تحقیق رشته روانشناسی – بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی

تحقیق رشته روانشناسی – بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی

تحقیق-رشته-روانشناسی--بررسی-رابطه-عزت-نفس-با-پیشرفت-تحصیلی

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:’Table Normal’;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:”;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:’Calibri’,’sans-serif’;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:Arial;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلیتعداد صفحات : 48 با فرمت ورد و قابل ویرایشمقدمهبیان مسألهاهمیت و ضرورت مسألهتعریف عملیاتیپیشینه تحقیقمبانی نظریمبانی تجربیمدل تحليليتعاریفی از عزت نفسابعاد عزت نفسنیاز حرمت و احترام به خودنشانه‌های عزت نفس ناسالم و عزت نفس سالمعوامل مؤثر بر رشد عزت نفس کودکان و نوجوانانعزت نفس تحصیلی و پیشرفت تحصیلیدیدگاه‌های دانشمندان درباره عزت نفستأثير اعتماد به نفس در موفقيت‌هاي تحصيليپژوهش‌هاي انجام يافته در خارج از كشورپژوهش‌هاي انجام يافته در داخل كشورروش تحقيقجامعه آمارينمونه آماريابزارهاروايي و پاياييروش‌هاي آماريآيا بين عزت نفس و پيشرفت تحصيلي رابطه وجود دارد؟آيا عزت نفس با جنسيت رابطه دارد؟بحث بر یافته‌هامحدودیت‌هاپیشنهادهامنابع تکه ای از متن :در طول سده های گذشته دیدگاه فلاسفه وشاعران موید این اصل بوده است که انسان نیاز دارد خود را خوب ومنطقی واخلاقی جلوه دهد در صدسال گذشته نیز بسیاری از روانشناسان پذیرفته اند که انسان دارای عزت نفس می باشد برای انسان هیچ  حکم ارزشی مهمتر از داوری او در مورد عزت نفس خویشتن نیست .ارزشیابی شخص از خویشتن قطعی ترین عامل در رشد روانی او میباشد این ارزشیابی به صورت احساسی است که انتزاع و شناسا یی ان دشوار است زیرا پیوسته تجربه میشود و جزئی از هر احساس و دخیل در هر واکنش احساساتی انسان است بنابراین این تصور که یک فرد از خویشتن دارد به طور ضمنی در همه ی واکنش های ارزشی تجلی می شود .از سویی دیگر عملکرد تحصیل و یا موفقیت افراد در مورد تحصیل و عوامل و شرایط و امکانات ومقتضیات ان از جمله موضوعات مورد علاقه و جالب توجه روانشناسان و صاحب نضران علوم تربیتی می باشد به نظر می رسد پیشرفت تحصیلی و عزت نفس دارای یک رابطه متقابل می باشد یعنی از طرفی داشتن عزت نفس موجب پیشرفت تحصیلی می شود زیرا که خودباوری و تلقی مثبت از خویشتن در یادگیری و ایجاد نگرش برای تحصیل اثر می گذارد و موجب پیشرفت تحصیلی می شود از طرف دیگر موفقیت تحصیلی و رسیدن به مدارج بالا در کار اموزش موجب ارتقای عزت نفس می شود .به طور کلی پیشرفت های انسان در هر زمینه ای وتجربه ی موفقیت احساس خودباوری و ازشمندی و توانمندی در هر مورد باعث افزایش عزت نفس می شود .ویلیام جیمز اضهار می دارد که هر چند مفهوم خود و عزت نفس بسییار شبیه به هم هستند اما عزت نفس اشاره به به سطوح ارزشمندی دارد که فرد برای خود قایل است و به معنی درک و دریافت جایگاه و منزلت خود می باشدجیمز در اواخر 1880مطرح نمود که عزت نفس را میتوان براساس میزان ارتباط بین خودواقعی وخود ارمانی تعریف نمود .

دانلود فایل

دانلود فایل تحقیق رشته روانشناسی – بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی

تحقیق رشته روانشناسی, بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی‎ ,تحقیق رشته روانشناسی بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی‎,دانلود رایگان تحقیق رشته روانشناسی,دانلود رایگان مقاله