تحقیق درباره مدیریت کسب و کار
فهرست مطالبمقدمه درباره مدیریت ارتباط کارآفرینی و مدیریت کسب و کار وظایف و فعالیتهای مدیریت سازمان چیست ؟ سازماندهی بر اساس وظیفه یا تخصص تصميم گيرى طرح کسب و کار اجزاى يک طرح کسب و کار انديشه (ايده) کسب و کار شروع کسب و کار وظایف کارآفرین در مدیریت کسب و کار مدیریت بازاریابی مدیریت مالی هزينههاى شروع کارانواع شرکتها اهمیت بیمه در مدیریت کسب و کار فناوری اطلاعات و نقش آن در توسعه کسب و کار مزایای تکنولوژی اطلاعات برای شرکتها پنج مهارت کسب و کار آينده ساز مدیریت اخلاق در محیط کار ارتقاى کسب و کار چرا يک کسب و کار با خطر شکست مواجه است؟ مفهوم عملی فرانشیز مدیریت بحران از نگاه کارآفرینان بحران چیست ؟ روانشناسی برخورد با بحران مدیریت در بحران چکیدهبه دليل نقش و جايگاه ويژه كارآفرينان در روند توسعه و رشد اقتصادي، بسياري از دولتها در كشورهاي توسعه يافته و درحال توسعه تلاش ميكنند با حداكثر امكانات و بهرهبرداري از دستاوردهاي تحقيقاتي، شمار هر چه بيشتري از جامعه را كهداراي ويژگيهاي كارآفريني هستند به آموزش در جهت كارآفريني و فعاليتهاي كارآفرينانه تشويق و هدايت كنند. كارآفرينان با مهارتي كه در تشخيص فرصتها و موقعيتها و ايجاد حركت در جهت توسعة اين موقعيتها دارند، پيشگامانحقيقي تغيير در اقتصاد و تحولات اجتماعي محسوب ميشوند. آنها تصديق ميكنند كه موفقيت و بقاء در چشماندازهايبرخواسته از فردا، نيازمند چالاكي، قوة ابتكار و خلاقيت است. علاوه بر اين كارآفريني به ريسكپذيري، نوآوري و كنشكارآفرينانه هم نياز دارد. بر اساس نظريات اقتصادي و تجارب حاصله در اقتصادهاي رو به رشد، «كارآفرينان» موتور محركهتوسعه و رشد اقتصادي محسوب ميشوند و بالطبع اشتغالزايي يكي از رهآوردهاي مهم كارآفريني ميباشد. متاسفانه در كشور ما و در چند برنامة اخير توسعه، توجه خاص به اين مهم نشده و حتي ميتوان گفت كه اين مفهومبراي بسياري از دستاندركاران و افراد جامعه ناشناخته و غريب ميباشد. شايد به همين دليل تاكنون برنامهريزي و بسترسازيمناسبي در حوزههاي اقتصادي، اجتماعي و نظام آموزشي كشور براي توسعة كارآفريني به ويژه در دانشگاههاي كشور صورتنپذيرفته است. كارآفرينان نقش كليدي در توسعه اقتصادي و تحولات اجتماعي دارند. كارآفرينان به عنوان عناصر اصلي در تسريعتوسعه كشورهاي در حال توسعه و در تجديد حيات و استمرار توسعه كشورهاي صنعتي مورد توجه و مطالعه بودهاند. در شرايطكنوني اقتصاد كشورمان كه با مسائل و نارساييهاي مهمي نظير فرار مغزها، بيكاري يا كمكاري به ويژه فارغالتحصيلان دانشگاههاو نيروي انساني متخصص، كاهش سرمايهگذاري دولت، عدم تحرك و رشد اقتصادي كافي روبروست، پرورش و آموزشكارآفرينان توسعة كشور از اهميت مضاعفي برخوردار است. فصل اوّلکسب و کار و انواع آن مقدمهطرح کسب و کار سندی مکتوب است که جزئیات کسب و کار پیشنهادی را مشخص میکند. این سند باید ضمن تشریح موقعیت کنونی ، نیازها ، انتظارات و نتایج پیش بینی شده را شرح دهد و کلیه جوانب آن را ارزیابی کند.طرح هم برای صاحب آن و هم برای حمایت کنندگان مالی آن، به دلایل زیر لازم است:1. مهم آن است که مالک درباره هدف خود از کسب و کار و منابعی که برای آن نیاز دارد به دقت فکر کند. این موضوع در برآورد میزان سرمایه مورد نیاز، به وی کمک خواهد کرد.2. بعید به نظر میرسد که مالک کسب و کار، برای راه اندازی آن سرمایه کافی داشته باشد. حمایت کنندگان مالی بانکها یا سرمایه گذاران ریسکی باید متقاعد شوند که سرمایه گذاری در کسب و کار جدید، منطقی و درست است.3. فرض بر این است که اگر کسب و کار ایده خوبی نداشته باشد، هم برای صاحب آن و هم برای حمایت کنندگان مالی آن، باید این موضوع را در مرحله برنامه ریزی و قبل از هدر رفتن مقدار زیادی از زمان و هزینه، شناسایی کنند. تعریف کسب و کارنویسندگان مختلف، تعاریف متفاوتی از کسب و کار دارند. در واژه نامهی آکسفورد کسب و کار به معنی خرید و فروش و تجارت آمده است. در واژه نامهی لانگ من کسب و کار به فعالیت پول در آوردن و تجارتی که از آن پول حاصل شود، گفته میشود.به زبان ساده، کسب و کار عبارت است از حالتی از مشغولیت و به طور عام، شامل فعالیتهایی است که تولید و خرید کالاها و خدمات با هدف فروش آنها را به منظور کسب سود، در بر میگیرد.بر طبق نظر (ارویک و هانت) و کاری که در آن خدمات یا کارهایی که دیگر افراد جامعه به آن نیاز دارند و مایل به خرید آن هستند و توان پرداخت بهای آن را دارند، تولید، توزیع و عرضه می شود. ، کسب و کار عبارت است از هر نوع کسب(پترسن و پلومن) بر این باورند که هر تبادلی که در آن خرید و فروش صورت گیرد، کسب و کار نیست، بلکه کسب و کار، هر نوع تبادل تکراری و تجدید شونده ی خرید و فروش است.پروفسور (اون) ، کسب و کار را یک نوع کاسبی می داند که طی آن کالاها یا خدمات برای فروش در بازار تولید و توزیع می شوند.بنابراین با توجه به تعاریف یاد شده می توان دریافت که کسب و کار با خرید و فروش کالاها، تولید کالاها یا عرضه ی خدمات، به منظور به دست آوردن سود، سر و کار دارد. ویژگیهای کسب و کاربا توجه به تعاریف کسب و کار، ویژگیهای کسب و کار، عبارتند از:1. فروش یا انتقال کالاها و خدمات برای کسب ارزش2. معاملهی کالاها و خدمات3. تکرار معاملات4. انگیزهی سود (مهمترین و قدرتمندترین محرک ادارهی امور کسب و کار)5. فعالیت توأم با ریسک. کسب و کار، همیشه بر آینده متمرکز است و عدم اطمینان، ویژگی آینده است. از این رو، همواره کسب و کار، توأم با ریسک است. اهداف کسب و کارباور عمومی این است که تنها هدف کسب و کار، به دست آوردن سود اقتصادی است، در حالی که این امر، واقعیت ندارد. آرویک معتقد است همان طور که انسان تنها با هدف خوردن زندگی نمیکند، تنها هدف کسب و کار هم، کسب سود نیست. بنابراین، کسب و کارها هم دارای اهداف اقتصادی اند و هم اهداف اجتماعیاند.انواع كسب كاركسب و كار خانگیبه هر نوع فعالیت اقتصادی در محل سكونت شخصی كه با استفاده از امكانات و وسایل منزل راه اندازی شود كسب و كار خانگی میگویند. اهمیت كسب و كار خانگیامروزه كسب و كارهای خانگی از بخشهای حیاتی و ضروری فعالیتهای اقتصادی كشورهای پیشرفته محسوب میشوند. كسب و كار خانگی از نظر ایجاد شغل ، نوآوری در عرضه محصول یا خدمات ، موجب تنوع و دگرگونی زیادی در اجتماع و اقتصاد هر كشور میشوند. همچنین برای جوانان ، كسب و كارهای خانگی نقطه شروع مناسبی برای راه اندازی كسب و كار شخصی است، زیرا راه اندازی آن در مقایسه با دیگر انواع كسب و كار ساده و آسان است. به عنوان نمونه شما میتوانید با یك دستگاه رایانه و یك خط تلفن ، یك كسب و كار اینترنتی راه بیندازید و كارها و خدمات مختلفی را به مردم عرضه و ازاین راه برای خود درآمد كسب كنید.سابقه كسب و كارهای خانگیكسب و كارهای خانگی در ایران سابقه دیرینه دارند. بسیاری از صنایع دستی كه امروزه هم وجود دارند، در منازل و محل سكونت افراد تولید میشده اند. بطور كلی كسب و كار خانگی پدیده جدیدی نیست ،بلكه در نتیجه تغییرات و تحولاتی كه در فعالیتهای اقتصادی – اجتماعی امروز به وجود آمده به آن توجه بیشتری شده است و این نوع كسب و كارها روز به روز گسترش و توسعه می یابند.دلایل انتخاب كسب و كار خانگی§ بالا بردن كیفیت زندگی: امروزه اكثر صاحبان كسب و كار های خانگی بر این باورند كه كار كردن در خانه، كیفیت زندگی آنان را بهبود میبخشد. كاركردن در خانه باعث میشود كه وقت بیشتری به خانواده و خانه اختصاص یابد و به دیگر مسائل و موضوعات خانواده، از قبیل تربیت و پرورش فرزندان توجه بیشتری شود.به طور كلی امروزه كار و زندگی بیش از پیش در همدیگر ادغام شده اند.§ توسعه فن آوری: امروزه با پیشرفتهای زیادی كه در زمینه علوم رایانه و دیگر وسایل ارتباطی به وجود آمده، محیط خانه محل مناسب و كاراتری برای كسب و كار شده است. مزایای كسب و كار خانگی1. آزادی و استقلال عمل بیشتر2. ساعات كاری انعطاف پذیر3. ایجاد تعادل و موازنه بیشتر بین كار و زندگی4. پایین بودن هزینه راه اندازی5. پایین بودن میزان ریسك6. امكان كاركردن پاره وقت7. راحت تر بودن تربیت بچه ها8. داشتن فرصت و زمان بیشتر9. تناسب با ویژگیهای جسمی افراد معلول و كم توان10. احتمال موفقیت بیشتر11. تناسب با اقشار مختلف12. احساس راحتی بیشتر13. عدم نیاز به مجوز
دانلود فایل تحقیق درباره مدیریت کسب و کار
تحقیق درباره مدیریت کسب و کار , تحقیق در مورد مدیریت کسب و کار , مدیریت کسب و کار چیست , تحقیق درباره مدیریت کسب و کار در ایران , مقاله در مورد مدیریت کسب و کار , کسب و کار چیست , تحقیق , مقاله , پاورپوینت , طرح جابر , بروشور , پروژه , دانلود تحقیق ,,,,