بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی باشگاه ها با رضایتمندی تماشاگران لیگ برتر فوتبال

بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی باشگاه ها با رضایتمندی تماشاگران لیگ برتر فوتبال

بررسی-رابطه-مسئولیت-اجتماعی-باشگاه-ها-با-رضایتمندی-تماشاگران-لیگ-برتر-فوتبالبررسی رابطه مسئولیت اجتماعی باشگاه ها با رضایتمندی تماشاگران لیگ برتر فوتبالنوع فایل: word (قابل ویرایش)تعداد صفحات : 111 صفحهچکیدههدف
از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی باشگاه های لیگ برتر
فوتبال با رضایتمندی تماشاگران بود. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی –
همبستگی و از نظر هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه
تماشاگران باشگاه های استان تهران (استقلال، پرسپولیس، راه آهن، نفت) حاضر
درلیگبرتر فوتبال در دوره چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران در سال (۱۳۹۳-
۱۳۹۴) و همچنین بنا بر نظراساتید و متخصصین50 نفر از کارشناسان
(اساتید دانشگاه با گرایش مدیریت ورزشی) تشکیل می دهند.. به دلیل نامحدود
بودن جامعه (تماشاگران) تعداد کل نمونه هابا استفاده از فرمول حجم نمونه
۳۸۴ نفر به دست آمد. همچنینبرای نمونه کارشناسان تعداد نمونه برابر با
تعداد جامعه(50 نفر) بود .روش گردآوری داده هابه دو صورت مطالعات
کتابخانه ای و تحقیقات میدانی صورت گرفت. از ابزار پرسشنامه جهت جمع آوری
اطلاعات میدانی استفاده شد که شامل چهار بخش بود. بخش اول شامل اطلاعات
جمعیت شناختی از قبیل نام تیم، سن، میزان تحصیلات، سابقه هواداری و میزان
حضور می باشد. بخش دوم که یک پرسشنامه توسعه یافته بود برگرفته از مقاله
پژوهشی زبیت عبدالرشید و سعدیتل ابراهیم (۲۰۰۲) بود که مربوط به بررسی نگرش
افراد نسبت به مسئولیت اجتماعی باشگاه ها می شد. بخش سوم که برگرفته از
مقاله پژوهشی بخشنده و همکاران (۱۳۹۱) بود مربوط به تعیین وضعیت باشگاه ها
از نظر مسئولیت اجتماعی از دیدگاه کارشناسان و تماشاگران می شد. و بخش آخر
که برگرفته از پرسشنامه الیور (۱۹۸۰) بود که مربوط به رضایتمندی تماشاگران
می شد. به منظور تعیین روایی پرسشنامه هااز ۱۰ نفر از اساتید و متخصصان
مدیریت ورزشی استفاده شد که همگیتوانایی پرسشنامه ها راتأیید کردند.
همچنین به منظور تعیین پایایی پرسشنامه ها از شاخص پایایی درونی ضریب (ضریب
آلفای کرونباخ) در یک مطالعه مقدماتی بر روی ۳۰ نفر از اعضای جامعه
استفاده شد که این نتایج به دست آمد: پرسشنامه نگرش سنجی مسئولیت اجتماعی
با ضریب آلفای کرونباخ ۵۸/۰، پرسشنامه تعیین وضعیت مسئولیت اجتماعی باشگاه
ها با ضریب آلفای کرونباخ ۸۴/۰ و پرسشنامه رضایتمندی تماشاگران با ضریب
آلفای کرونباخ ۹۲/۰ به دست آمد.. در مجموع ۴۳۴ پرسشنامه توزیع گردید که در
نهایت ۴۱۸ پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت. محقق در این تحقیق برای تجزیه و
تحلیل داده های آماری از دو روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده نمود. که
داده های مربوط به اطلاعات جمعیت شناختی از طریق آمار توصیفی و داده های
حاصل از پرسشنامه ها به منظور آزمون فرضیه ها به وسیله آمار استنباطی مورد
تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در بخش آمار استنباطی از ضریب همبستگی پیرسون و
همچنیناز آزمون کولموگروف – اسمیرنوف جهت بررسی نرمال بودن داده ها
استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین وضعیت مسئولیت اجتماعی باشگاه های
لیگ برتر فوتبال با رضایتمندی تماشاگران و کارشناسان رابطه ای مثبت وجود
دارد.. بر اساس یافته های پژوهش میزان همبستگی بین چهار ابعاد مسئولیت
اجتماعی و رضایتمندی تماشاگران بدین شرح است: بعداقتصادی ۲۸۱/۰ = r، بعد
قانونی ۲۹۴/۰ = r،بعد اخلاقی ۳۶۶/۰ = r و بعد بشر دوستانه ۴۲۴/۰ = r می
باشد که تمامی این مقادیر با توجه به تعداد نمونه که ۳۶۸ نفر می باشد به
لحاظ آماری در سطح معناداری ۰۱/۰ > P معنادار می باشد. همچنین نظر
کارشناسان نیز این یافته ها را تایید می کند به طوری که میزان همبستگی بین
ابعاد مسئولیت اجتماعی و رضایتمندی از دیدگاه کارشناسان بدین شرح می باشد:
بعد قتصادی ۳۰۳/۰، با بعد قانونی ۴۱۱/۰، با بعد اخلاقی ۴۸۰/۰ و با بعد
شردوستانه ۳۹۸/۰ می باشد که تمامی این مقادیر در سطح ۹۵% اطمینان معنادار
می باشند. همچنین یافته های پژوهش نشان داد که همبستگی مثبت و معنادار بین
نگرش کارشناسان نسبت به مسئولیت اجتماعی باشگاه ها و رضایتمندی آنان (۳۸۸/۰
= r) که در سطح ۰۱/۰ > P معنادار می باشد، وجود دارد که نظر تماشاگران
نیز این یافته ها را تأیید می کند (۱۰۸/۰ r-، ۰۵/۰ > P)، اما با توجه به
نتایج تحقیق بین نگرش تماشاگران نسبت به مسئولیت اجتماعی و حضور آنان در
ورزشگاه رابطه ای معنادار وجود نداشت چرا که نظر کارشناسان نیز این نتایج
را تأیید می کند. بر اساس نتایج توصیفی تحقیق باشگاه های لیگ برتر از نظر
وضعیت مسئولیت اجتماعی از نظر کارشناسان و تماشاگران در سطح متوسطی قرار
دارند، همچنین نتایج تحقیق نشان داد نگرش کارشناسان و تماشاگران نسبت به
انجام مسئولیت اجتماعی باشگاه های لیگ برتر مثبت است. با توجه به این یافته
ها به مدیران باشگاه ها توصیه می شود به فعالیت های مسئولیت اجتماعی توجه
کرده و آن را به عنوان یکی از اهداف باشگاه در برنامه های خود قرار دهند.کلید واژه ها : مسئولیت اجتماعی، باشگاه فوتبال، لیگ برتر، رضایتمندی تماشاگرانفهرست مطالبعنوان

صفحهفصل اول: طرح تحقیق۱- ۱: مقدمه .. ۲۱ – 2 : بیان مسئله .۳۱ – 3 : اهمیت و ضرورت تحقیق . ۶۱ – 4 : اهداف تحقیق.8۱ – 4 – 1: هدف کلی تحقیق۸۱ – 4 – 2 : اهداف اختصاصی تحقیق .۸۱ – 5 : فرضیات تحقیق۹۱ – 6 : تعریف واژه ها و اصطلاحات تحقیق .. ۹۱ – 6 – 1 : مسئولیت اجتماعی .. ۹۱ – 6 – 2 : رضایتمندی . ۱۰۱ – 6 – 3 :حضور در ورزشگاه . ۱۰۱ – 6 – 4 : تماشاگران .. ۱۰۱ – 6 – 5 : کارشناسان .. ۱۱۱ – 6 – 6 : لیگ . ۱۱فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق۲ – 1 : مقدمه13۲ – 2 :تاریخچه و تعاریف مسئولیت اجتماعی ..۱۴۲ – 3 : دلایل اهمیت موضوع مسئولیت اجتماعی شرکت ها . ۱۶۲ – 4 : ضرورت توجه به مسئولیت اجتماعی شرکت ها از نظر سازمان ملل۱۷۲ – 5 : موانع اجرای مسئولیت اجتماعی . ۱۷۲ – 6 : مزایای مسئولیت اجتماعی شرکت ها۱۸۲ – 7 : چارچوب های مطرح شده در پیشینه تحقیق .. ۲۰۲ – 7– 1 : چارچوب سه سطحی وود . ۲۰۲ – 7 – 2: چارچوب کارول۲۱۲ – 7– 3 : چارچوب ذینفعان . ۲۶۲ – 7 – 4 : چارچوب لانتوس۲۷۲ – 8 : دیدگاه ها و نظرات رایج در مورد مسئولیت اجتماعی .. ۲۷۲ – 8– 1 :آلبرت کار و دیدگاه به حداکثر رساندن سود۲۷۲ – 8 – 2 : میلتون فریمن و دیدگاه به حداکثر رساندن سود معین .. ۲۸۲ – 8 –3 : ادوارد فریمن و دیدگاه آگاهی اجتماعی و الگوی ذینفعی .. ۲۸۲ – 8 –4 :کارول و دیدگاه خدمات اجتماعی .. ۲۹۲ – 8 –5 : پارتول و مارتین و مسئولیت اجتماعی . ۲۹۲ – 8 –6 : ستی و مسئولیت اجتماعی. ۳۰۲ – 8–7 : مدل مسئولیت اجتماعی دیویس۳۰۲ – 8 – 8 : کلارسون و توجه مسئولیت اجتماعی به ذینفعان . ۳۱۲ – 8 –9 : واتاو و مفهوم مسئولیت اجتماعی . ۳۱۲ – 8– 10 :آندرواستارک و مسئولیت اخلاقی مدیران۳۲۲ – 8–11 :آندرسون و رونالدچی رابرت و مفهوم اخلاق و مسئولیت اجتماعی . ۳۲۲ – 8 –12 : فریدمن و مسئولیت اقتصادی .. ۳۲۲ – 8 –13 :کارول و هرم مسئولیت اجتماعی . ۳۳۲ – 8 –14: استیفن رابینز و مسئولیت اجتماعی .. ۳۳۲ – 8 –15 : درک فرنچ و مسئولیت اجتماعی .. ۳۳۲ – 8 –16 : پیتر دراکر و مسئولیت اجتماعی . ۳۳۲ – 8 –17 : مایکل پورتر و مارک کرامر و مسئولیت انسان دوستی .. ۳۴۲ – 9 : دیدگاه های موافقان و مخالفان مسئولیت اجتماعی سازمان ها .. ۳۴۲ – 9 – 1 : دلایل موافقان مسئولیت اجتماعی سازمان ها۳۵۲ – 9 – 2 : دیدگاه هایمخالفان مسئولیت اجتماعی سازمان ها . ۴۰۲ – 10: مبانی فلسفی دیدگاه های مسئولیت اجتماعی .. ۴۳۲ – 10– 1 : دیدگاه کلاسیک .. ۴۳۲ – 10 – 2 : دیدگاه عمومی .. ۴۳۲ – 10– 3 : دیدگاه اسلامی.. 44۲ – 11 : رابطه مسئولیت اجتماعی و با تعهد و پاسخگویی اجتماعی .. ۴۴۲ – 12 اصول مسئولیت اجتماعی .. ۴۵۲ – 13 : ورزش و مسئولیت اجتماعی . ۴۶۲ – 14 : زمینه های مسئولیت اجتماعی در ورزش .. ۴۶۲ – 15 : فوتبال و مسئولیت اجتماعی .. ۴۷۲ –16 : تاریخچه مسئولیت اجتماعی در فوتبال۴۸۲ – 16– 1 :فوتبال و کلیسا .. ۴۸۲ – 16– 2 :شرکت ها و فوتبال .. ۴۹ 2 – 16–3 :مدارس همگانی . ۴۹۲ – 17: اهمیت و ضرورت مسئولیت اجتماعی در باشگاه های فوتبال۵۰۲ – 18 : تاثیر باشگاه های فوتبال بر جامعه .. ۵۰۲ – 19:کنفدراسیون فوتبال آسیا و مسئولیت اجتماعی (AFC) .. 51۲ – 19 – 1 : رویای آسیا .. ۵۲۲ – 20 : رضایتمندی۵۲۲ – 21 : پیشینه تحقیق .. ۵۴۲ – 22 : جمع بندی فصل دوم .. ۵۷فصل سوم:روش شناسی تحقیق 3 – 1 : مقدمه.. ۵۹۳ – 2 :روش تحقیق۵۹۳ – 3 : جامعه آماری۵۹۳ – 4 : روش نمونه گیری .. ۶۰۳ – 5 : ابزار اندازه گیری۶۰۳ – 5 – 1 :پرسشنامه نگرش سنجی مسئولیت اجتماعی .. ۶۰۳ – 5 – 1 – 1 : پایایی و روایی . ۶۱۳ – 5 – 2 :پرسشنامه تعیین وضعیت مسئولیت اجتماعی .. ۶۱۳ – 5 – 2 – 1 : پایایی و روایی . ۶۱۳ – 6 : حضور در ورزشگاه .. ۶۲ 3 –7 : رضایتمندی تماشاگران . ۶۲۳ – 8: روش های گردآوری داده ها .. ۶۲۳ – 8 – 1 : مطالعات کتابخانه ای . ۶۲۳ – 8 – 2 : تحقیقات میدانی .. ۶۲۳ – 9 : روش های اجرای پژوهش .. ۶۳۳ – 10 : روش های آماری۶۴۳ – 11 : روش تجزیه و تحلیل داده ها .. ۶۴فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق۴ – 1 : مقدمه .. ۶۶۴ – 2 :آمار توصیفی . ۶۶۴ – 2 – 1 : اطلاعات توصیفی .. ۶۶۴ – 3 : آمار استنباطی .. ۷۴۴ – 3 – 1 : بررسی فرضیه ها . ۷۵۴ – 3 – 1 – 1 : فرضیه اول . ۷۵۴ – 3 – 1 – 2 : فرضیه دوم . ۷۶۴ – 3 – 1 – 3 : فرضیه سوم ۷۸فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری۵ – 1 : مقدمه .. ۸۱ 5 – 2 : خلاصه تحقیق۸۱۵ – 3 : یافته های تحقیق .. ۸۲ 5 – 4 : بحث و نتیجه گیری .. ۸۴۵ – 5 : محدودیت های تحقیق . ۸۶۵ –6 : پیشنهاد های کاربردی . ۸۶۵ – 7 :پیشنهاد های پژوهشی .. ۸۷منابع و ماخذ

دانلود فایل

دانلود فایل بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی باشگاه ها با رضایتمندی تماشاگران لیگ برتر فوتبال

بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی باشگاه ها با رضایتمندی تماشاگران لیگ برتر فوتبال,مسئولیت اجتماعی باشگاه ها ,رضایتمندی تماشاگران ,لیگ برتر فوتبال,رضایتمندی هوادار,تماشاگر,مسئولیت اجتماعی,لیگ برتر,باشگاه فوتبال,تراکتورسازی,پرسپولیس,استقلال,سپاه