تحقیق بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی در مدارس

تحقیق بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی در مدارس

تحقیق-بررسی-نگرش-معلمان-و-دانش-آموزان-به-شیوه-های-ارزشیابی-در-مدارساین تحقیق 25 ص داره که در قالب ورد و قابل ویرایشه بیان مسئله هدف اساسي تعليم و تربيت را مي توان ايجاد تغييرات مطلوب در رفتار دانش آموزان دانست و آموزش و پرورش از سه مرحلة اساسي تشكيل شده است عبارتند از:1. تهيه و تدوين اهداف        2. آموزشي        3. ارزشيابيآنچه مسلم است يكي از مهمترين عوامل احراز موفقيت در اصلاح نظام آموزشي شناخت فرآيند يادگيري ياددهي و نظام ارزشيابي و همسو نبودن آنها در راستاي اهداف آموزش و پرورش است. امروزه ارزشيابي يادگيري هاي دانش آموزان يكي از مهمترين و در عين حال پيچيده ترين اركان نظام تعليم و تربيت است. چرا كه ارزشيابي پيشرفت تحصيلي نه تنها به عنوان ارزشيابي از برنامه ها و محتواي كتاب هاي درسي و تعيين ميزان تحقيق اهداف آموزشي امكان مي رود بلكه به عنوان ابزاري مهم و اساسي جهت ارتقا دانش آموزان به پايه تحصيلي بالاتر به كار مي رود. ارزشيابي به طور ساده به تعيين ارزشيابي براي هر چيزي يا داوری کردن ارزشها است.چندين تعريف براي ارزشيابي آموزشي وجود دارد. تعريفي نسبتاً كاملتر را كرانباخ ارائه داده است، او ارزشيابي را «جمع آوري و كاربرد اطلاعات به منظور تصميم گيري دربارة يك برنامة آموزشي» تعريف كرده است (كرانباخ، 1963) . منظور كرانباخ از «برنامه آموزشي» طيفي وسيع است كه از مجموعه اي از مواد و فعاليت هاي آموزشي توزيع شده در سطح كشور تا تجارب آموزشي يك دانش آموز واحد را در بر گيرد.و …

دانلود فایل

دانلود فایل تحقیق بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی در مدارس

ارزشیابی دانش آموزان,پيشرفت تحصيلي دانش آموزان,اضطراب دانش آموز,تشخيص مشكلات يادگيري فراگيران,ارزشيابي به شيوه ي كيفي و توصيفي,روش عملي و شفاهي