بررسی تاثير برون‌سپاری فرایندهای سازمان امورمالیاتی برعملکرد آن

بررسی تاثير برون‌سپاری فرایندهای سازمان امورمالیاتی برعملکرد آن

بررسی-تاثير-برون‌سپاری-فرایندهای-سازمان-امورمالیاتی-برعملکرد-آنپایان نامه بررسی تاثير برون‌سپاری فرایندهای سازمان امورمالیاتی برعملکرد آنچکیده :برون
سپاري عبارت است از پيدا كردن ارائه دهندگان خدمت جديد و روش‌هاي جديدي كه
بتوان با اطمينان تهيه مواد، كالاها، اجزاء و خدمات را به آنها واگذار
نمود. در حقيقت در واگذاري يا برون سپاري، سازمان از دانش و تجربه و خلاقيت
ارائه دهندگان خدمت جديدي كه قبلاً‌ استفاده نكرده بهره‌مند مي‌شود. این
پژوهش به منظور بررسی تاثیر برون‌سپاری فرآیندهای سازمان امورمالیاتی
برعملکرد آن باتوجه به مطالعه موردی مالیات برخودرو در استان کرمانشاه در
نیمه اول سال ۱۳۹۳انجام گردید.پژوهش حاضر از حیث هدف، کاربردی بوده و از
حیث نحوه¬ی گردآوری داده ها، تحقیقی توصیفی ، از نوع پیمایشی است. این
تحقیق از آن جهت کاربردی است که یافته¬های آن در حل مشکلات سازمان
امورمالیاتی به کار گرفته می¬شود.و از آن جهت توصیفی هستند که متغیرها بر
حسب وضع موجود مورد بررسی قرار می¬گیرند و متغیرهای تحقیق دستکاری
نمی¬شوند.جامعه آماریِ این تحقیق، مؤدیانو کارکنان سازمان امورمالیاتی
کرمانشاه می‌باشد. پرسشنامه های طراحی شده میان این گروه ها توزیع و
اطلاعات لازم جمع آوری ونظرات خبرگان و کارشناسان مالیاتی نیز گردآوری و
یکپارچه گردیده است.نتایج حاصل ¬از این پژوهش نشان می‌دهند متغیر مستقل
برون¬سپاری فرآیند ¬مالیات¬برخودرو دارای تأثیر 71 درصدی، برنامه ریزی
مقدماتی دارای تأثیر 25 درصدی، تجزیه و تحلیل استراتژیک دارای تأثیر 49
درصدی، تحلیل هزینه دارای تأثیر 22 درصدی، مذاکرات دارای تأثیر 28 درصدی و
الزامات پس از قرارداد دارای تأثیر 27 درصدی بر متغیر وابسته عملکرد
سازمانی دارند. همچنین مشاهده گردید که همه این روابط از نوع مستقیم و مثبت
می باشند. با توجه به نتایج به دست آمده می‌توان اذعان داشت برون‌سپاری
مالیات برخودرو در استان کرمانشاه تاثیر مثبت وبه سزایی در¬عملکرد سازمان
امورمالیاتی کرمانشاه داشته است.مقدمه امروزه
بسیاری از صاحب نظران معتقدند که به دلایلی همچون خصوصی سازی و انتقال قدرت
اقتصادی از دولت ها به سازمان ها و در نتیجه، کوچک شدن دولت ها، برای حل
مشکلات اجتماعی و زیست محیطی، دولت ها دارای منابع و قدرت لازم نیستند و
سازمان ها باید دولت ها را در این زمینه یاری نماید. اگر چه در سال های
اخیر، در سطح جهان، پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زمینه ی مسئولیت اجتماعی
شرکت ها صورت گرفته و مدیران و سازمان ها توجه زیادی به این مفهوم می کنند،
اما مدیران و سازمان های ایرانی با این مفهوم تا حدودی بیگانه اند. شاید
یکی از دلایل این فقدان پیشرفت در ایران، اقتصاد دولتی باشد، اما می توان
گفت که نوع نگرش و بینش مدیران ارشد سازمان ها به این مقوله نیز در آن بی
تاثیر نبوده است.در مورد مشروعیت و ارزش اتخاذ اصول مسئولیت پذیری
اجتماعیتوسط شرکت ها، دیدگاه های مختلفی وجود دارد. برخی از صاحب نظران
معتقدند که مشکلات اجتماعی باید توسط دولت ها حل شود. این گروه معتقدند که
منابع سازمانی برای حل مشکلات اجتماعی، کافی نیست و نباید منابع سازمانی را
به منظور حل مشکلات جامعه هدر داد. گروه دیگری از صاحب نظران معتقدند که
اگر چه دولت ها مسئول اصلی حل مشلات جامعه اند، ولی مشارکت سازمان ها در
این زمینه راه گشاست. این دسته از صاحب نظران معتقدند که، از آن جا که
امروزه، قدرت اقتصادی، از دولت ها به سازمان ها انتقال یافته، مشارکت
سازمان ها در حل مشکلات اجتماعی ضروری و لازم است. (تسوتسورا ، 2004، 4).فهرست مطالبفصل اول (کلیات)چکیدهمقدمهضرورت انجام تحقیقروشتحقیقفصل دوم (پیشینه تحقیق)مقدمهبیان مسئلهپیشینه داخلیپیشینه خارجیبررسی تاثیر برون‌سپاری فرایندهای سازمان امورمالیاتی بر عملکرد آنبرون‌سپاریسازمان امورمالیاتیانتخاب فرایندهای مالیاتی جهت برون‌سپاریویژگی های نظام مالیاتی کارآمدمشکلات فعلی نظام مالیاتی ایرانماده 59 قانون سوم توسعه کشوراصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایرانسند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 هجری شمسیابلاغ سیاست های کلی نظام اداری از سوی رهبر انقلاب به قوای 3 گانهدفاتر پیشخوان دولتگروه های صاحبان مشاغلعملکردبین برنامه ریزی برون‌سپاری فرایند مالیات بر خوردرو و عملکرد رابطه مستقیم و معناداری وجود داردبین تحلیل استراتژیک فرایند مالیات بر خوردرو و عملکرد رابطه مستقیم و معناداری وجود داردبین تحلیل هزینه فرایند مالیات بر خوردرو و عملکرد رابطه مستقیم و معناداری وجود داردبین مذاکرات فرایند مالیات بر خوردرو و عملکرد رابطه مستقیم و معناداری وجود داردبین الزامات پس از قرارداد فرایند مالیات بر خوردرو و عملکرد رابطه مستقیم و معناداری وجود داردمدل مفهومیجمع بندیفصل سوم (روش شناسی)مقدمهنوع و روش پژوهشمعرفی جامعه و نمونه آماریجامعه آمارینمونه آماری و حجم آنروش و ابزار گردآوری اطلاعاتروایی و پایایی پرسشنامهروش ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده هافصل چهارم (تجزیه و تحلیل و بیان نتایج حاصل از تحقیق)مقدمهآمار توصیفیآزمون نرمال بودن داده هافرضیه هافرضیه اصلیفرضیه فرعی اولفرضیه فرعی دومفرضیه فرعی سومفرضیه فرعی چهارمفرضیه فرعی پنجماستاندارد سازی ابزارهای اندازه گیریتحلیل عاملی اکتشافی مولفه برون‌سپاریمدل اندازه گیری مولفه عملکردمدل ساختاری تحقیقفصل پنجم (نتیجه گیری و جمع بندیمقدمهنتایج برگرفته از آزمون فرضیه هاپیشنهادات کاربردیپیشنهادات برای پژوهش های آتیموانع و محدودیت هاپيوستمنابع فارسیمنایع لاتینپرسشنامه

دانلود فایل

دانلود فایل بررسی تاثير برون‌سپاری فرایندهای سازمان امورمالیاتی برعملکرد آن

پایان نامه بررسی تاثير برون‌سپاری فرایندهای سازمان امورمالیاتی برعملکرد آن,برون‌سپاری فرایندهای سازمان امورمالیاتی,پایان نامه مدیریت,مدیریت,مقالات مدیریت