بررسی رابطه پرخاشگری و پيشرفت تحصيلی در بين دانش آموزان مقطع ابتدايی

بررسی رابطه پرخاشگری و پيشرفت تحصيلی در بين دانش آموزان مقطع ابتدايی

بررسی-رابطه-پرخاشگری-و-پيشرفت-تحصيلی-در-بين-دانش-آموزان-مقطع-ابتدايیبررسی رابطه پرخاشگری و پيشرفت تحصيلی در بين دانش آموزان مقطع ابتدايی به جز مقطع اول دبستان نوع فایل: wordقابل ویرایش 100 صفحهچکیده:هدف از تحقيق حاضر بررسي رابطه پرخاشگري والدين و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع ابتدايي به جز مقطع اول دبسيتان شهرستان قزوين است كه فرضيه هاي عنوان شده عبارتند از اينكه بين پرخاشگري والدين و پيشرفت تحصيلي رابطه وجود دارد و همين طور بين پرخاشگري دانش آموزان ضعيف و دانش آموزان ممتاز تفاوت وجود دارد و همين بين پرخاشگري مقاطع دوم و چهارو سوم و پنجم تفاوت وجود دارد كه جامعه مورد مطالعه عبارتند از دانش آموزان مقطع ابتدايي به جز مقطع اول دبستان است كه 90 نفر به عنوان نمونه انتخاب گرديده و جهت سنجش فرضيه ها از روش آماري t متغيير مستقل و ضريب بهم بستگي استفاده گرديده كه نتايج بدست آمده حاكي از آن است كه بين پرخاشگري والدين و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان رابه معني داري وجود دارد و همين طور بين پرخاشگري دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصيلي تفاوت وجود ندارد.مقدمه:هر كودكي وقتي بداند كه والدين او به آنچه مي گويند عمل مي كنند بهتر رفتار خواهد كرد . رفتار به خصوصي كه انجام آن مجاز نيست بايد با ترتيب به خصوصي دنبال شود مقررات شما بايد روشن و فهم آنها ساده باشد .در اين صورت كودك شما مي داند كه توقعات شما چيست و چه مقرر شده است شما تا به حال روي مقررات اوليه مصمم شده ايد و آنها را با سادگي و واقع بيني با طفل خود در ميان گذاشته ايد . قانون تازه اي در خانه مقرر شده است از حالا به بعد تو اجازه نداري كه كسي را كتك بزني و اگر اين كار را تكرار كني با حبس شدن در اتاقت مجازات خواهي شد كه پرخاشگري يكي از پديده هاي مهم رواني – اجتماعي است كه قسمت اعظم تاريخ مدون انسان پيرامون آن رقم خورده است . برخي سپده دم تاريخ را با بيان قتل هابيل آلوده به پرخاشگري و خشونت مي دانند . كواكسلي بر اساس پژوهشهاي انجام شده خود مي نويسد : از 5600 سال قبل تا امروز بشر فقط 292 سال در صلح و صفا گذرانيده و بقيه را در جنگ و ستيز بوده است . پرخاشگري را رفتاري تعريف كرده اند كه هدف آن صدمه زدن به خود يادگيري باشد آنچه در اين تعريف حائز اهميت است ، قصد و نيت رفتار كننده است : يعني آسيب رسانيدن تصادفي به شخص ديگر پرخاشگري نيست مثلاً اگر توپ فوتبال سهواً به بازيكن ديگر اصابت كند ، پرخاشگري نيست اما اگر فردي مخصوصاً بازيكنان را با پا بزند، هل بدهد ، تنه بزند و يا فحاشي كند ، پرخاشگري است . قديمي ترين علت شناخته شده براي پرخاشگري حول محور اين نظريه مي چرخد كه انساتها از نظر ماهيت زيست شناختي براي پرخاشگر برنامه ريزي شده اند و نخستين و معروفترين نظريه در اين باره مربوط به زيگموند فرويد را مي توان نام برد فرويد كليه اعمال آدمي را با دو غريزه زندگي و مرگ تحليل مي كند و مي گويد غريزه مرگ هم بايد به شكلي تخليه شود ( ستوده – 221 سال 385 )بيان مسأله:زيست شناسان بر اين باورند بيشترين تغييراتي كه هنگام پرخاشگري در بدن و اعمال آن روي مي دهد ، همانهايي كه هنگام به كار افتادن اميال جنسي به وقوع مي پيوندد در واقع بايد گفت كه همانطور كه ميل جنسي ، جانور نر را به جنب و جوش مي اندازد ‘ او را متجاوز ‘ تند يا پرخاشگر مي سازد ، انسان هم از اين قاعده مستثني نيست البته پرخاشگري انسان در اين مورد غالباً با نوازش و نرمش اثر بهتري دارد و اينكه آيا پرخاشگري پاسخي به نا كامي است به باور جان دالسر و همكارانش ، پرخاشگري هميشه پيامد نا كامي است و ناكامي هميشه منجر به پرخاشگري مي شود هيچ يك نمي توانند بدون ديگري صورت گيرند و هر چيزي كه مانع رسيدن به هدف شود نا كامي را سبب مي گردد و گاهي محيط مدرسه و محل آموزشي مي تواند تاثير بسزايي در پرخاشگري كودك داشته باشد و گاهي هم روابط نا درست والدين و روحيه ستيزه جويي در بين والدين تاثير منفي بر روي دانش آموزان مي گذارد و اين باعث مي شود كه حتي در پيشرفت تحصيلي و در رسيدن به موفقيت تحصيلي تاثير منفي بگذارد. و افراد ناكام هميشه با كلمات يا رفتار پرخاشگرانه واكنش نشان نمي دهند ؛ بلكه افرادي طيف وسيعي از واكنشها را نسبت به نا كامي از خود بروز مي دهندفهرست مطالب:چكيدهفصل اول(كليات تحقيق)مقدمهبيان مسألهاهميت و ضرورتاهداف تحقيقفرضيه تحقيقفصل دوم(پيشينه و ادبيات تحقيق)مقدمه فصل دومتعريف خشمعلل و ريشه هاي خشمعلل شخصيتيتظاهرات خشمعملكردهاي رايج پيرامون خشمعلل بروز پرخاشگريوالدين و كودكان پرخاشگرتربيت منفي والدينتربيت مثبت والدينراه كارهاي مناسب خشمنتيجه گيريعوامل موثر بر پرخاشگريعوامل اجتماعيعصبانيتاحساس گناهبي كفايتيغمزدگي و افسردگي، قرباني بودناحساس در دام بودنمجازات نمادينمقررات و انتظارات را مشخص و روشن بيان كنيدچگونه تنبيه كنيدبا طفل جر و بحث نكنيد و چانه نزنيدجدي باشيدزياده از حد گوش نكنيدمنطقي باشيدروشهاي مجازاتتعريف پرخاشگريانواع پرخاشگريعلل و انگيزه هاي پرخاشگريكروموزومهاي جنسي و پرخاشگريبلوغ جنسي و پرخاشگريدرستي و نادرستي نظريه ناكامي- پرخاشگرينقش رسانه هاي گروهي و فبلمهاي تلويزيوني در آموزش پرخاشگريكنترل پرخاشگريفصل سوم(روش تحقيق)جامعه مورد مطالعهحجم نمونهروش نمونه گيريابزار اندازه گيريروش آماري مربوط به زمينهروش تحقيقفصل چهارم(يافته ها و تجزيه و تحليل داده هامقدمهجدول نمرات خام آزمودني ها ازآزمون پرخاشگري معدليجدول بررسي رابطه بين پرخاشگري والدين و پيشرفت تحصيليجدول مقايسه پرخاشگري در بين دانش آموزان دوم و پنجم ابتداييجدول مقايسه پرخاشگري در بين دانش آموزان سوم و چهارم ابتداييجدول مقايسه پرخاشگري در بين دانش آموزان ممتاز و ضعيففصل پنجم(بحث و نتيجه گيري)بحث و نتيجه گيريمحدوديت هاپيشنهاداتمنابع و مآخذمنابع و مأخذ:- آزاد – حسين – آسيب رواني – انتشارات رشد تهران 1384- بهادري – احمد – نظريه هاي روان درماني – انتشارات باران تهران 1385- پوررجبلي – مصطفي – پرخاشگري و كودكان – انتشارات نور تهران 1384- سعيدي راد – بهمن – اختلالات رواني –انتشارات راهبرتهران1383- ستوده- هدايت الله- روان شناسي اجتماعي – انتشارات بهارتهران1385- شاملو- سعيد-سلامت رواني- انتشارات ارجمند- تهران1384- شعاري نژاد-علي اكبر- روان شناسي رشد-انتشارات ارسبادان تهران 1385- رحيميان – حوريه بانو – پرخاشگري و روشهاي درماني – انتشارات سحت –تهران 1385- دعوي نژاد – بهادر – اختلالات رفتاري- انتشارات فرهنگيان – تهران 1385- محمدي – سيد يحيي – نظريه هاي روان درماني – انتشارات سحت –تهران 1386- ي – منيره – پرخاشگري – انتشارات – تهران 1383- لطف آبادي – حسين- (1385) . روان شناسي شخصيت، تهران، انتشارات نور- نوروزي- ابراهيم- (1383) پرخاشگري و راهكارهاي آن، تهران، انتشارات بهار. 

دانلود فایل

دانلود فایل بررسی رابطه پرخاشگری و پيشرفت تحصيلی در بين دانش آموزان مقطع ابتدايی

بررسی رابطه پرخاشگری و پيشرفت تحصيلی در بين دانش آموزان مقطع ابتدايی به جز مقطع اول دبستان,پرخاشگری,پیشرفت تحصیلی,ابتدایی,پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی,مقطع ابتدایی,علوم تربیتی,پایان نامه ارشد,پایان نامه,مقاله