بررسی رابطه بین ویژگی خانوادگی وبهداشت روانی والدین با مسائل آموزشی و رفتاری دانش آموزان ابتدایی

بررسی رابطه بین ویژگی خانوادگی وبهداشت روانی والدین با مسائل آموزشی و رفتاری دانش آموزان ابتدایی

بررسی-رابطه-بین-ویژگی-خانوادگی-وبهداشت-روانی-والدین-با-مسائل-آموزشی-و-رفتاری-دانش-آموزان-ابتداییبررسی رابطه بین
ویژگی خانوادگی وبهداشت روانی والدین با مسائل آموزشی و رفتاری دانش آموزان
ابتدایی منطقه ی بن رودتعداد صفحات : 122فرمت فایل : ورد و
قابل ویرایش  مقدمهخانواده گروه کوچکی است که از زن و شوهر وفرزند یا فرزندان
تشکیل می شود.عضو خانواده بودن یعنی در نوعی شبکه عاطفی سهیم شدن ،به یک گروه
اجتماعی تعلق داشتن ،تاریخ مشترک داشتن و به محیط زندگی خاصی عادت کردن .اهمیت
خانواده نیز به خاطر همین دستاوردهاست .خانواده اولین محیطی است که شخصیت کودک را
شکل می دهد.(گنجی،1379،ص 5)سلامت روان شاخه ای از علم بهداشت است که با پیشگیری از
اختلال های روانی و حفظ شیوه های بهینه ی زندگی و بهداشت عاطفی سرو کار دارد .علم
سلامت روان فرایند همیشگی است که از بدو تولد تا هنگام مرگ ادامه می یابد این علم
با چهار هدف شکوفایی توان بالقوه ،شادکامی،رشد تحول هماهنگ و زندگی موثر و
کارآمدسعی می کند از طریق آموزش به کارکنان بهداشت روانی ،پیشگیری ،درمان اختلال
های روانی وحفظ تداوم بهداشت روانی در اشخاص سالم شرایطی ایجاد می کند که شهروندان
جامعه بتواننددر خانه ،مدرسه ،جامعه ،محیط های کاری ودرنهایت با خویش سازگار شوند
.بهداشت روانی از پیشینه ای به قدمت انسان متمدن و تاریخچه ای کوتاه به لحاظ علمی
برخوردار است.با اینکه فلاسفه هزاران سال در خصوص سعادت داد سخن می راند.صرفـا در
سال 1908بود جامعه ی ملی سلامت روان تشکیل شد که به تدریج به کمیته بین المللی
سلامت روان تبدیل شد.ونشریه ای به نام سلامت روان منتشر نمود تا یافته های پیشرو و
حتی سراسر جهان را گرد آوری کند و ارتباط 
وهمکاری دست اندر کاران این حوزه را تسهیل نمایند و نمود کنونی سلامت روان
را می توان در روان شناسی جامعه نگر و مراکز بهداشت روانی جامعه نگر یافت که با
هدف سه نوع پیشگیری در سطح وسیع و اجتماعی فعالیت دارد.جلوگیری از بزوز اختلال های روانی (پیشگیری نخستین )،تشخیص
درمان زود هنگام اختلال ها (پیشگیری ثانوی)،در کمک به معضلات و مشکلات ناشی از
ابتلا به اختلال های روانی (پیشگیری ثالث ).(ساپیکتون،ترجمه شاهی برواتی،1385،ص1)به این ترتیب اهمیت خانواده وتاثیر ویژگی های خانواده و نیز
نقش بهداشت و سلامت روانی والدین بر رفتار ،کردار و آموزش کودکان ،متخصص تعلیم و
تربیت در صدد بررسی و شناسایی مهمترین ویژگی های تاثیر گذار از جمله اثر بهداشت
روانی والدین بر مسائل رفتاری و آموزشی دانش آموزان بوده اند . 

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:’Table Normal’;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:”;
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin-top:0in;
mso-para-margin-right:0in;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0in;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:’Calibri’,sans-serif;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:Arial;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

دانلود فایل

دانلود فایل بررسی رابطه بین ویژگی خانوادگی وبهداشت روانی والدین با مسائل آموزشی و رفتاری دانش آموزان ابتدایی

ویژگی خانوادگی,بهداشت روانی والدین,مسائل آموزشی دانش آموزان,مسائل رفتاری دانش آموزان ابتدایی,رابطه ویژگی های خانواده با مسائل دانش آموزان,بهداشت روانی,مسائل رفتاری دانش آموزان