بررسی نقش مشاور در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ریاضی، علوم تجربی و انسانی

بررسی نقش مشاور در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ریاضی، علوم تجربی و انسانی

بررسی-نقش-مشاور-در-پیشرفت-تحصیلی-دانش-آموزان-ریاضی-علوم-تجربی-و-انسانیدانلود پایان نامه رشته مشاوره با موضوع بررسی نقش مشاور در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ریاضی، علوم تجربی و انسانینوع فایل : Word تعداد صفحات : 81چکیدهپژوهش حاضر به دنبال بررسی نقش مشاور در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ریاضی، علوم تجربی و انسانی است که از بین آنها دو گروه به صورت تصادفی انتخاب شد.گروهی که نحت راهنمایی مشاور قرار داشته گروه دیگر از راهنمایی مشاوره بهره نداشته است.روش نمونه برداری این پژوهش بر پایه نمونه برداری چند مرحله انجام گرفته است.بدین صورت که از بین تعداد کل دبیرستانهای شهرستان ابهر 5 دبیرستان به صورت تصادفی انتخاب و سپس از بین دبیرستانهای انتخابی از هر دبیرستان یک کلاس تجربی، یک کلاس ریاضی و یک کلاس انسانی به صورت تصادفی انتخاب گردید و از هر کلاس 10 نفر به صورت انتخابی تعیین گردید که 5 نفر متعلق به گروه A و 5 نفر متعلق به گروه B می باشند.در مجموع تعداد کل دانش آموزان فارغ التحصیل مورد پژوهش 150 نفر می باشند.نمرات دروسی اختصاصی دو گروه مورد مطالعه با استفاده از روش آزمون واریانس دو عاملی بدست آمده است.ابزار اندازه گیری این پژوهش عبارتست از پرونده های تحصیلی دانش آموزانی که توسط مشاوران تنظیم شده است.با مراجعه به پرونده تحصیلی گروه نمونه نمرات دروس اختصاصی استخراج شده و با استفاده از روش آزمون (T) گروههای مستقل دو گروه یعنی گروهی که با کمک مشاوره انتخاب رشته کرده اند و گروهی که شخصاً انتخاب رشته کرده اند با یکدیگر مقایسه شده اند.نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بین دانش آموزان در رشته تحصیلی علوم انسانی و علوم تجربی و ریاضی از لحاظ انتخاب رشته با کمک مشاور بیشترصورت میگیرد و در این سه رشته دانش آموزان رشته های ریاضی بیشتر از رشته های انسانی و تجربی با مشورت مشاور انتخاب رشته می کنند…فهرست مطالبچکیدهفصل اول: مقدمههدف تحقیقفرضیه تحقیقفصل دوم: بررسی پیشینه پژوهشبررسی پیشینه تحقیقشکل گیری مشاوره و راهنمایی در آموزش و پرورشمبانی نظریالف – هوش آزماییب – عوامل مؤثر در پیشرفت تحصیلیج – هوش و پیشرفت تحصیلیملاکهای هدایت تحصیلی و پیشرفت تحصیلیآزمونهای استاندارد (ابزاری برای کارمشاوران)فصل سوم: روش تحقیقجامعه آماری و گروه نمونه مورد مطالعهجدول 1- توزیع فراوانی دانش آموزان در کلاسهای انتخابیابزار پژوهشاعتبار و روایی ابزار سنجشروش گردآری اطلاعاتروش تجزیه و تحلیل داده هافصل چهارم: یافته های پژوهشیافته های پژوهشتحلیل داده هاجدول 1- جدول توصیفی دانش آموزان شرکت کننده در پژوهش به تفکیک نوع انتخاب و نمودار توصیفی دانش آموزان شرکت کننده.انتخاب جدول شماره 1- 4جدول 2- 4 جدول توصیفی تعداد دانش اموزان شرکت کننده در پژوهش به تفکیک رشته و نمودار توصیفی رشتهجدول شماره 2-4جدول 3-4جهت آزمون فرضیه تحقیق و مقایسه انتخاب رشته در هر سه گروه علوم انسانی و تجربی و ریاضی با کمک مشاور و بدون کمک مشاور از روش آماری واریانس هر عاملی استفاده گردیده که نتایج آن در جدول آورده شده است:جدول 4-4 نتایجفصل پنجم: نتایچ پژوهشبحث نتیجه گیریمحدودیت های پژوهشپیشنهادهاضمائمنمرات خام آزمودنیها برای سه گروه ادبیات – تجربی و ریاضیگروه دوم علوم تجربیگروه سوم علوم ریاضیگروه اولکمک مشاور علوم انسانیگروه دومکمک مشاور علوم تجربیگروه سومکمک مشاور علوم ریاضیمنابع

دانلود فایل

دانلود فایل بررسی نقش مشاور در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ریاضی، علوم تجربی و انسانی

بررسی نقش مشاور در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان,پایان نامه بررسی نقش مشاور در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان, نقش مشاور در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان,نقش مشاور ,پیشرفت تحصیلی دانش آموزان,پیشرفت تحصیلی,پیشرفت دانش آموزان