بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها

بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها

بررسی-خودروهای-برقی-و-طراحی-و-ساخت-آنهاعنوان پروژه : بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها فرمت فایل اصلی : doc قابل ویرایش با نرم افزار وردتعداد صفحات : ۱۲۵ شرح مختصر پروژه :پروژهای که در این قسمت از سایت برای دانلود آماده گشته با عنوان بررسیخودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها می باشد. این پروژه به بررسی خودرو هایبرقی و طراحی و ساخت آنها وهم چنین به بررسی سیستم انتقال قدرت درخودروهایبرقی و مقایسه آن با سیستم انتقال قدرت در خودروهای احتراق داخلیمیپردازد . درخودروهای برقی سیستم تأمین قدرت شامل یک موتور الکتریکی ، کنترلر ،باتریها و شارژر آن می باشد مجموعه محرک برقی خودروی برقی وظیفه دارد جریانمستقیم تولید شده توسط باتری را به انرژی مکانیکی تبدیل نماید که منظورازمجموعه محرک کلیه قطعاتی است که جریان مستقیم باتری ها را به نیرویکششی وگشتاور لازم برای حرکت چرخها تبدیل می کنند. از مهمترین ویژگیهایخودرویبرقی برد و قدرت حرکت (‌شتاب ، سرعت ، شیب روی ، و بارگیری وانعطاف پذیری)و مدت شارژ و قیمت بالای باتریها در اغلب خودروهای برقیموجود مجموعه محرکاست . اولینخودروهای برقی در قرن نوزدهم ظاهر شدند. تولید اینگونه خودروها با تولیدانبوه اتومبیل احتراقی دچار افت شدید گردید. از مزایای خودروی برقی نسبتبهخودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلی، کاهشگازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. برخی از کشورها ودولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی ازانگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.برخی از کشورها ودولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی ازانگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.   غزالایرانی اولین خودرو خورشیدی ایران و خاورمیانه است که توسط تعدادی ازدانشجویان و استادان گروه مهندسی مکانیک دانشکده فنی دانشگاه تهران طراحی وساخته شده است. در ادامه فهرست مطالب پروژه بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها را مشاهده میفرمایید :   چکیده فصل ۱- نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی برقی ۱-۱- خصوصیات خودروی برقی ۱-۲- تعریف خودروی برقی ۱-۳- تاریخچه تولید خودروی برقی و مزیت آن نسبت به خودرو احتراقی ۱-۴- انواع موتورهای الکتریکی و مقایسه آنها ۱-۴-۱- موتورهای الکتریکی جریان مستقیم ۱-۴-۲- موتورهای الکتریکی جریان متناوب ۱-۵- باتریهای قابل استفاده در خودرو برقی ۱-۶- سیستم های تولید و انتقال نیرو برای خودروهای الکتریکی تولید انبوه ۱-۶-۱- خودرو برقی با موتور جریان مستقیم dc ۱-۶-۲- خودرو برقی با موتور جریان متناوب ac ۱-۶-۳- خودروهای دو منظوره ۱-۷- مشکلات تحقیقاتی و نتیجه گیری فصل ۲- سیستم انتقال قدرت و محاسبه توان مورد نیاز ۲-۱- تأثیر وزن در خودرو برقی ۲-۱-۱- تأثیر وزن بر شتاب ۲-۱-۲- تأثیر وزن در شیب ها ۲-۱-۳- تأثیر وزن بر سرعت خودرو ۲-۱-۴- تأثیر وزن بر مسافت طی شده توسط خودرو ۲-۱-۵- توزیع وزن ۲-۲- نیروی مقاومت هوا ۲-۳- رانندگی در جاده ۲-۳-۱- توجه به تایرهای خودرو ۲-۳-۲- محاسبه نیروی مقاومت غلتشی یک خودرو ۲-۴- تجهیزات انتقال قدرت ۲-۴-۱- سیستمهای انتقال قدرت ۲-۴-۲- تفاوت مشخصات موتور الکتریکی و موتور احتراقی ۲-۴-۳- بررسی دنده ها ۲-۴-۴- جعبه دنده اتوماتیک و دستی ۲-۴-۵- سیستم های انتقال قدرت و سیال های سبک یا سنگین برای روانکاری ۲-۵- مشخصات خودروهای برقی ۲-۵-۱- توان و گشتاور ۲-۵-۲- محاسبه گشتاور لازم خودرو ۲-۵-۳- محاسبه گشتاور خروجی موتور ۲-۵-۴- مقایسه منحنی های گشتاور لازم و گشتاور خروجی موتور فصل ۳- طراحی سیستم انتقال قدرت پیکان برقی تبدیلی ۳-۱- مشخصات کلی خودرو و درون شهری پیکان برقی ۳-۱-۱- شتابگیری مناسب ۳-۱-۲- سرعت میانگین پیشینه ۳-۱-۳- تأثیر شیب ۳-۱-۴- برد ۳-۲- محاسبه توان مورد نیاز خودرو ۳-۲-۱- محاسبه نیروی شتابگیری ۳-۲-۲- نیروی حرکت در شیب ۳-۲-۳- نیروی مقاومت غلتشی ۳-۲-۴- نیروی مقاومت هوا ۳-۲-۵- نیروی مقاومت وزش باد ۳-۲-۶- رسم منحنی گشتاور و توان ۳-۳- طراحی قطعات مورد نیاز سیستم انتقال قدرت ۳-۳-۱- فلایویل ۳-۳-۲- بوش نگهدارنده فلایویل ۳-۳-۳- محاسبه فلنج پوسته ۳-۳-۴- طرحی شاسی زیر موتور فصل ۴- نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی خورشیدی فصل ۵- سلولهای خورشیدی ۵-۱- توضیحات کلی ۵-۲- بازدهی سلول ۵-۲-۱- آرسنید گالیم (GaAs) ۵-۲-۲- سیلیکون(Si) ۵-۳- انواع سلولهای سیلیکونی ۵-۳-۱- تک بلور “Monocrystaline” ۵-۳-۲- چند بلور “Polycrystaline” ۵-۳-۳- بی شکل و بی نظم”Amorphous” ۵-۴- فناوریهای تولید ۵-۴-۱- Screen printed ۵-۵- مکانیزم کارکرد سلولهای خورشیدی ۵-۵-۱- نحوه کار کردن سلولهای خورشیدی (فتوولتاییک pv) ۵-۵-۲- سیلیکون در سلولهای خورشیدی ۵-۵-۳- هنگامی که نور به سلولهای خورشیدی برخورد می کند فصل ۶- طراحی بدنه و شاسی ۶-۱- بارهای وارده به شاسی ۶-۱-۱- بارهای استاتیکی ۶-۱-۲- بارهای دینامیکی (مربوط به سیستم تعلیق) ۶-۱-۳- نیازمندیها ۶-۱-۴- انواع شاسیها ۶-۱-۵- فرم فضایی ۶-۱-۶- مواد به کار رفته در شاسیها ۶-۱-۷- مونوکوکهای کامپوزیتی ۶-۱-۸- جای راننده فصل ۷- ناحیه خورشیدی ۷-۱- بررسی عوامل گوناگون ۷-۱-۱- خنک نگهداشتن ناحیه ۷-۱-۲- چیدن سلولها ۷-۱-۳- اتصال داخلی سلولها ۷-۱-۴- پوششها ۷-۲- حفاظ سلولها ۷-۲-۱- فناوریها ۷-۳- تکسچرد کردن و ضد انعکاس کردن پوشش AR ۷-۴- طراحی ناحیه سلولهای خورشیدی وزیر ساخت آن برای یک مدل کوچکتر ۷-۴-۱- وضعیت الکتریکی ناحیه پانل خورشیدی ۷-۴-۲- نکات استنتاجی ۷-۵- نتایج بدست آمده برای یک نمونه ناحیه خورشیدی ۷-۵-۱- مشخصات ناحیه فصل ۸- تحلیل آیرودینامیکی ۸-۱- طراحی پیکره اصلی ۸-۱-۱- قوانین مسابقه ۸-۲- نحوه طراحی با توجه به قوانین مسابقه ۸-۳- نحوه طراحی برای دراگ پایین ۸-۴- نحوه طراحی برای یک پایداری مناسب ۸-۵- نیازهای اضافی توان خورشیدی ۸-۶- نحوه طراحی ناحیه خورشیدی ۸-۷- ساختن شکل اصلی به صورت تجربی ۸-۸- تحلیل طراحی ۸-۹- خواندن نقشه ها برای CFD ۸-۱۰- نتایج CFD ۸-۱۱- طراحی دوباره براساس CFD ۸-۱۲- نتایج CFD از تحلیل دوم ۸-۱۳- نتایج بدست آمده در مورد شکل و ترکیب بدنه فصل ۹- سیستم های مکانیکی ۹-۱- سیستم رانش ۹-۱-۱- بررسی عملکرد سیستم رانش ۹-۱-۲- انواع مکانیزمها ۹-۱-۳- انواع سیستم های انتقال قدرت ۹-۲- سیستم تعلیق ۹-۲-۱- معایب ۹-۲-۲- مزایا ۹-۲-۳- رفتارهای دلخواه از تعلیق ۹-۲-۴- اجزا ۹-۲-۵- انواع سیستم تعلیق ۹-۳- ترمزها ۹-۳-۱- انواع ترمزها ۹-۳-۲- مشکلات ۹-۳-۳- توضیح ۹-۴- چرخ ها و تایرها ۹-۴-۱- انواع چرخها ۹-۴-۲- تایرها ۹-۴-۳- تأثیر عوامل مختلف بر مقاومت غلتش تایرها فصل ۱۰- موتور ۱۰-۱- انواع موتور ۱۰-۱-۱- القایی AC ۱۰-۱-۲- مقاومت متغیر ۱۰-۱-۳- Dc جاروبک شده ۱۰-۱-۴- Dc بدون جاروبک ۱۰-۱-۵- موتورهای چرخ فصل ۱۱- غزال ایرانی Abstract فهرست منابع

دانلود فایل

دانلود فایل بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها

بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها,خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها,طراحی و ساخت خودرو برقی,پایان نامه مهندسی برق الکترونیک,برق الکترونیک,مهندسی برق