بررسی نرم افزار های مربوط با کوپلینک کلاچ ترمز و فلایویل ها

بررسی نرم افزار های مربوط با کوپلینک کلاچ ترمز و فلایویل ها

بررسی-نرم-افزار-های-مربوط-با-کوپلینک-کلاچ-ترمز-و-فلایویل-هانوع فایل: wordقابل ویرایش 82 صفحهمقدمه:کوپلینگ هاکوپلینگ ها اجزایی از ماشین هستند که حرکت و توان را از انتهای یک محور دریافت و به محور دیگر منتقل می کنند. در کوپلینگ ها قطع ارتباط بین محور محرک و متحرک وجود ندارد. در یک دسته بندی کلی کوپلینگ ها به دو نوع صلب و انعطاف پذیر تقسیم بندی می شوند.1- کوپلینگ های صلب (سخت)این نوع کوپلینگ ها جهت اتصال دو محور کاملا هم راستا در تجهیزاتی که در آن ها هم محوری دقیق دو محور ضروری و قابل دسترس است استفاده می شود لازم به ذکر است که هر گونه عدم تقارن محوری در این نوع کوپلینگ ها خرابی های سریع را در اثر تشت های بالا به دنبال دارد این نوع از کوپلینگ ها به دو دسته تقسیم بندی می شوند: جنس پوسته اين كوپلينگها معمولا از چدن يا فولاد ريخته گري مي باشد1-1 کوپلینگ های پوسته ایدر این نوع کوپلینگها ، دو نصفه پوسته با فشار پیچها روی محور بسته شده و گشتاور چرخشی بوسیله اصطکاک به محور منتقل می گردد. هردو محور با خار انطباقی به پوسته متصل می شوند ، مونتاژ این کوپلینگها آسان است ولی فقط امکان انتقال قدرت بین دو محور هم قطر را میسر می سازد. این نوع کوپلینگ انتقال گشتاورهای کم را امکان پذیر می نماید.مشخصات کوپلینگهاي پوسته اي2-1کوپلینگ های فلنچیسطح بیرونی بوش لغزشی مخروطی بوده و لذا در اثر محکم کردن پیچها اتصال فشاری و اصطکاک کافی بین فلنچ و بوش برقرار می گردد. دو محور در این اتصال بایستی کاملاً همراستا باشند ، مونتاژ و دمونتاژ این نوع کوپلینگ به آسانی انجام می شود.مشخصات کوپلینگهاي فلانچي:2- کوپلینگ های انعطاف پذیرکوپلینگ های انعطاف پذیر در انواع مختلف تجاری در دسترس هستند که هر یک برای شرایط کاری خاصی مناسب می باشند این نوع کوپلینگ ها می توانند عدم تقارن محوری شعاعی و زاویه ای را بین محور محرک و متحرک تحمل کنند.کوپلینگهای انعطاف پذیر چهار وظیفه اصلی بر عهده دارند :1- انتقال گشتاور و سرعت از محرک به متحرک2-خنثی و مستهلک کردن ارتعاشات3- جبران نامیزانیها4- تاثیر بر فرکانس طبیعی سیستممقادیر ناهمراستایی مجاز کوپلینگها را باید از کاتالوگهای سرندگان بدست آورد ولی به طور کلی ناهمراستایی محوری مجاز در کوپلینگهای کوچک به in 005/0 و در کوپلینگهای بزرگ به in 03/0 محدود می باشد. حداکثر نامیزانی زاویه ای مجاز هم معمولاً در حدود در نظر گرفته می شود.با توجه به طیف وسیعی از انواع کوپلینگ های انعطاف پذیر ، وجود یک دسته بندی جامع که بتواند تمام انواع را در برگیرد در دسترس نیست. لذا از دسته بندی انواع کوپلینگهای انعطاف پذیر صرف نظر می شود.1-2 کوپلینگ توربوفلکساین کوپلینگ از دو فلنچ و یک قطعه واسطه که اکثراً یک محور تو خالی می باشد تشکیل شده است. گشتاور چرخشی توسط واشر فنری منتقل می گردد و به کمک آن مقداری جابجایی محوری و زاویه ای میسر می شود. این نوع کوپلینگ توانایی تحمل نیروهای شعاعی زیاد ( مانند نیروهای اعمال شده به غلتکهای دستگاه نورد ) را دارا می باشد.2-2 کوپلینگ شبکه ای ( فالک )در این نوع کوپلینگ ، گشتاور از طریق یک فنر انعطاف پذیر به شیارهای فولادی روی کوپلینگ انتقال می یابدو بین دو نیمه کوپلینگ کمی فاصله وجود دارد که تا حدی نامیزانی محوری را جبران نموده و قابلیت تحمل بارهای ناگهانی سبک را بدلیل وجود فنریت پیچشی را بوجود می آورد. استفاده از محفظه و گریسکاری برای این کوپلینگ لازم است.3-2 کوپلینگ های زنجیریکوپلینگ زنجیری از دو چرخ زنجیر تشکیل شده است که توسط یک زنجیر دو ردیفه به یکدیگر متصل می گردند بدلیل وجود کمی لقی بین اجزاء رنجیر ، این نوع کوپلینگ مقادیر کم نامیزانی زاویه ای ، محوری و شعاعی را تحمل می کند. جهت طولانی شدن عمر کاری ، دندانه های چرخ زنجیرها سخت کاری می گردد.کوپلینگ بایستی گریسکاری شده و درون یک محفظه بسته پر از گریس قرارداده شود.4-2 کوپلینگ های چرخ دنده ایکوپلینگ چرخ دنده ای از دو توپی متصل به چرخ دنده تشکیل شده که یک بوش هزار خاری آنها را به یکدیگر متصل می کند. بدلیل وجود لقی بین دنده ها و همچنین خاصیت عملکرد کشوییامکان جذب نامیزانی های دورانی ، زاویه ای و محوری و محوری را دارا می باشد. قابلیت انتقال توانهای زیاد در مقایسه با سایر انواع کوپلینگ ( به نسبت ابعاد و وزن ) از مشخصات کوپلینگ چرخ دنده ای است. مقدار نامیزانی مجاز و ظرفیت انتقال بار به شکل و لقیو زاویه فشار دنده ها بستگی دارد.5-2 کوپلینگ فکیکوپلینگ فکی یکی از متداولترین انواع کوپلینگهای انعطاف پذیر است که با استفاده از یک ضربه گیر الاستومری از انتقال ارتعاش و ضربه جلوگیری نموده و نامیزانیهای محور را جذب می نماید. این نوع کوپلینگ علیرغم حجم و ابعاد کم قابلیت انتقال توانهای بالا را دارا بوده و در طرحهای متنوع جهت کاربردهای عادی و اختصاصی استفاده می شود. مقدار سختی عضو الاستومری ، دمای کاری ، مقاومت شیمیایی و صلبیت پیچشی آن بسته به شرایط عملکرد تعیین می گردد.معمولاً درجه حرارت کاری این نوع کوپلینگ در محدوده 40- تا 120 درجه سانتیگراد می باشد. توپی های کوپلینگهای فکی معمولاً از فولاد یا چدن ساخته می شوند.6-2 کوپلینگ رولکساصلی ترین ویژگی این نوع کوپلینگ قابلیت انع طاف زیاد در جهت دورانی و جلوگیری از انتقال ضربه و ارتعاش می باشد.7-2 آکارد ئونیقابلیت تحمل نامیزانیهای زاویه ای و محوری و جذب ارتعاشات پیچشی مهمترین ویژگی این کوپلینگ است8-2 پارافلکس ( چرخی )این نوع کوپلینگ ضمن تحمل ناهمراستایی محوری و زاویه ای قابلیت جذب ارتعاشات پیچشی را نیز دارا می باشد.9-2 کوپلینگ متغیر زاویه ای ( یونیورسال)کوپلینگهای انعطاف پذیر بسته به طرح و ساختمان داخلی می توانند ناهمراستایی زاویه ای را تا حدود 3 درجه و ناهمراستایی محوری را تا تحمل کنند. ولی در برخی از کاربردها لازم است که دو محور ناهمراستایی بیشتری داشته باشند. در این گونه کاربردها از چهارشاخه یا اتصال یونیورسال استفاده می شود. مفصلهای یونیورسال در سرعتهای بسیار پائین امکان کار تحت زاویه را نیز دارا هستند. ولی حداکثر زاویه قابل توصیه جهت سرعتهای بیشتر از rpm10 ، می باشد. در سرعتهای بالاتر از rpm600 این زاویه به حداکثر محدود می گرددكوپلينگ هاي هيدروليكيانتقال قدرت در آنها بوسيله روغن ودر بعضي موارد آب صورت ميگيرد.در اين نوع كوپلينگها سيال در قسمت محرك شتاب ميگيرد و سپس با برخورد به پره هاي عضو متحرك نيرو را منتقل ميكند.فهرست مطالب:بخش اولفصل اولكوپلينگکوپلینگ هاتعريف1- کوپلینگ های صلب (سخت)1-1کوپلینگ های پوسته ایمشخصات کوپلینگهاي پوسته اي2-1کوپلینگ های فلنچیمشخصات کوپلینگهاي فلانچي2- کوپلینگ های انعطاف پذیرکوپلینگهای انعطاف پذیر چهار وظیفه اصلی بر عهده دارند1-2کوپلینگ توربوفلکس2-2 کوپلینگ شبکه ای ( فالک )3-2کوپلینگ های زنجیری4-2کوپلینگ های چرخ دنده ای5-2کوپلینگ فکی6-2کوپلینگ رولکس7-2 آکارد ئونی8-2 پارافلکس ( چرخی )9-2کوپلینگ متغیر زاویه ای ( یونیورسال)كوپلينگ هاي هيدروليكيعلايم اختصاري انواع كوپلينگهاجدول انتخاب كوپلينگ:مواد مورد استفاده درساخت كوپلينگهابخش اولفصل دومكلاچمقدمهریشه لغویتعریف کلاچتفاوت میان کلاچ وکوپلینگویژگی کلاچ ها1-چرخ طیار2-صفحه کلاچ3-دیسک4-پوشش کلاچ5-اهرم بندی آزاد ساز6-شفت کلاچنمای کلی دستگاه کلاچ در اتومبیلجنس مصرفی برای کلاچ هاتوضیحانواع کلاچاصطکاکيهيدروليککلاچ اصطکاکيکلاچ مخروطي(Con Clutch)کلاچ تک صفحه اي (Single Plate Clutch)مزايامعايبکلاچ تک صفحه اي با فنر ديافراگمي (Diaphragm Spring Clutch )کلاچ چند صفحه ایکلاچ نيمه گريز از مرکز (Semi-Centrifugal Clutch )کلاچ گريز از مرکز (Centrifugal Clutch )کلاچ تركلاچ هاي الكترو مغناطيسيکلاچ های اتوماتیکالف) کلاچ های ایمنیج) کلاچ های یک جهتهبخش اولفصل سومترمزمكانيسم ترمز ديسكي:عملكردانواع مکانیزم راه اندازسیستم ترمزهای هیدرولیکاجزای اصلیمكانيسم ترمز ديسكيعملكرد ترمز ديسكياجزاءتشكيل دهنده ترمز ديسكينوع لغزندهنوع فيستنوع نوسانيدرجه حرارت در ديسك ترمزترمز دستيجنس متعلقات سيستم ترمزمواد نيمه فلزيبخش اولفصل چهارمفلاي ويلفلای ویل۱. فلايويل چيست ؟ساخت و بالانس فلایویل۲. فلايويل به چه صورت انرژي را ذخيره مي کند ؟٤. کاربردهاي فلايويل۱. موتورهاي بنزيني۲. موتورهاي گازسوز۳. دستگاه پرس۱. فلايويل هاي قديمي۲. چرخ طيارهاي نوين (سرعت بالا )خصوصيات فلايول هاي کامپوزيتيالف) مجهولات در طراحي فلايويلب) تست هاي فلايويلج) کاهش خسارات ناشي از شکستبخش اولفصل پنجممعرفیکتاب/ نرم افزار /سایتمعرفی کتابABAQUSمعرفی سایتبخش دوممقالاتتوضیحاتچکیدهدیباچه و پیش اطلاعاتروش های تجربیپژوهش:ریخت شناسی شکستآزمون ريز ساختارىنتیجه گیریآنالیزالمان محدود حرارتی کلاچ های سرامیکی3.کاهش عوامل فرسایش4.اندازه گیری5ـ مدل FE5.1 ـ مدل جغرافيايي5.2ـ ويژگي هاي مواد5.3ـ شرايط حدي5.5ـ شبكه FEترکهای ناشی از خستگی حرارتی در دیسکهای ترمز آهن خاکستری ناشی در وسایل نقلیه ضد حریق1- خلاصه2- مقدمه3- نتایج1-3 مایکرو فرکتوگرافی2-3 میکروفرکتوگرافی3-3 آنالیز شیمیایی4-3 اندازه گیری سختی5-3 آنالیز میکرو ساختارها6-3 میکرو آنالیز7-3 FEA4- نتیجه آنالیز5- پایانبررسی شکست درفلایویل های موتوردیزل ازنوع رینگ-چرخدندهچکیدهمقدمهروش های بررسی ورسیدگینتایج مشاهدات:3.1- مشاهدات دیداری3.2- فرکتو گرافی3.3-مشاهده از یک مقطع عرضی شکست بوسیله ی SEM3.4- ساختار شیمیای ماده ی رینگ-گیر3.5-ازمون ساختار میکروسکوپیعمق سختکاری لایه هاآنالیز شکستنتیجه گیری6-پیشنهادات برای بهبودفهرست اشکال:شکل1-1شکل1-3 کلاچ تک صفحه ايشکل1-4شکل1-5 فنر ديافراگمي و نمونه اي از کلاچ ديافراگميشکل1-6 منحني نيرو-جابجايي براي فنرهاي مارپيچي و ديافراگميشکل1-8 نمودار نيروي وارده روی صفحه فشارنده در کلاچهای نيمه گريز از مرکزشکل1-7 نمونه اي از کلاچ چند صفحه ايشکل1-9 مدلي از کلاچ نيمه گريز از مرکزشکل1-10 اساس کارکلاچ گريز از مرکزشکل1-11 نمودار نيرو-دور در کلاچهای گريز از مرکزشکل1-14 کلاچ تر پاششيشکل. 1 a)کوپلینگهای مستقل در حال کارb) یک کوپلینگ مستقلشکل1:صفحه کلاچ آزمایشیشکل2:صفحه کلاچ موردآزمایششکل3:ترتیب سیستم اندازه گیریشكل 4: نمودار زماني چرخه ارزيابيشكل 5: تعيين زمان هاي لغزششكل 6: منحني هاي زمان گرماي توليد شده

دانلود فایل

دانلود فایل بررسی نرم افزار های مربوط با کوپلینک کلاچ ترمز و فلایویل ها

بررسی نرم افزار های مربوط با کوپلینک کلاچ ترمز و فلایویل ها,نرم افزار های کوپلینک ,کلاچ ترمز ,فلایویل ها,نرم افزار کلاج ترمز,فلایویل ها