بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان

بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان

بررسی-عوامل-موثر-بر-اختلالات-یادگیری-در-بین-دانش-آموزان

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:’Table Normal’;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:”;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:’Calibri’,’sans-serif’;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:Arial;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان تعداد صفحات : 37 با فرمت ورد و قابل ویرایش بخش هایی از متن : كميته‌ مشاوره‌ ملي‌ كودكان‌ معلول‌ تعريف‌ زير را ارائه‌ نموده‌ است‌:كودكان‌ مبتلا به‌ اختلال‌ يادگيري‌ در يك‌ يا چند فرايند اساسي‌ روان‌ شناختي‌ از قبيل‌ فهم‌ مطالب‌ زبان‌گفتاري‌ يا نوشتاري‌ مشكل‌ دارند، اين‌ اشكالات‌ به‌ صورت‌ اختلالاتي‌ در گوش‌ دادن‌، فكر كردن‌، صحبت‌ كردن‌،خواندن‌، نوشتن‌، هجي‌ كردن‌ يا حساب‌ كردن‌ ظاهر مي‌شود. اين‌ تعريف‌ شامل‌ مشكلات‌ ادراكي‌، آسيب‌ مغزي‌،اختلال‌ جزئي‌ مغز، اختلال‌ خواندن‌، زبان‌ پريشي‌ تحولي‌ و غيره‌ مي‌شود، اما آن‌ دسته‌ از مشكلات‌ يادگيري‌ را كه‌نتيجه‌ نقص‌ بينايي‌، شنوايي‌ يا حركتي‌، عقب‌ ماندگي‌ ذهني‌، اختلالات‌ هيجاني‌ يا محروميت‌هاي‌ محيطي‌است‌، شامل‌ نمي‌شود (اداره‌ آموزش‌و پرورش‌ آمريكا،
1968، به‌ نقل‌ از لرنر،
1993).  در اين ‌پژوهش‌ دانش‌آموز
مبتلا به‌ اختلال ‌در يادگيري‌ به ‌دانش‌آموزي ‌اطلاق‌ مي‌شود كه‌ملاك‌هاي‌ زير را
دارا باشد:ـ دارا بودن‌ هوش بهر متوسط يا بالاتر.ـ دارا بودن‌ نمره‌
2 انحراف‌ معيار پايين‌تر از ميانگين‌ كلاس‌ در دروس‌ انشا، قرائت‌، املا و رياضي‌ كه‌ در كارنامه‌تحصيلي‌ درج‌ شده‌ است‌.ـ كسب‌ نمره‌ خطاي‌ حداقل‌ يك‌ نمره‌ انحراف‌ معيار بيش‌ از ميانگين‌ در آزمون‌ بندر گشتالت‌.ـ عملكرد ضعيف‌ حداقل‌ در يكي‌ از آزمون‌هاي‌ مهارت‌ تحصيلي‌ خواندن‌، نوشتن‌ و رياضي‌.ـ فقدان‌ معلوليت‌ حسي‌، جسمي‌ ـ حركتي‌ يا عاطفي‌ عمده
(براساس‌ مشاهدات‌ فردي‌(.ـ حضور . . . . . . . . . . . .    و . . . . . . . .

دانلود فایل

دانلود فایل بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان

بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان,اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان ,اختلالات یادگیری,اختلالات دانش آموزان,دانلود مقاله روانشنناسی, اختلالات یادگیری