تحقیق و پژوهش اصول حسابداری مدیریت

تحقیق و پژوهش اصول حسابداری مدیریت

تحقیق-و-پژوهش-اصول-حسابداری-مدیریتاین تحقیق در مورد اصول حسابداری مدیریت در 45 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد. و شامل مقدمه،اصول حسابداری مدیریت،حسابداری مالی ،حسابداری مدیریت،مدیریت ،حسابداری،حسابداری مالی،تفاوت حسابداری مالی و حسابداری مدیریت،تئوري محدوديتها،مدیریت استراتژی های شرکت،استاندارد های حسابداری و ….ومنابع می باشد. همچنین عناوین زیر بررسی میگردند:فهرستمقدمه. 8شیوه‌های سنتی در مقابل نوآورانه. 9تاریخچه. 10نقش درون شرکتی.. 11دیدگاه جایگزین.. 12روش‌شناسیهای خاص…. 12بهایابی مبتنی بر فعالیت (ای‌بی‌سی) 12بهایابی مبتنی بر فعالیت… 12حسابداری ناب (حسابداری برای سازمان ناب) 13حسابداری مصرف منابع (آرسی‌ای) 13حسابداری ارزش افزوده 14قیمت‌گذاری انتقالی.. 14منابع و یادگیری مستمر. 15وظایف/خدمات ارائه شده توسط حسابداری مدیریت… 15مدارک مرتبط… 16روشها 16حسابداری مالی چیست و چه تفاوتی با حسابداری مدیریت دارد؟. 19حسابداری مالی.. 19تفاوت حسابداری مالی و حسابداری مدیریت… 19هدف : 29ماهیت : 29آینده شغلی ، بازار کار ، درآمد: 30توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه: 32توجه به معیارهای غیر مالی.. 35بررسی حسابداری مالی و حسابداری مدیریت… 36حسابداری مالی : 36تهیه گزارش های برون سازمانی.. 36گزارشات مالی و کمی.. 36ملزم به رعایت استاندارد های حسابداری.. 36گزارش ها در فرمت و چارچوب خاصی.. 36حسابداری مدیریت : 36تهیه گزارش های درون سازمانی.. 36گزارش مالی و غیرمالی.. 36الزام به رعایت و پیروی  از قانون ندارد. 36گزارش ها فرمت خاصی ندارد. 36مدیریت و گزارشات… 36مدیریت استراتژی های شرکت.. 36شناسایی.. 36پیاده سازی اهداف… 37برنامه ریزی و تصمیم گیری.. 37عوامل موثر در برنامه ریزی و تصمیم گیری: 37بودجه بندی.. 37برنامه ریزی سود. 37مدیریتجریان وجو نقد. 37کنترل عملیات و مدیریت… 37تهیه صورت های مالی.. 37هزینه ها و مدیریت استراتژی هزینه. 38فرايند تفكر در تئوري محدوديتها 43مفاهیم و اصول تئوری محدودیتها 46پنج مرحله كلي : 51منابع.. 56                       مقدمهآیفک از تعریف مدیریت مالی سازمانی از سه حوزه گسترده استقبال می‌کند:حسابداری بها، تجزیه و تحلیل و ارزیابی عملکرد، برنامه‌ریزی و پشتیبانی از تصمیمگیری. به گفته انجمن حسابداران خبره مدیریت (سی‌آی‌ام‌ای)، ‘حسابداری مدیریت فرایند تعریف، اندازه‌گیری، تجمیع، تجزیه و تحلیل، مهیاسازی، تفسیر و تبادل اطلاعات مورد استفاده مدیریت جهت برنامه‌ریزی، ارزیابی و کنترل یک واحد تجاری و جهت اطمینان از استفاده مناسب و پاسخگویی به منابع شان می‌باشد. حسابداری مدیریت همچنین تهیه گزارشهای مالی را نیز برای گروه‌های غیرمدیریتی مانند ذینفعان، بستانکاران، سازمانهای قانون گذار و مراجع مالیاتی را شامل می‌شود. حسابداری مدیریت یا حسابداری مدیریتی بر استفاده از اطلاعات حسابداری برای مدیران در سازمانها، جهت مهیا کردن آنها برای تصمیم سازیکسب و کار آگاهانه تأکید دارد که به آنها اجازه می‌دهد تا کارکردهای کنترل و مدیریت شان را بهتر تجهیز نمایند. در مقابل اطلاعات حسابداری مالی، اطلاعات حسابداری مدیریتی این خصوصیات را دارند:در درجه اول نگاه رو به جلو دارند، بجای تاریخی.برای پشتیبانی ازتصمیم‌گیری به طور کلی مبتنی بر مدل با درجه‌ای از انتزاع هستند، به جای مبتنی بودن بر مورد.برای استفاده در سازمان طراحی شده و درنظر گرفته شده‌اند، بجای اینکه برای استفاده ذی نفعان، بستانکاران، و قانونگذار در نظر گرفته شده باشدمعمولاً محرمانه بوده و توسط مدیران استفاده می‌شود تا گزارشگری عمومیبا ارجاع به احتیاجات مدیران محاسبه می‌شود، و اغلب توسطسامانه‌های اطلاعات مدیریت استفاده می‌شود، نه با ارجاع به استانداردهای عمومی  حسابداری مالی.مؤسسه حسابداران رسمی آمریکا (ای آی سی پی ای) بیان داشته است که حسابداری مدیریت در عمل به  گسترش در سه حوزه زیر می‌انجامد:مدیریت راهبردی– ارتقای نقش حسابدار مدیریت به عنوان یک شریک راهبردی در سازمان.مدیریت عملکرد – توسعه عملکرد تصمیم‌گیری کسب و کار و مدیریت عملکرد سازمان.مدیریت ریسک– مشارکت در چارچوب‌ها و شیوه‌ها برای شناسایی، اندازه‌گیری، مدیریت و گزارشگری ریسکها  و دستیابی به اهداف سازمان.’یک حسابدار مدیریت دانش و مهارت حرفه‌ای خود  را در تهیه و ارائه اطلاعات مالی و سایر تصمیمها به روشی بکار می‌گیرد که برای مدیریت در تدوین سیاستها و در برنامه ریزی و کنترل عملیات مورد تعهدش یاری رسان باشد’. بنابراین به حسابداران مدیریت در بین حسابداران به عنوان ‘ارزش آفرینان’ نگاه می‌شود. آنها بیشتر علاقه دارند به جلو نگاه کنند و تصمیماتی بگیرند که آینده سازمان را تحت تأثیر قرار خواهد داد، تا به ثبت تاریخی و رعایت (حفظ امتیاز) جنبه‌های حرفه‌ای؛ بنابراین دانش و تجربه حسابداری مدیریت می‌تواند از زمینه‌ها و کارکردهای درون یک سازمان به دست بیاید، مانند مدیریت اطلاعات، خزانه داری، حسابرسی کارایی، بازاریابی، ارزشیابی، قیمت‌گذاری، تدارکات و غیره.

دانلود فایل

دانلود فایل تحقیق و پژوهش اصول حسابداری مدیریت

اصول حسابداری مدیریت,حسابداری مالی ,حسابداری مدیریت,حسابداری مدیریت,مدیریت ,حسابداری,حسابداری مالی,تفاوت حسابداری مالی و حسابداری مدیریت, استاندارد های حسابداری,تئوري محدوديتها,مدیریت استراتژی های شرکت,استاندارد های حسابداری