تحقیق، پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد بازاریابی

تحقیق، پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد بازاریابی

تحقیق-پیشینه-تحقیق-و-مبانی-نظری-در-مورد-بازاریابی  فرمت ورد قابل ویرایشتعداد صفحات: 47مبانی نظری، پیشنه تحقیق و ادبیات تحقیقهمراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متنپیشینه تحقیق کامل خارجی و داخلی متغیرهای تحقیقمنابع کامل

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:’Table Normal’;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:”;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:’Calibri’,sans-serif;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:Arial;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;
mso-ansi-language:EN-US;
mso-fareast-language:EN-US;}    بازاریابی مقدمهبا پیچیده ترشدن وضعیت کسب و کارها و نوآوري هاي جدید در فرایندها و محصولات و همچنین وجود رقابت شدید بین شرکت ها، این پرسش ها در ذهن بازاریابان و مدیران شرکت ها مطرح می شود که مشتریان آنها چه نیازهایی دارند؟ خواسته هاي آنان چیست؟ رقباي آنها کدامند؟ چگونه می توان سازمان را در مقابل بازار هوشیار نمود؟ چگونه می توان نیازها و خواسته هاي مشتریان را به گونه اي بهتر از رقبا برآورده نمود؟ بهترین روش برآوردن نیازهاي مشتریان چیست؟ چگونه می توان بهترین بازده و عملکرد مطلوب را از قابلیت هاي بازاریابی و دارایی هاي بازاریابی به دست آورد؟ (حمیدي زاده و همکاران، 1391).سازمان ها همواره به دنبال اين مهم بوده اند كه بتوانند در محيط رقابتي، از طريق فرآيندهاي عملياتي خود به خلق ارزش برتر براي مشتريان بپردازند. واحدهاي بازاريابي و فروش، به عنوان دو ركن اساسي سازمان، نقش بسزايي در اين ارزش­آفريني بازي مي كنند (نجمي و
همکاران، 1391). شركت هاي توليدي براي حضور بهتر در بازار به يك نظام اثربخش در فعاليت هاي بازاريابي خود نياز دارند (شافعي،
1391). به طور کلی، بازاریابی علم میان رشته اي است که وام دار بسیاري از علوم مثل اقتصاد، روانشناسی، جامعه شناسی و مدیریت است (حسینی
و همکاران، 1391).  تعریف بازاریابیتعريف هاي گوناگوني از بازاريابي وجود دارد که در ادامه
به برخی از مهمترین آنها اشاره می گردد.انجمن بازاريابي آمريكا[1]
بازاريابي را اينگونه تعريف مي كند (1935):
عملكرد فعاليت هاي كسب و كار كه جريان انتقال كالا و خدمات از توليدكننده به مصرف كننده را هدايت مي كند. البته اين تعريف به مرور زمان و به سبب پيشرفت هاي حاصل در حوزه بازاريابي، دستخوش تغييرات بسياري شده است. اين تعريف بيشتر بيانگر نگاه سنتي به بازاريابي كه همان توزيع و بازرگاني كالا است، مي باشد (نجمي و همکاران، 1391). در سال 1985 انجمن بازاريابي آمريكا تعريف خود را اينگونه تغيير داد: بازاريابي، فرآيند
برنامه ريزي و اجراي خلق ايده، قيمت گذاري، ترويج و توزيع محصول و خدمات به منظور انجام مبادله اي است كه اهداف شخصي و سازماني را نتيجه مي دهد. در اين تعريف، تمركز بيشتر بر مديريت [2]4Ps است. اين انجمن در سال 2004 با بيان اين نكته كه بازاريابي يك مفهوم مشتري- محور[3] است، تعريف خود را اينگونه اصلاح كرد كه بازاريابي يك عملكرد سازماني و مجموعه اي از فرآيندهاست كه ارزش را خلق كرده، آن را براي مشتري بيان و تفهيم مي كند و به وي منتقل مي كند و ارتباط با مشتري را به نحوي مديريت مي كند كه سازمان و ذينفعان از آن بهره مند مي شوند (همان منبع).بعدها و در سال 2007، اين تعريف دوباره توسط انجمن بازاريابي آمريكا مورد بازبيني و اصلاح قرار گرفت و بيان كرد بازاريابي، مجموعه اي از نهادها و فرآيندهايي است كه منجر به خلق، اطلاع رساني، انتقال و مبادله توليدات و ارائه هايي مي شود كه براي مشتريان، شركا و به طور كلي براي جامعه، ارزش آفرين است (Kotler & Keller, 2012). بازاریابی، شناخت کردار مصرف کنندگان، سنجش آن، تبدیل این اطلاعات به برنامه ریزی محصولات تولیدی با هدف رفع نیازها می باشد. به عبارتی بازاریابی تلاش آگاهانه است برای تخصیص بهینه منابع و ایجاد نوعی تخصص در بازار. سازمان ها باید بازار هدف خود را بیابند تا بتوانند نیازهای آن را بهتر شناسایی کرده، محصولات و خدمات مناسب با آنها را تهیه و تأمین کنند (مهدی­پور و همکاران،
1384).[1]. American Marketing
Association (AMA) [2]. Product, Promotion,
Place and Price [3]. Customer Oriented

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:’Table Normal’;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:”;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:’Calibri’,sans-serif;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:Arial;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;
mso-ansi-language:EN-US;
mso-fareast-language:EN-US;}

دانلود فایل

دانلود فایل تحقیق، پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد بازاریابی

پیشینه تحقیق و مبانی نظری,بازاریابی, اهمیت بازاریابی , محیط بازار, سیستم­ های اطلاعات بازاریابی, بازاریابی اجتماعی