بررسی اثر تعدیلی رقابت در بازار محصول بر رابطه بین هزینه تبلیغات و فروش در شرکت های بورس تهران

بررسی اثر تعدیلی رقابت در بازار محصول بر رابطه بین هزینه تبلیغات و فروش در شرکت های بورس تهران

بررسی-اثر-تعدیلی-رقابت-در-بازار-محصول-بر-رابطه-بین-هزینه-تبلیغات-و-فروش-در-شرکت-های-بورس-تهرانبررسی اثر تعدیلی رقابت در بازار محصول بر رابطه بین هزینه تبلیغات و فروش در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهراننوع فایل: word (قابل ویرایش)تعداد صفحات : 104 صفحه چکیده:در
قرن حاضر شدت رقابت و پيچيدگي ها و عدم اطمينان هاي ناشي از آن موجب شده
است تا مديريت شركت ها نسبت به صرف منابع مالي و غيرمالي خود حساس تر باشند
و تمام سعي شان اين است كه منابع را در جايي صرف كنند كه براي شركت ايجاد
ارزش كند. يكي از فعاليت هايي كه براي شركت ها ارزش ايجاد مي كند، فعاليت
هاي بازاريابي و تبلیغات است. با توجه به اهمیت تبلیغات و بازاریابی در
عرصه رقابت بازار محصول و رابطه ای که می تواند با میزان فروش شرکت ها
داشته باشد، هدف این پژوهش نیز بررسی اثر تعدیلی رقابت در بازار محصول بر
رابطه بین هزینه تبلیغات و فروش در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق
بهادار تهران می باشد. جامعه آماری این پژوهش شرکت های پذیرفته شده در بورس
اوراق بهادار تهران و نمونه آماری آن شامل داده¬های ۸۰ شرکت برای دوره ۸
ساله(۱۳۸۴-۱۳۹۱) است. از تحليل هاي آماري رگرسيون خطي چند متغيره براي
آزمون فرضيه¬هاي این پژوهش در سطح خطای ۵% استفاده شده است. نتایج پژوهش
نشان می دهد که بین هزینه تبلیغات و فروش رابطه مثبتی وجود دارد و هنگامی
که هزینه های تبلیغاتی افزایش می یابند، فروش نیز افزایش می یابد. همچنین،
نتایج پژوهش نشان می دهد که هنگامی که رقابت در بازار محصول افزایش می
یابد، تاثیر هزینه های تبلیغاتی در فروش نیز افزایش می یابد.واژگان کلیدی: رقابت بازار محصول، تمرکز بازار، تبلیغات، فروش. فهرست مطالبعنوانصفحهفصل اول: کلیات تحقیق1۱-۱- مقدمه1۱-۲- شرح و بیان مسأله2۱-۳- اهداف انجام تحقیق3۱-۴- ضرورت انجام تحقیق4۱-۵- فرضیه های تحقیق4۱-۶- روش انجام تحقیق4۱-۷- جامعه آماری و روش نمونه گیری5۱-۸- روش گردآوری اطلاعات5۱-۹- قلمرو تحقیق5۱-۱۰- روش تجزيه و تحليل اطلاعات5۱-۱۱- تعریف واژه ها و اصطلاحات7۱-۱۲- خلاصه فصل8فصل دوم: ادبیات و پیشینه موضوع تحقیق9۲-۱- مقدمه9۲-۲- مفاهیم مرتبط به بازار محصول10۲-۲-۱- ساختار بازار10۲-۲-۲- انواع بازار از نظر درجه رقابت10۲-۲-۲-۱- بازار رقابت کامل10۲-۲-۲-۲-بازار انحصار کامل11۲-۲-۲-۳-بازار انحصار چند جانبه12۲-۲-۲-۴-رقابت کورنو13۲-۲-۲-۵- رقابت برتراند13۲-۲-۲-۶- وضعیت تبانی در بازار چند قطبی14۲-۲-۲-۷- وضعیت رهبر و پیرو14۲-۲-۲-۸- وضعیت جنگ قیمت14۲-۲-۳- بازار رقابت انحصاری14۲-۲-۴- تمرکز بازار15۲-۲-۵- قدرت بازار16۲-۲-۶- شاخص‌های قدرت بازار17۲-۲-۶-۱- شاخص لرنر17۲-۲-۶-۲-شاخص هر فیندال- هیرشمن17۲-۲-۶-۳- کیو توبین18۲-۲-۶-۴- شاخص بون19۲-۲-۷- جايگاه رقابتي محصول20۲-۲-۷-۱- استراتژي وخط مشي تعيين جايگاه22۲-۲-۷-۲- تجزيه و تحليل و تعيين جايگاه رقابتي محصول22۲-۳- تبليغات23۲-۳-۱- مفاهيم و تعاريف تبليغات24۲-۳-۲- تبليغات و بازاريابي26۲-۳-۳- ارتباط بين رفتار خريدار، بازارايابي و تبليغات27۲-۳-۴- مخارج تبلیغات و ارزش بازار29۲-۳-۵- تأثير تبليغات بر ارزش ويژه نام و نشان تجاري33۲-۳-۶- تبليغ اينترنتي37۲-۳-۶-۱- روش هاي تبليغ اينترنتي38۲-۳-۷- نگرش نسبت به تبليغات39۲-۳-۸- بازدهی بازاریابی و تبلیغات39۲-۳-۹- شدت تبلیغات و سودآوري40۲-۳-۹-۱- شدت تبلیغات و فروش41۲-۳-۱۰- روش هاي ارزیابی اثربخشی تبلیغات41۲-۳-۱۰-۱- سلسه مراتب تأثیرات42۲-۳-۱۰-۲-تشریح و طبقه بندي متغیرهاي تبلیغات در سلسله مراتب تأثیرات42۲-۴- ادبيات نظري تبليغات، تمركز و سودآوري43۲-۵- مروري بر پژوهش¬هاي پيشين48۲-۵-۱- پژوهش هاي خارجي48۲-۵-۲-پژوهشهاي داخلي50فصل سوم: روش اجرای پژوهش53۳-۱- مقدمه53۳-۲- نوع پژوهش54۳-۳- فرضیه‌های پژوهش54۳-۴- جامعه و نمونه آماری پژوهش54۳-۵- قلمرو پژوهش54۳-۶- روش جمع‌آوری اطلاعات55۳-۷- الگو و سنجش متغیرهای پژوهش55۳-۷-۱- الگوی پژوهش55۳-۸- متغیرهای پژوهش و معیارهای سنجش آن‌ها57۳-۹- آزمون‌های آماری مورد استفاده در این پژوهش59۳-۹-۱- آزمون مانایی60۳-۹-۲- آزمون F لیمر61۳-۹-۳- آزمون هاسمن62۳-۱۰- فروض مدل رگرسیون خطی62۳-۱۰-۱- ناهمسانی واریانس63۳-۱۰-۲- عدم وجود خود همبستگی، بین اجزا اخلال63۳-۱۱- خلاصه فصل64فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و ارائه یافته ها65۴-۱- مقدمه65۴-۲- آمار توصیفی66۴-۳- مفروضات مدل رگرسیون67۴-۳-۱- آزمون عدم خود همبستگی باقیمانده ها67۴-۳-۲- آزمون عدمناهمساني واريانس باقیمانده ها68۴-۴-آزمون مانايي متغيرها68۴-۵- آزمون فرضیات68۴-۵- ۱- آزمون فرضیه اول68۴-۵-۱-۱- تعیین نوع داده های ترکیبی69۴-۵-۱-۲-مفروضات مدل رگرسیون69۴-۵-۱-۳-آزمون مانایی متغیرها70۴-۵- ۲- آزمون فرضیه دوم71۴-۶- خلاصه فصل73فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها74۵-۱- مقدمه74۵-۲- نتیجه گیری75۵-۳- محدودیت‌های پژوهش75۵-۴- پیشنهادهای پژوهشی76۵-۴-۱- پیشنهاد‌های مبتنی بر نتایج پژوهش76۵-۴-۲- پیشنهاد برای پژوهش‌های آتی77۵-۵- خلاصه فصل78منابع79

دانلود فایل

دانلود فایل بررسی اثر تعدیلی رقابت در بازار محصول بر رابطه بین هزینه تبلیغات و فروش در شرکت های بورس تهران

بررسی اثر تعدیلی رقابت در بازار محصول ,رابطه بین هزینه تبلیغات ,هزینه فروش ,بورس اوراق بهادار تهران,اثر تعدیلی رقابت,هزینه تبلیغات,هزینه فروش,بورس,بورس اوراق بهادار,سهام,تهران,پایان نامه ارشد حسابداری