بررسی عوامل مرتبط با میزان اعتمادجوانان به اخبار30/20 شبکه دو، اخبار شبکه استانی قم و شبکه بی.بی.سی
بررسی عوامل مرتبط با میزان اعتمادجوانان به اخبار30/20 شبکه دو، اخبار شبکه استانی قم و شبکه بی.بی.سیتعداد صفحات : 84 با فرمت ورد و قابل ویرایش تلویزیون پدیده ای است که در سالهای اخیر به عضویت اکثریت قریب به اتفاق خانواده های بشری و به عنوان یکی از منابع مهم خبری درآمده است ؛ در این تحقیق به بررسی اعتماد به اخبار این رسانۀ جادویی از نگاه مخاطبان پرداخته میشود.به همین منظور، این فصل تحت عنوان «ادبیات نظری تحقیق» در شش بخش تعبیه شده است که به بررسی و تشریح مسائل مختلفی به شرح زیر میپردازد:- در بخش اول «دیدگاه های نظری و انواع اعتماد» مطرح میشود.- در بخش دوم«تعریف خبر، خبر در تلویزیون و گزینشگری خبر تلویزیونی» مطرح میشود.- در بخش سوممخاطب شناسی، مباحث «مخاطب» و «تاریخچۀ آن»، «سنتهای مخاطب پژوهی»، «فعالیتهای مخاطبان»، «فرهنگ توده و «مخاطب و تجزیه» مطرح میشود.- در بخش چهارم نظریه های تحقیق، مباحث «نظریه وابستگی مخاطبان»، «کارکردهای رسانه ها»، «نظریه استفاده و رضامندی»، «تئوری فضای اجتماعی»، «رسانه، دین و سیاست» مطرح میشود.- در بخش پنجمپژوهشهای پیشین، برخی از تحقیقات داخلی و خارجی مطرح میشود.- در بخش ششمچارچوب نظری، «چارچوب و مدل نظری تحقیق» و «فرضیات تحقیق» مطرح میشود. مقدمه 102-1.بخش اول: ديدگاه هاي نظري و انواع اعتماد2-1-1. تعريف مفهوم اعتماد2-1-2.ديدگاه هاي نظري وانواع اعتماد2-1-3. رويکردهاي اعتماد 2-1-4. ارتباطات و اعتماد به اخبار2-2.بخش دوم: تعریف خبر، خبر در تلویزیون2-2-1. خبر چيست؟2-2-2. ارزشهاي خبري2-2-3. تفاوت خبر در تلويزيون و مطبوعات2-2-4. سوگيري يا جانبداري در تلويزيون2-2-4. گزينشگري خبر در تلويزيون2-2-5.عينيت گرايي2-2-6. سوگيري در مقابل بيطرفي 2-2-6-1. اَشکال مختلف سوگيري2-2-7. سانسور2-3.بخش سوم: مخاطب شناسی2-3-1.مخاطب2-3-2.مخاطب و تحول هاي آن 2-3-3. دسته بنديها و نظريه هاي مخاطب 2-3-4. سنتهای مخاطب پژوهی2-3-4-1. سنت ساختارگرا در سنجش مخاطبان 2-3-4-2.سنت رفتارگرا2-3-4-3.سنتاجتماعی- فرهنگی2-3-4-4. فعالیتهای مخاطبان ازنظر بیوکا 2-3-5.مخاطب و تجزیه2-4.بخش چهارم: دیدگاه ها و رویکردهای نظری تحقیق2-4-1. نظريۀ وابستگي مخاطبان 2-4-2. نظريه استفاده ورضامندي (نيازجويي) 2-4-3. نظریههای کارکردگرایی در ارتباطات2-4-3-1.کارکردهای رسانهها 2-4-4. گرايش سياسي و دین در ارتباطات رسانه اي 2-4-5. تئوري فضاي اجتماعي پیر بورديو 2-4-5-1. سرماية فرهنگي2-4-5-2. سرمايۀ اقتصادي2-4-5-3.سرمايۀ اجتماعي2-4-5-4. سرمایۀ اجتماعی و مجاری اطلاعاتی 2-5. بخش پنجم: پیشینه تحقیق2-5-1.تحقیات انجام شده در داخل کشور2-5-2. تحقیات انجام شده در خارج کشور2-5-3. نقد مطالعات انجام شده2-6. بخش هفتم: چارچوب،مدل نظری وفرضیات تحقیق2-6-1. چارچوب نظری تحقیق2-6-2.فرضیه های تحقیق
اعتماد جوانان به خبر تلویزیون,ديدگاه هاي نظري و انواع اعتماد, گزينشگري خبر در تلويزيون, مخاطب شناسی, نظريۀ وابستگي مخاطبان, نظریههای کارکردگرایی در ارتباطات, نظريه استفاده ورضامندي