تحقیق و پژوهش-راههای تقویت یادگیری،هوش و خلاقیت در کودکان-در 115 صفحه-docx

تحقیق و پژوهش-راههای تقویت یادگیری،هوش و خلاقیت در کودکان-در 115 صفحه-docx

تحقیق-و-پژوهش-راههای-تقویت-یادگیری-هوش-و-خلاقیت-در-کودکان-در-115-صفحه-docxاین فایل یک تحقیق کامل درباره یادگیری در کودکان و راههای تقویت هوش و حافظه در کودکان تیزهوش و در نهایت در مورد انواع راههای خلاقیت در کودکان میباشد که به تمام سوالات شما پاسخ میدهد و بسیار آموزنده و کاربردی می باشد.فهرست حافظه چيست.. 5تعريف رشد 5مهمترين ويژگيهاي تجربه گرايي. 6تفاوت يادگيري با تفكر. 7تعريف يادگيري با رويكرد شناختي. 7تجربه گرايي. 8ضرورت يا عدم ضرورت تقويت.. 9نظريه ادوين ري گاتري.. 10محرك هاي ناشي از حركت.. 11نقش تمرين بر عملكرد 11خاموشي و فراموشي. 11مفهوم تقويت و تنبيه. 12مفهوم محرك هاي نگهدارنده 13مفهوم قصد 13نظريه گشتالت.. 13بر خلاف نظريه پردازان رفتارگرا ، اعتقاد بر اين است كه يادگيري تدريجي نيست.. 14اختلال. 14عوامل بروز اختلالات یادگیری.. 15نظریه‌های یادگیری.. 17عوامل بروز اختلالات یادگیری.. 17آموزش فرایندی اختلال یادگیری.. 19تعریف اختلال یادگیری.. 20طبقه بندی اختلال یادگیری.. 21اختلالات حافظه ای.. 21وسواس فکری.. 26اختلال وسواس فكری – عملی. 27نشانه های وسواس.. 27تشریح نوع اختلال. 30علل زمینه ای بروز اختلال. 30عوامل پیشگیری كننده 31تعریف اختلال بیش فعالی.. 32مهارت های مقابله با مشکلات رفتاری.. 33انواع رفتارهای نامطلوب.. 35پیامد منفی برای رفتارهای نامطلوب.. 35تعريف كود كان تيزهوش.. 36كودك تيز هوش.. 38خصوصيات كودكان تيزهوش.. 39افراد تیز هوش را به چهار دسته تقسیم می کنند : 39سرچشمه های تیزهوشی. 41شناسایی کودکان تیزهوش.. 41ویژگیهای تیزهوشان. 43ویژگیهای یادگیری.. 43تعريف هوش از نظر علمي. 44ویژگی های عمومی كودكان و دانش آموزان تیزهوش.. 45رابطه ي بين هوش و نبوغ. 48شناسايي کودکان با هوش.. 49راهکارهايي براي پرورش استعداد اوليه ي کودک.. 50راههای بالابردن خلاقیت کودکان. 53حضور در مکان های عمومی. 57مراقب و دخالت بیش از حد ممنوع. 58درخواست همکاری از کودک.. 58توسعه تحمل عقاید 58کم پیشرفتی کودکان سرآمد: 58خصوصیات معلمان دانش آموز سرآمد از نظر لیندزی.. 59ملاحظات ویژه در تعلیم و تربیت کودک پیش دبستانی سرآمد: 60نتیجه گیری: 60ضرورت شناسایی استعدادهای درخشان. 62روش تشویق کودکان به رفتارهای خوب.. 69اصول تقویت مثبت.. 69روش های عملی تربیت کودکان حرف شنو. 70روشهای مؤثر برای حرف شنوی کودکان. 71لمس اشیا 71آزادی کودک.. 71توجه به  حس کنجکاوی.. 72سوال پرسیدن های مداوم 72ویژگی های کودک خلاق. 72بچه ها را از تلویزیون جدا کنید! 79برای کودکان، اسباب بازی های ساده بخرید 79برای بچه ها کتاب بخوانید 79پرورش خلاقیت کودکان. 80آموزش کاردستی کودکان. 80روش تربیت و پرورش کودکان موفق. 87حرف زدن با کودک.. 88کتاب خواندن برای کودک.. 88تقویت احساسات کودک.. 88از نقش هنر در خلاقیت کودکان غافل نشوید 90آموزش کاردستی کودکان. 90۱٫ بگذارید خودش کارهایش را انجام دهد. 93روانشناسی و تربیت کودکان قانون مدار. 94روانشناسی کودکان. 95قانون و انتظارات.. 96تعاریف تیز هوش و با استعدادها 96شناسایی دانش آموزان تیز هوش با استفاده از آزمونها 98ویژگیهای تیزهوشان از نظر ترمن: 98سبب شناسی. 100تشویق به داستان سرایی برای تقویت خلاقیت کودکان. 106بازی کودکان. 107آموزش نقاشی کودکان. 109آموزش طراحی به کودکان. 109چه طور فرزندان راستگو تربیت کنیم 109خصایص جسمانی کودکان تیزهوش.. 112آموزش کودکان تیزهوش.. 112انتظارات بزرگ ، خواسته های ناعادلانه. 114آزمونهای هوش.. 114آزمونهای فردی.. 114آزمونهای گروهی هوش.. 115منابع. 117           حافظه چيست ؟حافظه عبارتست از ثبت نسبتا پايداري كه زيربناي يادگيري است حافظه شامل پردازشهاي مختلفي است كه در زمان معيني ثبت مي شود از نظر رفتار گرايان حافظه همان يادگيري استاز نظر روانشناسان شناختي ، حافظه با يادگيري فرق دارد چون متأثر از عوامل پردازشي است پدر و مادر اولين کساني هستند که متوجه رشد حرکتي، رشد کلامي و کارهاي ذهني فرزند خود مي شوند. رشد زودرس حرکتي، کلامي و ذهني از ويژگي هاي کودکان داراي هوش بالاست. اين کودکان، مستقل تر از ساير بچه ها هم سن خود هستند و کنجکاوي هاي بيشتري نسبت به محيط اطراف شان نشان مي دهند.البته سن هوش انسان تا پانزده سالگي افزايش پيدا مي کند، بنابراين آزمون هوشي افراد پانزده ساله و بالاتر يکسان است.کودکان تيز هوش کنجکاوترند و مرتب راجع به مسايل مختلف سوال مي کنند. يک کودک تيز هوش وقتي در مورد مورچه سوال مي کند، از والدين خود توضيح کاملي درباره نحوه ي زندگي آنان مي خواهد. آنان مي خواهند به عمق مسايل فرو بروند.کودکان تيز هوش با توجه به اين که قدرت فراگيري بالايي دارند، ممکن است با کودکان عادي هم سال خود خيلي احساس هماهنگي نکنند، بنابراين مايلند که با افراد بزرگتر نشست و برخاست کنند. افراد بزرگتر هم آنها را کمتر مي پذيرند.بنابراين، اين خطر وجود دارد که کودکان هوشمند تا اندازه يي احساس سرخوردگي و عدم رضايت کرده و منزوي بشوند. اما اينها کاملاً موقتي اند. به اين ترتيب که اين بچه ها با توجه به هوش بالايي که دارند، به زودي مي آموزند راه هايي براي برقراري ارتباط بهتري با ديگران پيدا کنند.آنان در مسايلي که از نظر ديگران ساده، بديهي و عادي است مي توانند ساعت ها بررسي و تفحص کنند و در واقع گفته مي شود که دانشمندان و هنرمندان، کودکان با هوشي هستند که توانمندي هاي دوران کودکي شان يعني «کنجکاوي» خود را حفظ کرده اند.کنترل کمال طلبي در کودکان تيز هوشکودکان تيز هوش دل شان مي خواهد بيشتر بدانند و چون از مسايل آگاهي بيشتري دارند، از اين رو توقعات و خواسته هاي شان نيز به همان نسبت بيشتر است. آنان به علت هوش بالاي شان محدوديت ها را بهتر مي پذيرند.بطور کلي بايد گفت، معمولاً والدين داراي فرزند تيز هوش، در کنار آمدن با آنان دشواري زيادي ندارند. براي تربيت اين کودکان بايد توجه کرد که آنها به خاطر هوش بالاي شان در يک محيط مصنوعي قرار نگيرند.ديدگاه امروزي در مورد تعليم و تربيت کودکان، ديدگاه يکپارچه سازي و انسجام است. اين ديدگاه مي گويد، تمامي کودکان بايد در جامعه با يکديگر منسجم شوند. بنابراين بهتر است از همان دوران مدرسه کودکان داراي ضرايب هوشي پايين تر در کنار کودکان عادي تحصيل کنند که البته اين شامل کودکان کم بينا و کم شنوا نيز مي شود. و همين طور کودکاني که هوش بالاتري دارند بهتر است در کنار کودکان عادي درس بخوانند.تعريف رشد :رشد تغييراتي پيوسته و منظم است كه در نتيجه گذشت زمان بوجود مي آيد.رشد و يادگيري تأثير متقابل دارندرشد زمينه يادگيري را فراهم مي كند و يادگيري هم منجر به رشد بهتري مي شوديادگيري به تمرين وابسته است در حاليكه در رشد يا تأثير يادگيري وجود ندارد و يا تأثير آن كند است.نقش نظريه در روانشناسي يادگيري :يك نظريه تعدادي مشاهده را با هم تركيب مي كندنظريه باعث توليد پژوهش هاي تازه مي شودنظريه ها به توليد فرضيه هاي قابل بررسي بايد منجر گرددنظريه يك ابزار استنظريه هاي علمي تابع اصل ايجاز استمهمترين ويژگيهاي تجربه گرايي :حس نگري : تنها ابزار رسيدن به معرفت حواس هستندكاهش گرايي‌ : تصورهاي مركب قابل تجزيه به تصورهاي ساده هستندتداعي گرايي : معرفت حاصل تداعي استماشين گرايي : ذهن همانند ماشين استآيا يادگيري بايد به تغيير رفتار

دانلود فایل

دانلود فایل تحقیق و پژوهش-راههای تقویت یادگیری،هوش و خلاقیت در کودکان-در 115 صفحه-docx

راههای تقویت یادگیری,هوش و خلاقیت در کودکان,کودکان تیزهوش,چگونه کودکان را تیزهوش و خلاق تربیت کنیم,تیزهوش,خلاقیت در کودکان,آموزش کودک خلاق,خلاقیت در کودکان,خلاقیت در کودکان و دانش آموز,کودکک خلاق,خلاقیت در کودکان,تیزهوشان,یادگیری کودکان,,,,