تحقیق آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد

تحقیق آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد

تحقیق-آیا-موسیقی-آرام-بخش-می-تواند-در-تمرکز-دانشجویان-تأثیر-گذار-باشدتحقیق آیا
موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد چکیدهدر پژوهش حاضر که به بررسی
رابطه بین موسیقی و دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه تهران مرکز رشته
روان شناسی شهر تهران در سال تحصیلی 1387 پرداخته شد  ، جامعه آماری پژوهش
حاضر شامل کلیه دانشجویان دختر مقطع کارشناسی روان شناسی دانشگاه تهران مرکزی در
سال تحصیلی 88 – 1387 می باشد که از این گروه تعداد 50 نفر بعنوان نمونه آماری با
روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده اند که برای 25 نفر از این گروه موسیقی اجرا
شده و برای 25 نفر اجرا نشده است و روش تحقیق در پژوهش حاضر از نوع شبه آزمایشی
است .ابزار مورد استفاده آزمون
تولوز پیه رون می باشد که با استفاده از روشهای آماری به بررسی داده ها پرداخته ،
در نهایت نتایج ذیل استخراج شده است :بین دو گروه آزمودنی آزمایش
و گواه از نظر میزان دقت تفاوت معناداری وجود ندارد بنابراین می توان نتیجه گرفت
شنیدن موسیقی آرام بخش بدلیل عدم کنترل عوامل مزاحم و ………. نتوانسته بر
افزایش دقت آزمودنی تأثیر داشته باشد . فهرست
مطالبچکیده   ۱فصل اول   ۲مقدمه   ۳موسیقی   ۴بیان مسئله   ۷اهمیت و ضرورت پژوهش  
۱۹هدف تحقیق   ۱۹سؤال پژوهش   ۲۰فرضیه پژوهش   ۲۰تعاریف مفهومی :   ۲۰۱ – موسیقی :   ۲۰۲ – دقت و تمرکز :   ۲۰تعاریف عملیاتی   ۲۱موسیقی :   ۲۱۲ – دقت :   ۲۱فصل دوم   ۲۲پیشینه تحقیق   ۲۲هنر درمانی   ۲۳تعریف هنر   ۲۴مقدمه   ۲۴تعریف کنونی هنر درمانی
  ۲۵بیانیه ارسالی انجمن هنر
درمانی آمریکا ( AATA )   ۲۷هنر درمانی به عنوان یک
تخصص   ۲۷تاریخچه :   ۲۹سرآغازها   ۳۱وضعیت موجود   ۳۴جایگاه تئوری در هنر درمانی
  ۳۶روش شناسی در هنر درمانی
  ۴۱تعریف موسیقی درمانی :
  ۴۴موسیقی درمانی چیست ؟
  ۴۷موسیقی درمانگر کیست ؟
  ۴۹بیشترین کاربرد موسیقی
درمانی چیست ؟   ۵۰چه نوع پژوهشهایی وجود دارد
؟   ۵۱اهداف موسیقی درمانی  
۵۳فهم موسیقی   ۵۵پژوهشهایی در زمینة تأثیر
موسیقی درمانی   ۵۶موسیقی درمانی برای همه
  ۵۷اصول موسیقی   ۵۷مقدمه   ۶۰بیان مسئله   ۶۲اهمیت و ضرورت تحقیق:
  ۶۴سوالات تحقیق :   ۶۶ابزار تحقیق :   ۶۶مقدمه   ۶۷فالگیری چیست؟   ۶۸سوابق نظری   ۷۱سوابق تجربی   ۷۷مقدمه   ۷۷انواع فال :   ۷۸دلایل و عواملی که باعث
گرایش به فال می شود؟   ۸۰فالگیر کیست؟   ۸۲زنان مشتریان اصلی فالگیری
:   ۸۴پیامدهای گسترش پدیدۀ
فالگیری   ۸۶فصل سوم   ۸۸تعریف تحقیق و انواع روشهای
تحقیق   ۸۹روش تحقیق:   ۸۹نمونه گیری و روش نمونه
گیری:   ۹۰روش جمع آوری:   ۹۰فصل چهارم   ۹۰مقدمه   ۹۱فصل پنجم   ۱۱۶بحث و نتیجه گیری  
۱۱۶بیان مشکلات تحقیق  
۱۲۰آمادگی   ۱۲۷شنیدن موسیقی   ۱۲۸جمع آوری و جذب انرژی
  ۱۲۹تغییر جلسه های شفا بخشی
  ۱۳۰ابزار اصلی موسیقی درمانی
  ۱۳۱ابزار شماره ۱ موسیقی
  ۱۳۱سبکهای موسیقی وریتم  
۱۳۱ابزار شماره ۲ موسیقی
  ۱۳۲درمان از طریق تن و آلات
موسیقی   ۱۳۲ابزار شماره ۳ موسیقی
  ۱۳۴درمانهای صوتی   ۱۳۴زبان عملیات عالی مغز
  ۱۳۵تأثیر علمی لالائی ها
  ۱۳۷پیدایش صوت و تأثیرات
موسیقی موزارت   ۱۳۸هوش تجسمی   ۱۴۰تجدید حیات صوتی   ۱۴۱بالا بردن سرعت یادگیری
  ۱۴۷گوش دادن به موسیقی  
۱۴۸الف -شنیدن اصوات ( آناتومی
صدا ، شنیدن ، گوش کردن )   ۱۴۹ب – هیأت صوت   ۱۵۰دیدن صوت   ۱۵۱هنر شنیدن   ۱۵۱گوش راست وگوش چپ  
۱۵۲گوش و حالت بدن   ۱۵۳دو چنگ هماهنگ   ۱۵۴صدا درمانی   ۱۵۴داستانهای شفابخش معجزه آسا
  ۱۵۵اختلال کمبود توجه  
۱۵۶بیماری آلزایمر ( فراموشی )
  ۱۶۱تاریخ موسیقی درمانی  
۱۶۴چکیده ای از تاریخ موسیقی
درمانی   ۱۶۴طبقه بندی عاطفی تم های
موسیقی   ۱۶۹تم های آرام بخش   ۱۷۴موسیقی درمانی در تاریخ
ادبیات ایران   ۱۷۷عوامل تعیین کننده انتخاب محرک
  ۱۸۲همبسته های فیزیولوژیایی
توجه   ۱۸۳تقسیم بندی دقت   ۱۸۴الف – متمرکز :   ۱۸۴ب – پراکنده :   ۱۸۵شرایط دقت   ۱۸۵اقسام دقت   ۱۸۷عوامل مؤثر بر دقت  
۱۹۰الف – عوامل خارجی :  
۱۹۰ب – عوامل روانی :  
۱۹۳ابزار سنجش دقت   ۱۹۴فصل سوم   ۱۹۵روش اجرای تحقیق   ۱۹۵جامعه   ۱۹۶نمونه و روش نمونه گیری
  ۱۹۶روش پژوهش   ۱۹۶ابزار و وسایل اندازه گیری
  ۱۹۶روش انجام آزمون   ۱۹۷روش نمره گذاری آزمون
  ۱۹۸روشهای آماری   ۱۹۸آمار توصیفی :   ۱۹۸آمار استنباطی :   ۱۹۸مقدمه   ۱۹۸بیان مسئله   ۲۰۰اهداف تحقیق:   ۲۰۲اهمیت و ضرورت تحقیق:
  ۲۰۳تعاریف مفاهیم و متغیرها:
  ۲۰۴سوالات تحقیق :   ۲۰۵مقدمه   ۲۰۶فالگیری چیست؟   ۲۰۷فالگیری به مثابه آگاهی
کاذب در خلاء آگاهی :   ۲۰۹فصل چهارم   ۲۱۱تجزیه و تحلیل داده ها
  ۲۱۱مقدمه   ۲۱۲بیان مسئله   ۲۱۷اهداف تحقیق:   ۲۱۸اهمیت و ضرورت تحقیق:
  ۲۱۹تعاریف مفاهیم و متغیرها:
  ۲۲۰سوالات تحقیق :   ۲۲۱ابزار تحقیق :   ۲۲۱سوابق تجربی   ۲۲۲تعاریف مفاهیم و متغیرها:
  ۲۲۳سوالات تحقیق :   ۲۲۴ابزار تحقیق :   ۲۲۵فصل پنجم   ۲۴۰نتیجه گیری و بیان
پیشنهادات و محدودیت ها   ۲۴۰موسیقی درمانی   ۲۴۱موسیقی   ۲۴۱جامعه آماری   ۲۴۲ابزارسنجش   ۲۴۲نتایج تحقیق   ۲۴۳نظر پژوهشگر   ۲۴۴محدودیت ها   ۲۴۴پیشنهادات   ۲۴۵منابع   ۲۴۶ضمائم   ۲۴۸هنر درمانیرنگ ها بینی به جــز ایــن
رنـــگ ها       گوهران بینی بــــه جــــای سنگ هاگر هر چه بلکــه
دریــــایــــی شوی       آفتــاب چــــرخ پیمائــــی شـــویینقش اگر غمگیـــن
نـــــگاری بر ورق      او نــــدارد از غـــم و شادی سبــقصورتـش غمگیــن و او
فـــارغ از آن       صورتش خندان و او زان بـی نشانوین غم و شـادی که اندر دل
خفیست       پیش آن شادی و غم جز نقش نیستنقش بـــا نقـــاش چــته
اسگالد دگـر        چون سگالش اولین بخشیــد و نظـرروز اول نقش باشد پیش نقاش
و قلم        عاجز و بسته چو کودک در شکــــم       
                     
                     
              « دفتر
اول مثنوی مولانا »برای مواجهه شدن با سوالات
بی شمار این جهان درهایی از رنج های بی شمارش راهی جز رشد هوشیارانه ای برای
پیمودن نیست . این هوشیاری ، آن نوع هوشیاری است که از خلال رویا شدن حس زیبا
شناسی و ادراک آن حاصل می شود و تداوم می یابد . ( کنگره هنر درمانی ، ۱۳۸۵ )این هوشیاری روح شناخت
زیبائی های این جهان را در زبان موسیقی ، زبان رقص ( ریتم حرکت) و زبان شعر که به
بیانی مهربان ترین و شاید عاشقانه ترین پیام های خلقت می باشند ، بازشناسی می کند
و آنها را بعنوان فرزندان هنر به قالب هویت می کشاند و پیام آنها را به زبان رنگ –
شکل – طراحی – نقاشی و نور و ………. تفسیر نموده و با نهادو درون انسان و هستی پیوند
می دهد و معنا می کند ( کنگره هنر درمانی ، ۱۳۸۵ )هنر این چشمه زاینده که آب
حیات از آن می جوشد ، دارای ارزش جاودانگی و بخشیدن حیات ابدی است . هر کس بخواهد
حیات جاودانه بیابد باید در آن وارد شود و شستشو کند . تمام کائنات و عالم خلقت
غرق در دریای هنرند و با صدا و رقص و حرکت ، سجود خود را در برابر سازندة خود بجا
آورده و نماز می گذارند . ( کنگره هنر درمانی ، ۱۳۸۵ )جملـــــه هستــی در ایـن
افلاک پیر        در سماعند هم چو من در ذات خویشتعریف هنرمقدمههنر ، مفهوم وسیع و پر راز
و رمزی دارد . جنبه ای از تعریف هنر ، آسمانی و ذهنی است مانند احساسات و افکار
خوب داشتن ، عاشق بودن ، مهر ورزیدن به زیبائی ها ، لذت بردن از خدمت به دیگران ،
نوع دوستی و بخشیدن دیگران و …………اما جنبه ای از آن نیز عینی
و قابل لمس است . مانند یک انجام خوب ؛ مثلاً مهارت در ساختن چیزی ، خلاقیت یافتن
در امری ، شعر خوبی نوشتن ، صدای دلنوازی داشتن ، نگاه زیبا کردن ، حرکت لطیف کردن
، خوب راه رفتن ، دلنشین بودن و توانائی در برقراری ارتباط ، اما مهم تر آن که از
طریق زبان هنر می توان دیگران را درک کرد ؛ البته دامنه هنر بسیار گسترده و شامل
انواع فعالیتهای تخصصی می باشد که افراد می توانند از طریق آن با جهان رابطه
برقرار سازند . ( کنگره هنر درمانی ، ۱۳۸۵ )تعریف کنونی هنر درمانیهنر دارای ارزش تشخیص و شفا
بخشی چند جانبه می باشد که بسیار جالب توجه است . اگر هنر در این قالب به کار رود
، هنر درمانی خوانده می شود و ابزاری می گردد که می توان با استفاده از آن انسان
ها را از مشکلاتشان نجات داد . مسلماً کسانی که دارای مشکلات سازشی هستند می
توانند با تصویر سازی ذهنی و پیاده کردن آن به حل مسائل خود نائل آیند . این امر
قاعدتاً با کمک یک هنر درمانگر قابل و حرفه ای زودتر به هدف می رسد. هنر درمانگر
توانا و ورزیده برای رسیدن به هدف در اجرای طرح های درمانی ، باید قادر به درک
ماهیت مشکل فرد مبتلا به بیماری باشد و بتواند با فضای روانی بیمار ارتباط برقرار
کند و فرصت های درونی او را بشناسد تا موفق شود . طبعاً در این گونه درمان ها شیوه
کار دارای نقش اساسی است . به عنوان مثال می توان از هنر نقاشی یا سایر اشکال هنر
درمانی همچون موسیقی  ، آواز ، فنون روان نمایشی ، کاردرمانی و ………. بحث به
میان آورد . کیفیت درمان در هر یک از این عوامل تابع حساسیت درمانگر و ماهیت مشکل
مراجع / بیمار خواهد بود .

دانلود فایل

دانلود فایل تحقیق آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد

موسیقی آرام بخش,موسیقی ,تمرکز دانشجویان,تمرکز,هنر درمانی,موسیقی درمانی,فهم موسیقی ,تحقیق,پایان نامه ,پروژه ,پژوهش,دانلود پژوهش,دانلود تحقیق ,دانلود جزوه,دانلود مقاله ,دانلود پایان نامه,دانلود پروژه