويشتن نهضت بازگشت به اسلام در بعضي از كشورهاي اسلامي نهضت بازگشت به اسلام در تركيه نهضت بازگشت به اسلام در ايران آثار و پيامدهاي گرايش به فرهنگ بيگانه ريشه ها و زمينه هاي گرايش به فرهنگ بيگانه نيازها و ويژگيهاي نوجوانا ويژگيهاي نوجوانان تاثيرات محيط اجتماعي در رشد و شخصيت تاثير دوستان و همسالان بر رفتار نوجوانان عوامل گرايش نوجوانان به فرهنگ بيگانه براساس مطالعات و تحقيقات انجام شد هخلاصه فصل سوم: روش شناسي 3-1- روش تحقيق 3-2- جامعه تحقيق و نمونه 3-3- ابزار تحقيق 3-4- نحوه تهيه مقياس و نمره گذاري آن 3-5- روش اجرا: (الف- مطالعه مقدماتي ب- اجراي نهايي) روايي و پايايي 3-6- روشهاي آماري خلاصه فصل چهارم: يافته هاي تحقيق وتجزيه و تحليل اطلاعات پيشگفتار 1- آزمون سوال يك 2- آزمون سوال دو 3- آزمون سوال سه 4- آزمون سوال چهار 5- آزمون سوال پنج 6- آزمون سوال شش 7- آزمون سوال هفت 8- آزمون سوال هشت 9- يافته هاي ديگر خلاصه و نتيجه گيري فصل پنجم: خلاصه، نتيجه گيري و بحث پيشگفتار 1- خلاصه و نتيجه گيري 2- بحث 3- محدوديت هاي تحقيق 4- رهنمودهاي تحقيق الف- توصيه به والدين، معلمان و مربيان در رابطه با كودكان و نوجوانان ب- توصيه به كارگزاران عالي كشور و متوليان امور آموزشي و پروشي و فره نگي5- پيشنهادها 6- منابع 7- پيوست ها (پرسشنامه ) فهرست جدولهاعنوان صفحه جدول الف – جدول گروه نمونه به تفكيك دبيرستان و ناحيه جدول ب- ضريب آلفاي گرانباخ محاسبه شده براي تحقيق حاضر جدول شماره 1- مقايسه ميانگين نگرش دختران و پسران جدول شماره 2- مقايسه ميانگين نگرش دختران بر حسب وضعيت اعتقادي جدول شماره 3- مقايسه ميانگين نگرش پسران بر حسب وضعيت اعتقادي جدول شماره 4- مقايسه ميانگين نگرش دختران برحسب وضعيت اعتقادي خانواده جدول شماره 5- مقايسه ميانگين نگرش پسران برحسب وضعيت اعتقادي خانواده جدول شماره 6- مقايسه ميانگين نگرش دختران برحسب شيوه تربيتي خانواده جدول شماره 7- مقايسه ميانگين نگرش پسران برحسب وضعيت اعتقادي جدول شماره 8- مقايسه ميانگين نگرش دختران برحسب وضعيت اعتقادي- اخلاقي دوستان جدول شماره 9- مقايسه ميانگين نگرش پسران برحسب وضعيت اعتقادي- اخلاقي دوستان جدول شماره 10- مقايسه ميانگين نگرش دختران برحسب ميزان استفاده از رسانه هاي گروهي جدول شماره 11- مقايسه ميانگين نگرش پسران برحسب ميزان استفاده از رسانه هاي گروهي جدول شماره 12- مقايسه ميانگين نگرش دختران برحسب چگونگي گذران اوقات فراغت جدول شماره 13- مقايسه ميانگين نگرش پسران برحسب چگونگي گذران اوقات فراغت جدول شمراه 14 و 15- تحليل واريانس مقايسه نگرش دختران و پسران برحسب وضعيت اقتصادي خانواده جدول شماره 16- آزمون «توكي» مقايسه ميانگين نگرش دختران برحسب وضعيت اقتصادي جدول شماره 17 و 18- تحليل واريانس نگرش دختران و پسران برحسب ميزان تحصيلات مادر جدول شماره 19- آزمون «توكي» مقايسه ميانگين دختران برحسب ميزان تحصيلات مادر جدول شماره 20 و 21- تحليل واريانس نگرش دختران و پسران برحسب سطح تحصيلات مادر جدول شماره 22- آزمون «توكي» مقايسه نگرش دختران برحسب تحصيلات پدر جدول شماره 23 و 24- تحليل واريانس نگرش دختران و پسران برحسب سن جدول مشاره 25 و 26- تحليل واريانس نگرش دختران و پسران برحسب دبيرستانها جدول شماره 27- آزمون «توكي» مقايسه ميانگين نگرش دختران برحسب دبيرستانهاتکه ای از متن :فرهنگ
محصول پيشرفته و پيچيده عقل وذهن انسان فرآورده نيروي خلاقيت و آفرينندگي و
«تفكر انتزاعي» و ادراك  و يادگيري است  فرهنگ كليد ارتباط عميق و ثمربخش و
حيات آفرين هم[1]ه آدميان ، همه علماء و دانشمندان همه مخترعان و همه
مختصصان و همگان و همگان است براي برقراري ارتباط با زندگي، جامعه ، با
والدين، فرزند، همسر، با دوست، با استاد و معلم و مربي، با هستي ، با
ديگران حتي خود. لذا اگر فرهنگ حذف شود و اگر هركس از فرهنگ و تحلي فرهنگي،
محروم شود همانند گل و گياهي خواهد بود كه از نور آفتاب و آب به عنوان
مايه حيات دور مانده است. گل و گياه بدون آب و روشنايي، يعني هيچ، يعني
تهيه شده از خود مساله ي گرايش به فرهنگ بيگانه امروزه افكار عده زيادي را
در كشورهاي مختلف جهان به خود مشغول كرده است. و هم اكنون در بعضي از
كشورها به عنوان يك معضل فرهنگي، اجتماعي و سياسي، در آمده است. دانشمندان
علوم روان شناسي و ترتبيتي و علوم اجتماعي، رهبران جوامع، والدين، بيان و
معلمان، هر كدام از جهتي علاقمند به شناخت علت ها و عامل هاي ايجاد كننده
اين مساله هستند. در كشور ما سابقه اين مساله به گذشته اهي بسيار دور بر
ميگردد. ولي شدت مساله ي گرايش به فرهنگ بيگانه به آغاز مشروطيت و تاسيس
دار الفنون و موسسات ديگر غربي برمي گردد. پس
از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ، استكبار جهاني به سركردگي امريكا، 
مبارزات جدي و سازمان يافته خود را به اشكال گوناگون، از قبيل محاصره
اقتصادي جنگ تحميلي عراق عليه ايران و نيز حمله و هجوم تمام عيار فرهنگي،
بر عليه انقلاب اسلامي و ارزشهاي معنوي آن آغاز كرده است، و ثمره اين
شبيخون فرهنگي را در احياي فرنگي مآبي، گرايش به ارزشهاي غيراسلامي و
غيرمعنوي و … در بين افراد جامعه اسلاميمان، شاهد هستيم.بنابراين،
در برخورد با مساله ي گرايش به فرهنگ بيگانه، علماي روان شناسي تربيتي و
اجتماعي بايد از راه حلهاي مناسب و سازنده اي را به منظور پيشگيري و ايمن
سازي ارائه نمايند، و به تدريج فرهنگ اسلامي – ملي را جانشين فرهنگ بيگانه
كرده، از صدمات آن بر قشر فعال و آسيب پذير جامعه، يعني نوجوانان و جوانان
جلوگيري كنند زيرا از جمله پيامدهاي گرايش به فرهنگ بيگانه ، فاجعه غربزدگي
و بي هويتي نوجوانان است كه در جوامع شرقي به صورت هاي مختلف در قرنهاي
اخير، بروز و ظهور كرده است.بنابراين
قبل از هر چيز بايد دامنه تحقيقات و مطالعات در اين زمينه، افزايش يابد،
زيرا با كمال تاسف بايد گفته شود كه تحقيق در اين زمينه سابقه چنداني
ندارد، و علي رغم اهميت مساله، فعاليتهايي كه در اين رابطه قبل از انقلاب
انجام شده است، هر چند ظاهران علمي اند ولي ترجمه كتابهاي غربي بوده و راه
حلهاي جوامع غربي را دارند و يا متناسب بافت فرهنگي اجتماعي زمان طاغوت مي
باشند.

دانلود فایل

دانلود فایل بررسي و شناخت عوامل مؤثر در گرايش نوجوانان به فرهنگ بيگانه

بررسي و شناخت عوامل مؤثر در گرايش نوجوانان به فرهنگ بيگانه ,گرایش دانش آموزان دختر به فرهنگ بیگانه, عوامل مؤثر گرايش نوجوانان به فرهنگ بيگانه ,دلایل گرايش نوجوانان به فرهنگ بيگانه , گرايش نوجوانان به فرهنگ بيگانه, دانش آموزان دختر و پسر دوره دبي,,,