بررسی اجزا ماشین و سیستم های انتقال قدرت مکانیکی کوپلینگ ، کلاچ ، ترمز، فلای ویل

بررسی اجزا ماشین و سیستم های انتقال قدرت مکانیکی کوپلینگ ، کلاچ ، ترمز، فلای ویل

بررسی-اجزا-ماشین-و-سیستم-های-انتقال-قدرت-مکانیکی-کوپلینگ--کلاچ--ترمز-فلای-ویلعنوان پروژه : اجزا ماشین و سیستم های انتقال قدرت مکانیکی کوپلینگ ، کلاچ ، ترمز، فلای ویل فرمت فایل : ورد doc قابل ویرایش تعداد صفحات : ۸۳ شرح مختصر پروژه : دراین پروژه به بررسی اجزا ماشین و سیستم های انتقال قدرت مکانیکی نظیرانواع کوپلینگ ها ، کلاج ، ترمز، فلای ویل ، موتورها و… پرداخته است.اینپروژه در ۲ بخش ارایه شده که بخش اول خود نیز شامل ۵ فصل میشود.در فصلاولبه کوپلینگ ها در سیستم های انتقال قدرت پرداخته شده و در فصل دومکلاچ وبه همین ترتیب ترمزها و انواع آن ، فلای ویل مورد بحث قرار گرفتهاست.درفصل پنجم این بخش نیز معرفی کتب ، نرم افزار و سایت هایاینترنتی در اینباره مورد بحث قرار گرفته است. کوپلینگ ها : کوپلینگها اجزایی از ماشین هستند که حرکت و توان را از انتهای یک محور دریافت وبه محور دیگر منتقل می کنند. در کوپلینگ ها قطع ارتباط بین محور محرک ومتحرک وجود ندارد. در یک دسته بندی کلی کوپلینگ ها به دو نوع صلب وانعطافپذیر تقسیم بندی می شوند. ۱- کوپلینگ های صلب (سخت) ایننوع کوپلینگ ها جهت اتصال دو محور کاملا هم راستا در تجهیزاتی که در آنهاهم محوری دقیق دو محور ضروری و قابل دسترس است استفاده می شود لازمبهذکراست که هر گونه عدم تقارن محوری در این نوع کوپلینگ ها خرابی هایسریعرادر اثر تشت های بالا به دنبال دارد این نوع از کوپلینگ ها بهدودستهتقسیمبندی می شوند: جنس پوسته این کوپلینگها معمولا از چدن یافولادریخته گریمی باشد ۲- کوپلینگ های پوسته ای دراین نوع کوپلینگها ، دو نصفه پوسته با فشار پیچها روی محور بسته شده وگشتاور چرخشی بوسیله اصطکاک به محور منتقل می گردد. هردو محور با خارانطباقی به پوسته متصل می شوند ، مونتاژ این کوپلینگها آسان است ولی فقطامکان انتقال قدرت بین دو محور هم قطر را میسر می سازد. این نوع کوپلینگانتقال گشتاورهای کم را امکان پذیر می نماید.   کلاچ : کلاچاولین عضو به کار رفته درخط انتقال قدرت است که انرژی موتوررابه قسمتهایمختلف ماشین می رساند ونیزعامل قطع ووصل کننده قدرت است.کلاچ هااجزائیازماشین هستند که به هنگام نیاز، ارتباط یک محور را به محور دیگربرقرار ویاقطع می کنند و سرعت های ان دو محور را به یک سرعت تبدیل مینمایندوهمچنینبا گشتاور ایجادشده انرژی رامنتقل می کنند.کلاچ ها کهدرحین حرکتقابلقطع و وصل می باشند همیشه از طریق اصطحکاک گشتاور رامنتقلمینمایند برایایجاد نیروی اصطحکاک لازم از نیروی مکانیکی،الکتریکی،هیدرولیکی وپنوماتیکی استفاده می شوند. فهرست مطالب فصل اول : کوپلینگ ۱- کوپلینگ های پوسته ای کوپلینگ های فلنچی مشخصات کوپلینگهای فلانچی ۲- کوپلینگ های انعطاف پذیر کوپلینگ توربوفلکس کوپلینگ های چرخ دنده ای کوپلینگ فکی کوپلینگ متغیر زاویه ای ( یونیورسال) علایم اختصاری انواع کوپلینگها فصل دوم : کلاچ تعریف کلاچ ویژگی کلاچ ها شفت کلاچ انواع کلاچ کلاچ مخروطی(Con Clutch) کلاچ تک صفحه ای (Single Plate Clutch) کلاچ تک صفحه ای با فنر دیافراگمی (Diaphragm Spring Clutch ) کلاچ گریز از مرکز (Centrifugal Clutch ) کلاچ های اتوماتیک ج) کلاچ های یک جهته فصل سوم : ترمز مکانیسم ترمز دیسکی:عملکرد سیستم ترمزهای هیدرولیک ترمز کاسه ای با کفشکهای از داخل باز شونده مکانیسم ترمز دیسکی اجزاءتشکیل دهنده ترمز دیسکی نوع فیست ترمز دستی جنس متعلقات سیستم ترمز فصل چهارم : فلای ویل فلای ویل چیست؟ فلای ویل های قدیمی خصوصیات فلایول های کامپوزیتی تست های فلایویل فاقد منابع

دانلود فایل

دانلود فایل بررسی اجزا ماشین و سیستم های انتقال قدرت مکانیکی کوپلینگ ، کلاچ ، ترمز، فلای ویل

بررسی اجزا ماشین و سیستم های انتقال قدرت مکانیکی کوپلینگ , کلاچ , ترمز, فلای ویل,بررسی اجزای ماشین,اجزای ماشین,انتقال قدرت مکانیکی