تحقیق بررسی موانع پیشرفت زنان در سطوح مدیریتی

تحقیق بررسی موانع پیشرفت زنان در سطوح مدیریتی

تحقیق-بررسی-موانع-پیشرفت-زنان-در-سطوح-مدیریتیتحقیق بررسی موانع پیشرفت زنان در سطوح مدیریتی زنان در آستانه قرن 21
متوجه شده اند که به منظور نشان دادن دانش و توان کاری خود، لزومی ندارد بیش از حد
کار کنند و از اینکه مانند مردان نیستند، خود را مقصر بدانند. زنان امروز درک کرده
اند که هم می توانند حرفه خود را داشته باشند و هم ویژگی های خود را حفظ کنند و نه
تنها خود را با دنیای مردان وفق ندهند، بلکه شیوه های خاص خود را به جامعه
بشناسانند. زنان ایران تلاش را آغاز کرده اند تا خود را تعریف کنند و ساختارهایی
برای زندگی کاری که مناسب آن ها باشد؛ بیابند. زنان موقعیت مساوی را جستجو می
کنند، نه موقعیت مشابه با مردان را فهرست مطالبفصل اول:   ۱طرح مسأله   ۱۱- مقدمه
:   ۲۲- بیان
مسئله   ۴۳- سوالات
پژوهش:   ۷۴- اهمیت
و ضرورت تحقیق:   ۷۵- ضرورت
تحقیق:   ۱۲۶- اهداف
تحقیق:   ۱۵فصل دوم:   ۱۶مرور بر ادبیات تحقیق
  ۱۶۱- مقدمه:
  ۱۷۲- تاریخچه
فعالیت های اجتماعی زنان   ۱۸۳- تعریف
توسعه   ۱۹۴- بررسی
جایگاه زنان در فرایند توسعه   ۲۳۵- نظریه
های توسعه برای زنان   ۲۵۵-۱- نظریه
رفاه   ۲۵۵-۲- نظریه
برابری   ۲۶۵-۳- نظریه
فقر زدایی   ۲۷۵-۴- نظریه
کارآیی:   ۲۸۵-۵- نظریه
توانا سازی   ۳۰۶- شاخص
های اساسی توسعه   ۳۲۶-۱- شاخص
توسعه انسانی:   ۳۲۶-۲- شاخص
توسعه مرتبط با جنسیت (GDI)   ۳۴۶-۳- شاخص
توانمندی جنسیتی (GEM)   ۳۵۷- اشتغال
و زنان   ۳۷۸- نگاهی
به وضعیت اشتغال زنان   ۳۹۹- مشکلات
زنان در اشتغال   ۴۳۱۰- نگاهی
به وضعیت زنان در ایران   ۴۹۱۱- مروری
بر ادبیات نظری پژوهش   ۵۷۱۲- چارچوب
نظری تحقیق   ۶۶۱۲-۱-
«نظریه میل به تبعیض» (Taste of
Discrimination)   ۶۶۱۲-۲- نظریه‌های کلاسیک و نئوکلاسیک در رابطه با کار زنان   ۶۹۱۲-۳- دیدگاههای مربوط به اشتغال زنان   ۷۰۱۲-۴- نگرش‌های مربوط به پیشرفت نکردن زنان در مدیریت   ۷۲۱۲-۵- نظریه سقف شیشه‌ای   ۷۴۱۳- مدل
تحقیق   ۸۳۱۴- مروری
بر پژوهش های انجام شده   ۸۴۱۴-۱- جدول توسعه جنسیتی در ایران:   ۹۰۱۴-۲- جدول مقایسه کشورها:   ۹۰۱۴-۳- جدول توانمندی جنسیتی در ایران:   ۹۱فصل سوم:   ۱۱۲روششناسی تحقیق   ۱۱۲۱- مقدمه
  ۱۱۳۲- روش
تحقیق   ۱۱۳۳- جامعه
آماری   ۱۱۴۴- حجم
نمونه و شیوه نمونه گیری   ۱۱۴۵- فرضیه
های تحقیق   ۱۱۵۵-۱- فرضیه
های اصلی پژوهش:   ۱۱۶۵-۲- فرضیه
های فرعی پژوهش:   ۱۱۶۶- تعاریف
نظری و عملیاتی مفاهیم و متغیرهای تحقیق   ۱۱۷۶-۱- تعاریف
نظری:   ۱۱۷۶-۲-تعاریف
عملیاتی :   ۱۱۹۷- ابزارها
و روشهای جمع آوری داده ها و اطلاعات   ۱۲۸۸- قابلیت
اعتبار (روایی) و اعتماد (پایایی) ابزار اندازه گیری   ۱۲۸۹- فنون
تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات   ۱۳۱فصل چهارم:   ۱۳۲یافته های تحقیق   ۱۳۲۱- مقدمه
  ۱۳۳۲- یافته
های  توصیفی   ۱۳۳۲-۱- نتایج
مربوط به بافت نمونه آماری   ۱۳۴۲-۱-۱- جنسیت   ۱۳۴۲-۱-۲-
 سن   ۱۳۴۲-۱-۳- وضعیت تاهل   ۱۳۶۲-۱-۴- سابقه خدمت   ۱۳۷۲-۱-۵- میزان تحصیلات در زمان استخدام   ۱۳۹۲-۱-۶- رشته تحصیلی در زمان استخدام   ۱۴۰۲-۱-۷- میزان تحصیلات در حال حاضر   ۱۴۱۲-۱-۸- رشته تحصیلی در حال حاضر   ۱۴۲۲-۲- نتایج
مربوط به نظرات پاسخگویان   ۱۴۲۲-۲-۱- موانع پیشرفت زنان در سطوح مدیریتی   ۱۴۲۲-۲-۱-۱- موانع اجتماعی:   ۱۴۲۲-۲-۱-۱-۱- موانع تاریخی   ۱۴۳۲-۲-۱-۱-۲- موانع مذهبی   ۱۴۵۲-۲-۱-۲- موانع سازمانی   ۱۴۸۲-۲-۱-۲-۱- موانع ساختاری   ۱۴۹۲-۲-۱-۲-۲- موانع فرهنگی   ۱۵۳۲-۲-۱-۳- موانع فردی   ۱۵۷۲-۲-۱-۳-۱- موانع خانوادگی   ۱۵۸۲-۲-۱-۳-۲- موانع شخصیتی – رفتاری   ۱۶۱۲-۳- نمودارها
  ۱۶۵۳- یافته
های تحلیلی و استنباطی   ۱۶۹۳-۱-آزمون
فرضیه های تحقیق   ۱۷۰۳-۲- نتایج
حاصل از آزمون فرضیه های اصلی تحقیق   ۱۷۰۳-۳- نتایج
حاصل از آزمون فرضیه های فرعی تحقیق   ۱۷۷فصل پنجم:  
 نتیجه گیری و پیشنهادها   ۱۸۷۱- نتیجه
گیری   ۱۸۸۲- پیشنهادها
  ۱۸۹۲-۱-پیشنهادهای
رفع موانع ساختاری   ۱۸۹۲-۲- پیشنهادهای
رفع موانع اجتماعی   ۱۹۱۲-۳- پیشنهادهای
رفع موانع فردی   ۱۹۲پیوست   ۱۹۴منابع   ۲۰۱1- مقدمه:      در دنیای امروز که رقابت در تمام زمینه های اقتصادی، فرهنگی و
سیاسی یکی از مهمترین روشهای حفظ و بقای دولت ها و ملت ها محسوب می شود، شناخت
ظرفیت ها و توان بالقوه هر جامعه اولین و مهمترین قدم در جهت تدوین یک برنامه روشن
و کامل برای دستیابی به اهداف توسعه یافتگی خواهد بود. در این جاست که نقش منابع و
امکانات و برداشت صحیح و به موقع از آن در تضمین حیات جامعه معلوم می شود. امروزه
ثابت شده است، منابع انسانی نقش اصلی در رشد و پیشرفت جوامع دارد، حتی مهم تر از
منابع فیزیکی و سرمایه های طبیعی. زیرا این نیروی انسانی ماهر و متخصص است که می
تواند به صورت بهینه و با بهره وری بیش از پیش، از هر گونه فرصت، اعم از منابع
فیزیکی یا سرمایه های طبیعی و یا هر پتانسیل دیگر در جهت رشد و پیشرفت استفاده کند.
دانش و ظرفیت علمی نیروی کار در هر جامعه، مهمترین و مؤثرترین عامل در بهره برداری
بهینه از منابع مادی و معنوی و اساساً توسعه فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی آن جامعه
است و از هدر رفتن سایر سرمایه ها از جمله زمان، جلوگیری می کند. بدیهی است که
نیمی از همین نیروی انسانی زنان هستند که نادیده انگاشتن وجود آنها و یا حتی بکار
نگرفتن توانایی های آنها در موقعیت های بجا و مناسب در روند رسیدن به رشد و توسعه
خللی حتی جبران ناپذیر ایجاد خواهد کرد، چنان که تجربه کشورهای توسعه یافته این را
عملاً نشان می دهد، توسعه یافتگی یک جامعه مرهون تحول در وضعیت زنان و افزایش
مشارکت آنان در فعالیت های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آن جامعه است. با این دیدگاه
حضور فعال و مؤثر زنان که در فرایند توسعه متوازن و همه جانبه نقش بسیار مهمی دارد
بیش از پیش مشخص می شود.۲- تاریخچه
فعالیت های اجتماعی زنان در جوامع ابتدایی زنان آغازگر کشت و کار بودند، فعالیتی که نظم و
قاعده خاصی را می طلبید و مردان در اندیشه شکار، فعالیتی که هیچ نظم و قاعده ای
نداشت، یعنی تقسیم کار به صورت جنسیتی از ابتدای شکل گیری جامعه بشری بصورتی بود
که مردان را تابع هیچ مقررات خاصی نمی کرد، حتی بازده فعالیت آنان یک امر طبیعی و
تصادفی بود. اما زنان مشغول کار منظم و برنامه ریزی شده ای بودند که باید در زمان
خاص خودش به شکل های مربوط انجام می شد و هر گونه تأخیر در انجام فعالیت تأثیر
مستقیم درنتیجه زحمات آنان داشت. در این دوران وظیفه ی زنان در امر معاش خانواده
حیاتی تر بود پس حق آنان نیز بیشتر بود به همین دلیل و به دلیل توانایی زنان در
امر تولیدمثل جوامع بدوی جوامعی زن سالار بودند. در دوران های بعد با افزایش جمعیت
جوامع و شکل گیری کارخانجات عظیم و تولید بالا، الگوی کار تغییر کرد، امر تولید از
مصرف جدا شد و مردان تولید کنندگان شدند، باید خارج از خانه به دنبال کار می رفتند
و زنان مصرف کنندگان ظاهری ولی در واقع تولید کنندگانی بدون دستمزد و در داخل
خانه. در خلال جنگهای اول و دوم جهانی با شرکت مردان در جنگ و آسیب پذیری این عده
در مقابل حملات جنگ، تعداد زنان خانه دار افزایش یافت. کارخانجات خالی از کارگر،
از زنان برای اشتغال دعوت کردند تا جای مردان را در امر تولید پر کنند این عاملی
بود که زنان از خانه خارج شده و در کارخانه مشغول به کار با دستمزد شوند. البته
این امر زمان زیادی دوام نیافت پس از جنگ مردان دوباره به کارخانجات برگشتند و
مشاغل زنان را باز پس گرفتند و آن عده ای که در شغل خود باقی ماندند، در رده های
پایین و بیشتر خدماتی جای گرفتند. از همین جا اشتغال زنان به عنوان یک شغل خدماتی
به صورت فرهنگ اجتماع درآمد و امروزه هنوز شغل زنان در همین حد تمرکز یافته و
زنانی که در رده های بالاتر و حتی مدیریت قرار می گیرند افرادی خارق العاده
نگریسته می شوند که باید وظایف و امور زنان دیگر را هم انجام دهند و وظیفه مدیریتی
خود را هم، حتی بیشتر و بهتر از مردان انجام دهند تا مورد اتهام بی صلاحیتی قرار
نگیرند 

دانلود فایل

دانلود فایل تحقیق بررسی موانع پیشرفت زنان در سطوح مدیریتی

موانع پیشرفت زنان در سطوح مدیریتی, موانع پیشرفت زنان , سطوح مدیریتی, پیشرفت زنان ,اشتغال و زنان ,وضعیت زنان در ایران ,تحقیق,پایان نامه ,پروژه ,پژوهش,دانلود پژوهش,دانلود تحقیق ,دانلود جزوه,دانلود مقاله ,دانلود پایان نامه,دانلود پروژ,,,