تحقیق و پیشینه تحقیق بازاریابی اجتماعی و اثربخشی تبلیغات

تحقیق و پیشینه تحقیق بازاریابی اجتماعی و اثربخشی تبلیغات

تحقیق-و-پیشینه-تحقیق-بازاریابی-اجتماعی-و-اثربخشی-تبلیغاتفرمت ورد قابل ویرایشتعداد صفحات: 44مبانی نظری و پیشنه تحقیق جهت نوشتن فصل دوم پایان نامه ارشد و دکتریهمراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متنپیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلیمنابع فارسی کاملمنابع انگلیسی کاملبازاریابی اجتماعیبازاریابی اجتماعی از دیر باز به عنوان ابزاری در جهت
تأثیرگذاری و نفوذ بر رفتار عموم افراد جامعه مورد استفاده سازمان­های دولتی و
غیرانتفاعی بوده است اما آغاز بازاریابی اجتماعی به مطالعات کاتلر و لوی[2](1969)
و کاتلر و زالتمن[3](1971)
نسبت داده می­شود (لنن[4]،
رنتفر[5]
و الری[6]،
2010). اندیشه استفاده از اصول و فنون بازاریابی تجاری در حوزه علوم اجتماعی و
رفتاری به بیش از سه دهه پیش باز می­گردد، 
در بیش از 30 سال گذشته از زمانی که کاتلر و لوی (1969) این طرز تفکر را
ارائه دادند بسیاری از ایده­های اساسی بازاریابی در بخش سلامت و اجتماعی پذیرفته
شده است( هاستینگز و سارن[7]،
2003). در نظری که ویب[8]
ارئه داد می توان این موضوع را مشاهده نمود: ‘ فروش برادری با همان شیوه­ای
انجام می­شود که برای فروش صابون استفاده می شود’ (دومگان[9]،
2008). بدین صورت کاربرد اصول و شیوهای بازاریابی تجاری در حوزه مسائل اجتماعی
مورد پذیرش قرار گرفت. در دهه 1970 بازاریابی اجتماعی به عنوان فروش
‘ایده’ مطرح بود( دومگان، 2008). در حقیقت بازاریابی اجتماعی از اصول و
تکنیک­های بازاریابی تجاری برای حل مسائل اجتماعی بهره می­گیرد. بازاریابی اجتماعی
در طول سال­ها گسترش یافته و در سال­های اخیر به یکی از جنبه های بازاریابی با
اهمیت فزاینده تبدیل شده است و پژوهشگرانی همچون اندریسن پیش بینی می­کنند که این روند
ادامه یابد ( کاتلر، روبرتو[10]
و لی[11]،
2002)، به طوریکه این رویکرد بازاریابی مورد پذیرش گسترده آژانس­های دولتی و
غیردولتی قرار گرفته و از آن در جهت حل مشکلات و معظلات اجتماعی از جمله بهبود
وضعیت سلامت، جلوگیری از تخطی و تجاوز به حقوق دیگران، حفاظت از محیط زیست و تشویق
به مشارکت اجتماعی بهره می­گیرند( اندریسن[12]، 2003؛
لایی[13]،
نپال[14]
و چنگ[15]،
2009). امروزه سازمان­های دولتی به ویژه دولت فدرال ایالات متحده به طور مداوم از
بازاریابی اجتماعی استفاده می­کنند( لنن، رنتفر و الری، 2010). مفهوم بازاریابی اجتماعی                                    از لحاظ نظری هیچ تعریف عمومی و کلی برای بازاریابی اجتماعی
وجود ندارد( مک درموت[16]،
استید[17]
و هاستینگز، 2005). تعاریف متعددی از بازاریابی اجتماعی توسط صاحب نظران مختلف
ارائه شده است از جمله:طبق تعریف لازر[18] و کلی[19](1973)
بازاریابی اجتماعی با کاربرد دانش، مفاهیم و فنون بازاریابی در جهت ارتقاء اهداف
اجتماعی در سطح اهداف اقتصادی و همچنین با تجزیه و تحلیل پیامدهای اجتماعی سیاست
ها، تصمیمات و فعالیت های بازاریابی سروکار دارد ( هاستینگز و سارن، 2003). اندریسن( 2011) بازاریابی اجتماعی را چنین تعریف می کند:
‘ کاربرد فن­آوری بازاریابی تجاری برای تجزیه و تحلیل، برنامه­ریزی، اجرا و
ارزیابی برنامه­های طراحی شده جهت نفوذ و اثرگذاری بر رفتار اداری مخاطبین هدف در
راستای بهبود رفاه فردی و اجتماعی آنها’ (دومگان، 2008).

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:’Table Normal’;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:”;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:’Calibri’,sans-serif;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:Arial;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;
mso-ansi-language:EN-US;
mso-fareast-language:EN-US;}

دانلود فایل

دانلود فایل تحقیق و پیشینه تحقیق بازاریابی اجتماعی و اثربخشی تبلیغات

دانلود تحقیق و پیشینه تحقیق بازاریابی اجتماعی و اثربخشی تبلیغات, ,اثربخشی تبلیغات, ,بازاریابی اجتماعی, ,بازاریابی, ,تبلیغات