تاثیر دوستی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستان

تاثیر دوستی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستان

تاثیر-دوستی-بر-پیشرفت-تحصیلی-دانش-آموزان-دختر-دبیرستاننوع فایل: wordقابل ویرایش 70 صفحهمقدمه:رشد اجتماعي و اجتماعي شدن يكي از تغييرات برجسته در دوران نوجواني است كه سبب ايجاد تمايز بين يك كودك با يك نوجوان مي شود و هويت اجتماعي نوجوان را تشكيل مي دهد. اجتماعي شدن با ايجاد تغييرات آشكار در شيوه هاي ارتباطي با والدين و همسالان شروع مي شود. تغييرات آشكار زيستي و بلوغ در دوره نوجواني سبب افزايش فاصله عاطفي بين نوجوان و والدينش مي شود و به تدريج استقلال بيشتري براي نوجوان به همراه مي آورد. فرايند تحول در نوجوانان و در بين پسران و دختران نيز متفاوت است. فاصله گرفتن با والدين معمولاً با فاصله گرفتن از مادر شروع مي شود و با صميميت و نزديك شدن به ديگران گسترش مي يابد.براي يك نوجوان ارتباط با ديگران در آغاز نوجواني به طور عمده بر گروه همسالان و دوستان متمركز است. اولين قدم در جهت شكل گيري مناسبات اجتماعي، وابستگي به يك گروه از دوستان همجنس در آغاز بلوغ است. در بين اين گروه است كه نوجوان از جهات مختلفي مثل طرز صحبت كردن،‌ شيوه لباس پوشيدن،‌ اصلاح موي سر،‌ علايق هنري و فعاليت هاي فوق برنامه و ديگر كارها با نوجوانان همسن و سالش دنبال همانندي مي گردد.نوجوان دوستاني را انتخاب مي كند كه از نظر علايق، ارزش ها، باورها و نگرش ها همانند او باشند و از نظر رفتار و سرگرمي هاي اوقات فراغت و نگرش نسبت به مدرسه و پيشرفت تحصيلي با وي همانند باشند. معيار اصلي انتخاب دوست در دوره نوجواني صميميت و وفاداري او است. بر پايه همين معيارهاي صميميت و گفت و گوهاي خصوصي با دوستان، نوجوان مي تواند خود را بشناسد و هويت خود را كشف كند.يادگيري مفاهيم مربوط به عضويت و ايفاي نقش در فعاليت هاي گروهي (عضويت در تيم ورزشي و انجمن هاي مذهبي، فرهنگي، هنري و اجتماعي) از طريق برنامه هاي اوقات فراغت مستحكم مي شود. رشد شخصيت و خلق و خوي نوجوانان عامل مهمي در چگونگي يادگيري اجتماعي و شركت او در فعاليت هاي مختلف اجتماعي است. بعضي از نوجوانان به قدري جذب گروه دوستان خود مي شوند كه قادر نيستند به يك فرديت رشديافته و مستقل دست يابند و نمي توانند مسايل خود را به تنهايي حل كنند و در همه مسايل ارزشي تنها به همان گروه دوستان خود تكيه مي كنند.فهرست مطالب:فصل دوممقدمهدوست ‌یابی در دوره نوجوانیرشد اجتماعی در دورهء نوجوانیتغییر رفتار اجتماعی در نوجوانیالف)دگرگونی رفتار اجتماعی در پسرانب)دگرگونی رفتار در دختران نوجوان :عوامل مؤثر در رشد تکامل اجتماعی نوجوانالف)اثر خانواده در رشد اجتماعی نوجوانکمک به تصميم‌گيريپايه دوستي‌هاي عاقلانهدرس‌خواندن گروهيآسیب شناسیرويکرد اسلام به دوستيشناخت، عاملي مهم در دوستيابيويژگيهاي دوست بد7) افراد پست و کم اعتبار در جامعه8) بازدارنده از خوبيها و سوق دهنده به زشتي هاعلت بقاي دوستي هاپرهيز از شوخي زياددخالت و تجسس نکردن در امور خصوصي دوستان3)پرخاش نکردن5-4)احترام و تواضعکارکردهاي منفي دوستان نابابعلل ناتواني از خارج شدن يا فاصله گرفتن از گروه همسالانفشار گروه همسالانفشار گروه همسالان چیست؟دوستانزیر فشارچرا فشار گروه همسالان مهم استپاسخگویی به فشار گروه همسالانقبول خواسته های نوجوانگروهالف . تعریف گروهب . ویژگیهای گروهج . ضرورت تشکیل گروهد . اهمیت گروهمهم‏ترین کارکردهای گروه، عبارت‏اند از:موقعیت اقتصادی و یادگیری (پیشرفت تحصیلی )نظریه های مربوط به تاثیر گروه های دوستی بر پیشرفت تحصیلیتحقیقات انجام شده در داخل ایرانتحقیقات انجام گرفته در خارج ایرانموقعیت اقتصادی و یادگیری (پیشرفت تحصیلی )نظریه های مربوط به تاثیر گروه هاي دوستی بر پیشرفت تحصیلیتحقیقات انجام شده در داخل ایرانتحقیقات انجام گرفته در خارج ایرانفصل سومروش انجام تحقيقشيوه اجراجامعه آمارينمونه آماري و چگونگي گزينش آنابزار جمع اوري اطلاعاتروش آماري مورد استفاده براي تجزيه و تحليلي اطلاعاتطرح تحقيقملاحظات اخلاقيفصل چهارمیافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل آنهاتجزیه و تحلیل آماری داده هاالف – توصیف داده هاب-استنباط داده هافصل پنجمتجزه و تحلیل یافته هاخلاصه و نتایج تحقیقمحدودیتهای تحقیقپیشنهادات تحقیقفصل اولطرح تحقیقمقدمهبیان مسئلهاهمیت و ضرورت تحقیقهدفهای کلی تحقیقفرضیه هامتغییر های تحقیقتعاریف عملیاتی متغییرهامنابع ومأخذ:جلالي، سيد احمد، 1381، هوش هيجاني، فصلنامه تعليم و تربيت، سال هجدهم، شماره 1و2، بهار و تابستان 1381، شماره مسلسل 70-69، صفحات 89 تا 105حسني، محمد، بي تا، ارتقاء خودكار ‘قبولي تضميني’ يا حذف مردودي معني، كاربرد، دلايل، چالش ها و الزامات.مقني زاده، محمد حسن، 1380، بررسي راه هاي افزايش مشاركت دانش آموزان در انجام فعاليتهاي پرورشي مدارس، معاونت پرورشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش .مقني زاده، محمد حسن، 1381، ارتقاي فرهنگ مدرسه، بنياني براي اصلاح مدرسه، سال هجدهم، شماره 3، پائيز 1381، شماره مسلسل 71، صفحات 103 تا133.شریفی ، حسن پاشا ، نظریه و کاربرد آزمودنی های هوشیو شخصیت ، تهران ، 1376احمدید ، ملک سیا ، یادگیری به شیوه همیاری در دان شآموزان عادی و تیز هوش ، تهران ، شرکت سهامی افشار ، 1385حورایی ، مجتبی ، صمیت ، نفوذ ، تاثزر گذاری در 10 دقیقه ، تهران ، دکلمه گران 1377 .ویتلی ، دنیس : روانشاسی سردزی رموز دهگانه موفقیت ، ترجمه : ع شایق ، تهران کویر 1384.کمال الدین ، شارین : معجزه باور : شاهمان باورهای خود هستید … ، ترجمه مهدی قراچه داغی ، تهران ، نضر واحدی 1377.10-ع. کشاورزی ، محمد :مسائل نوجوانان و جوانان ، تهران ، روزبها ، 1376.11.فیشرراجر واوری ، ویلیام:روان شناسی توافق »مذاکره اصولی « ، ترجمه مهدی قراچه داغی ، تهران ، اسرار دانش ، 138112. نیک مرام زاهرا ، سرمد زهره : رابطه بین اهداف پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و جهت گیریهای دوستان آنها نسبت به تحصیل ، مجله روان شناسی : بهار 1380 »پیاپی 17:68-82.13.یار محمدیان ، محمد حسین ، مولوی ، حسین ، ایرانپور مبارکه ، اختر :بررسی رابطه بین دوستی های دو جانبه ، پذیرش همسالان ، خودپنداره و سازگاری اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر سال سوم راهنمایی شهر اصفهان ، دوفصلنامه علوم تربیتی ، روانشناسی ، کتابداری دارای رتبه علمی ، پژوهشی سال چهارم ، شماره 2 پیاپی 8فهرست منابع مقاله دكتر سيد احمد جلالي:شريفي، حسن پاشا؛ نظريه و كاربرد آزمودني هاي هوشي وشخصيت، تهران، 1376.

دانلود فایل

دانلود فایل تاثیر دوستی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستان

تاثیر دوستی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستان,دوستی ,پیشرفت تحصیلی ,دانش آموزان,دختر دبیرستان