تحقیق روانشناسی کودک و نوجوان و درمان اختلالات روحی

تحقیق روانشناسی کودک و نوجوان و درمان اختلالات روحی

تحقیق-روانشناسی-کودک-و-نوجوان-و-درمان-اختلالات-روحیاین تحقیق در مورد روانشناسی کودک و نوجوان و درمان اختلالات روحی در 60 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش شامل مقدمه، روانشناسی کودک و نوجوان و درمان اختلالات روحی،بهداشت روانی کودک در روانشناسی,روش‌های مختلف تربیت فرزند,اختلالات کودکان,رفتارهای ناسازگارانه,کودکان،روانشناسی نوجوان،اختلال یادگیری،اختلال های عملکرد ذهنی ،اختلالات حافظه ای،اختلال وسواس فكری،اختلال بیش فعالی،آموزشهای روان شناختی،درمان و مشاوره روانی برای کودکان ونوجوانان،بهداشت روان در روانشناسی کودک و نوجوان، و… می باشد.فهرستمقدمه. 3 اعتماد و عدم اعتماد 4 استقلال و خود مختاری در مقابل خجالت و شک…. 4ابتکار در مقابل احساس گناه 4 رقابت و نادیده گرفته شدن.. 4 هویت در مقابل تردید در پیدا کردن نقش…. 4عوامل موثر و عوامل خطر. 5مسائل مربوط به بهداشت روان در روانشناسی کودک و نوجوان.. 5درمان و مشاوره روانی برای کودکان ونوجوانان.. 5روانشناسی نوجوان.. 7بررسی تحلیلی روانشناسی نوجوان در دوران بلوغ دختران – بلوغ پسران.. 7روانشناسی نوجوانان در مرحله بلوغ.. 7فاکتورهای شخصیتی: 8مواردی که در برخورد با نوجوان باید رعایت کرد: 9عوامل موثر بر تربیت… 10ویژگی های تربیت قدیم وجدید 11ویژگی های تربیت قدیم: 11ویژگی های تربیت جدید 12قوانین پدر ومادری از 2 تا 12سالگی.. 13تاثیر خنده بر سلامت روان.. 15شب ادراري در کودکان.. 17تعریف شب ادراری.. 17علل شب اداری.. 18ويژگيهاي باليني این گروه از کودکان.. 18سرانجام شب ادراري چه مي شود. 19توصيه هايي براي والدين.. 19با دروغگویی کودکمان چه کنیم؟. 20روشهای عملی افزایش اعتماد به نفس در کودکان.. 23اختلال یادگیری.. 25عوامل بروز اختلالات یادگیری.. 26عوامل بروز اختلالات یادگیری.. 29تعریف اختلال یادگیری.. 32طبقه بندی اختلال یادگیری.. 33اختلالات حافظه ای.. 34اختلال های عملکرد ذهنی ( فکری ) 34اختلال های زبانی.. 34میزان شیوع.. 35اختلال یادگیری.. 38تفاوت های موجود در میان توانایی های شناختی.. 39ناتوانی های گفتاری.. 40وسواس فکری.. 41اختلال وسواس فكری – عملی.. 42نشانه های وسواس…. 43نشانه‌های وسواس…. 44آیا هر نوع توجه به پاکیزگی نشانه وسواس است؟. 45تشریح نوع اختلال.. 46علل زمینه ای بروز اختلال.. 46عوامل پیشگیری كننده 48تعریف اختلال بیش فعالی.. 49تغییر و اصلاح رفتار. 50مراقبتهاي روانپزشکي در کودکان و نوجوانان.. 53آموزش روان شناختی: 55آموزش روان شناختی.. 56آموزش روانشناختی در سطح همگانی: 56آموزش روانشناختی برای گروههای در معرض خطر. 57آموزش روانشناختی برای گروههای پر خطر: 57چگونگی ارائه آموزشهای روان شناختی.. 57الگوی جلسات آموزش روان شناختي.. 60الگوهاي آموزش روانشناختي براي خانواده: 60آموزش روان شناختي در حضور بيمار يا در غياب او. 60مرتبط با مراحل بيماري يا غير مرتبط با آن.. 60منابع. 64 مقدمههمراه با رشد کودک، تغییراتی در حالات و رفتار های او نیز دیده می شود. برخی از این تغییرات نسبتاً قابل پیش بینی هستند و اگر چه ممکن است چالش بر انگیز باشند، جنبه ای کاملاً طبیعی از رشد انسانی محیوب می شوند. به طور کلی تا زمانی که کودک به گونهای رفتار کند که با محدوده ی سنی وی سازگار باشد، جای هیچگونه نگرانی نیست.همانطور که کودکان و نوجوانان از نظر فیزیکی رشد می کنند، در حال توسعه مهارت های اجتماعی و هوش هیجانی نیز هستند تا در آینده، زندگی با کیفیت تری داشته باشند.زمانی که آن ها با احساسات خود درگیر می شوند مراجعه به متخصص بهداشت روان مانند یک درمانگر یا مشاور می تواند تأثیرات بسیاری مثبتی به همراه داشته باشد. جلسات درمانی معمولاً همراه با والدین تشکیل می شود زیرا فضایی ایمن برای رسیدگی به تفکرات و احساسات همه اعضای خانواده است.نظریه های بسیاری در رابطه با مراحل تکاملی کودکان وجود دارد و شناخت این مراحل به والدین و سرپرست کودکان کمک می کند تا رفتار ها و نیاز های رشدی وی را درک کنند. تئوری اریک اریکسون مراحل زوانشناختی از تولد تا بزرگسالی را شرح می دهد یکی از شناخته شده ترین نظریه ها در این زمینه است.طبق نظریه ی اریکسون ۸ مرحله رشد وجود دارد که ۵ مورد از ان ها در دوران تولد تا نوجوانی رخ می دهد:دوران نوزادی: اعتماد و عدم اعتماددر مرحله اول رشد انسانی، نوزادان جهان را کشف می کنند و می آموزند که آیا محیط اطراف آن ها مکانی امن و قابل پیش بینی هست یا خیر. نوزاد نیاز به توجه زیاد و دلگرمی از سوی والدین دارند و این بر عهده ی والدین است که حس اعتماد یا عدم اعتماد را در فرزند خود بتوانند بسازند.دوران اولیه کودکی: استقلال و خود مختاری در مقابل خجالت و شکدر مرحله دوم از رشد انسانی کودکان شروع به استقلال طلبی و انتخاب می کنند. دفاع از خود، بهانه گیری و کله شقی در این دوران طبیعی است. در این سنین در کودک علاقه مندی ها ساخته می شود و احساس شک و خجالت پدید می آید.سال های پیش دبستانی: ابتکار در مقابل احساس گناهدر مرحله، کودکان در مورد نقش های اجتماعی و احساسات می آموزند، فعال و کنجکاو می شوند و بازی های تخیلی بخش مهمی از این مرحله ی زندگی هستند.در این سن نیز استقلال طلبی و لجبازی در آن ها همچنان ادامه دارد. در این سن کودکان شروع به نشان دادن رفتار هایی می کنند که از اراده خودشان نشأت می گیرد. نحوه ی برخورد والدین و مراقبان کودک باعث می شود او احساس ا

دانلود فایل

دانلود فایل تحقیق روانشناسی کودک و نوجوان و درمان اختلالات روحی

روانشناسی کودک و نوجوان و درمان اختلالات روحی,بهداشت روانی کودک در روانشناسی,روش‌های مختلف تربیت فرزند,اختلالات کودکان,رفتارهای ناسازگارانه,کودکان,روانشناسی نوجوان,اختلال یادگیری,اختلال های عملکرد ذهنی ,اختلالات حافظه ای,اختلال وسواس فكری,,,,