بررسی رابطه تيپ های شخصيتی دبيران دبيرستانهای دخترانه با میزان موفقیت

بررسی رابطه تيپ های شخصيتی دبيران دبيرستانهای دخترانه با میزان موفقیت

بررسی-رابطه-تيپ-های-شخصيتی-دبيران-دبيرستانهای-دخترانه-با-میزان-موفقیتنوع فایل: wordقابل ویرایش 181 صفحهچکیده:راه ترقی جوامع وجودانسانهايي آگاه وروشن است. اين آگاهی وروشنی که به تغييرمطلوب نگرش تعبيرمی شود ازوظايف عمده نظام آموزش وپرورش است وتبلورکارآموزش وپرورش درتربيت نيروهای انساني متعهد، دانشمند ، متخصصوماهراست.اماپويايي وتحول آموزش وپرورش منوط به سياست گذاری ، برنامه ريزی ،تصميم گيری وسازمان دهی دقيق درساختاراجتماعی مدارس می باشدکه ازطريق معلمان به ظهورمی رسد.نقش معلم به عنوان مجری تغييرات بسياراساسی است.اين پژوهش باعنوان « بررسی رابطه تيپ های شخصيتی دبيران دبيرستانهای دخترانه بامیزان موفقیت درشهرستان رشت » می باشد.« جان هالند » شش نوع شخصیت راارائه می کندوپیشنهادمی نمایدکه رضایت شغل ومیل به ترک شغل به درجه ای بستگی داردکه فردمی تواندبه صورتی موفقیت آمیزشخصیت خودرابایک محیط شغلی وفق دهد.اومعتقداست که غالب افرادرامی توان دریکی از طبقات ششگانه زیر قرار داد:واقع گرا، جستجوگر،هنری ، اجتماعی ، تهوری وقراردادی.مقدمه:آموزش وپرورش زیربنای توسعه اجتماعی ،اقتصادی ،سیاسی وفرهنگی هرجامعه است.بررسی عوامل موثردرپیشرفت وترقی جوامع پیشرفته نشان می دهدکه همه این کشورهاآموزش وپرورش توانمندوکارآمدی داشته اند. نگاهی به تاریخ ملل نیزبیان کننده این واقعیت است که دوران شکوفایی ودرخشیدن آنهابا رشدو پویایی نظامهای آموزشی مقارن بوده است . هدف آموزش و پرورش درهرجامعه ای شناسایی وپرورش افرادیست که در ساختن آینده آن جامعه نقش موثری دارند. میزان توجه آموزش وپرورش تربیت نیروی انسانی مناسب در انتخاب افراد واجد شرایط و به کار گماری آنها در بخشهای مختلف نقش اساسی در آینده هر جامعه دارد .از سوی دیگر پیشرفت علم و صنعت پیچیدگی ودگرگونی دائم دنیای مشاغل وتقاضاهای روزافزون برای ورود به برخی از حرفه ها وتصمیم گیری ها در انتخاب حرفه ای را امری دشوار ساخته است . درضمن رشد سریع تکنولوژی مشاغلی را ایجاد نموده که تقاضاها و شرایط متفاوت نسبت به زمان گذشته دارد . این امر سبب رشد عمومی و آموزش جهت کسب مهارتها و دانشهای لازم به منظور رسیدن به شرایط مورد نیاز شغلی است که به نوبه خود تصمیم گیری شغلی را دشوارتر می سازد . شغل معلمی را می توان از جهاتی با اهمیتتراز دیگرمشاغل موجود در جامعه دانست . چرا که موضوع آموزش وپرورش موجود پیچیده ای به نام انسان است که باید به طورهمه جانبه به آن نگریست . در انتقال میراث فرهنگی جامعه ازنسلی به نسل دیگر و آماده سازی زمینه برای باروری میراث فرهنگی ، شاید هیچ یک از عناصر جامعه به اندازه معلم و نقش اساسی ندارد . درست است که عوامل دیگری چون خانواده ، گروه های بازی وتفریح ونظامهای اقتصادی واجتماعی در تکوین شخصیت آدمی اثر می گذارد ، اما این معلم است که به منزله ی نساینده رسمی فرهنگ جامعه ، آگاهانه رفتار کودکان را شکل می دهد .اگر معلمی صرفا’ از جهت علمی کفایت لازم را داشته باشد نمی تواند معلم خوب وموفقی باشد معلم علاوه بر داشتن دانش مطلوب باید انتقال دهنده خوب و دارای شخصیتی متعادل و مدیری شایسته در کلاس درس باشد . هر چه دقت در بررسی در گزینش و تربیت معلم بیشتر باشد از آن طرف شخصیت های سالم و بهنجار و توانمند به عنوان معلم انتخاب میشوند ویقینا’هر چه دقت و سرمایه گذاری درانتخاب وگزینش معلمان بهتر وکارآمدترواز جهت شخصیتی سالمتر بیشتر شود بسیاری از مشکلات موجود در آموزش و پرورش که ناشی از نقص در تأمین وتربیت نیروی انسانی است را مرتفع میسازد . دربسیاری ازموارد مشاهده می شود که معلمان ازرفتارههای مختلف وگوناگونی برخوردارهستند. همانگونه که اصل تفاوتهای فردی رادرمورد همه افراد می پذیریم . معلمان هم ازاین قاعده مستثنی نیستند . برخی ممکن است مهربان ورئوف وقابل اعتماد باشند وبرخی عصبی وتند خووغیرقابل اعتماد . عده ای به جهت داشتن مشکلات خانواد گی ،اجتماعی وشغلی ازکاربریده می شوند واین امربه نوبه خود درکارآیی آنان نقش موثری خواهد داشت . با توجه به نقش معلمان درپیشرفت وتوسعه هرکشوری واهمیت آموزش وپرورش درامرتوسعه کارآیی وکارآمدی معلمان وویژگی های شخصیتی آنها به عنوان مجریان اصلی برنامه های آموزش وپرورش ازاهمیت ویژه ای برخورداراست.آنچه که درشناخت آن دربازده کارونقش معلم درجامعه اهمیت فراوانی دارد شناخت عواملی است که درانتخاب شغل فرد موثرمی افتد .فهرست مطالب:فصل اولمقدمهبیان مسألهاهمیت وضرورت پژوهشعنوان تحقیقسوالات پژوهشتعاریف مفاهیم واصتلاحاتتعاریف عملیاتیفصل دومادبیات تحقیقجنبه های شخصیتعوامل تعیین کننده شخصیتخصایص شخصیتیویژگی وعادات شخصیتیاختلالات شخصیتسنجش شخصیتآزمونهای شخصیتنظریه های شخصیتنظریه روان پویای فیرویدرشد شخصیت ومکانیسم دفاعیارزیابی وانتقاد وارده برنظریه فیرویدنظریه کال یونگساختار شخصیتسنخ های شخصیت در نظریه یونگانتقاد از نظریه یونگنظریه رشد اریک اریکسوننظریه سنخ شناسی شخصیتنظریه کاتل درباره شخصیتنظریه کارل راجدزشغل ، انگیزش محیط کارنقش محیط کار در بهداشت روانی افرادالگوی ورومنظریه Xونظریه Yطرح ریزی مناسب کارتجزیه وتحلیل وانطباق شغلیاطلاعات شغلیاهمیت انتخاب شغلعوامل تأثیر گذار در انتخاب شغلفشار شغلیکسب موفقیتپرسشنامه های رغبت پرسشنامه های شخصیتفرمول بندی تیپ هاپیشینه تحقیقات انجام گرفته در ایرانپیشینه تحقیقات انجام شده در خارج ازکشورفصل سومروش تحقیقجامعه آماریابزار جمع آوری اطلاعاتروایی واعتبار پژوهشروش های آماری تجزیه وتحلیل داده هافصل چهارمارائه داده ها و تجزیه وتحلیلتوصیف داده هاتوصیف هر یک از پرسشهای مربوط به موفقیت معلمانتوصیف ویژگی زندگی نامه معلمانتوصیف تیپ های شخصیتیآزمون سوالات پژوهشفصل پنجمنتیجه گیری وپیشنهادهامقدمه محدودیت پژوهشپیشنهادها ی کاربردیپیشنهاد بر اساس میل نظری

دانلود فایل

دانلود فایل بررسی رابطه تيپ های شخصيتی دبيران دبيرستانهای دخترانه با میزان موفقیت

بررسی رابطه تيپ های شخصيتی دبيران دبيرستانهای دخترانه با میزان موفقیت,تیپ شخصیتی دبیران دبیرستان دخترانه,موفقیت دبیران مدارس دخترانه,معلم,دبیر,علوم تربیتی