تحقیق و پیشینه تحقیق مدیریت تحول گرا و رضایت شغلی

تحقیق و پیشینه تحقیق مدیریت تحول گرا و رضایت شغلی

تحقیق-و-پیشینه-تحقیق-مدیریت-تحول-گرا-و-رضایت-شغلی

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:’Table Normal’;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:”;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:’Calibri’,sans-serif;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:Arial;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;
mso-ansi-language:EN-US;
mso-fareast-language:EN-US;}بررسی نظریه های پیرامون مدیریت تحول
گرامفهوم و تعاریف مدیریت امروزه اداره
سازمان­های عظیم و پیشرفته مرهون زحمات مدیران لایق، مطلع و با کفایتی است که با به
کارگیری دانش و فنون مدیریت در انجام این امر مهم توفیق یافته‌اند. پیشرفت روز افزون
تکنولوژی و کاربرد روبه تزاید آن در سازمان­های مختلف، وظایف دشواری را بر عهده مدیران
گذارده است. یکی از وظایف اساسی مدیر در فرایند مدیریت، رهبری سازمان است (مورهد گریفین،
1384). مدیران برای موفقیت و ایفای نقش مؤثر در سازمان علاوه بر دارا بودن نگرش اقتضایی
نسبت به متغیرهای محیطی، باید سازمان و مدیریت را به عنوان یک سیستم مدنظر قرار دهند
و با این نگرش به بررسی رفتار کارکنان بپردازند و شیوه و سبک رهبری خود را بر اساس
واقعیت و شرایط، ماهیت کار و وظایف و خصوصیات کارکنان انتخاب کنند. امروزه مدیران با
چالش­های متعددی مواجه اند، بنابراین سازمان­های موفق به رهبرانی نیازمند هستند که
با ژرف‌نگری، جهت مناسب و مسیر آینده سازمان را مشخص سازند، افراد را به آن مسیر هدایت
کنند و انگیزه ایجاد تحول را در کارکنان به وجود آورند.تعاریف بسیار زیادی از مدیریت ارائه شده است، یکی از جامع
ترین این تعاریف در ذیل آمده است مدیریت عبارت است از: «علم و هنر برنامه ریزی، سازمان دهی، هدایت و رهبری، نظارت
و کنترل و نهایتاً ایجاد هماهنگی برای رسیدن به هدف یا اهداف از پیش تعیین شده سازمان»البته تمام مباحث فوق بر روی منابع سازمانی صورت می گیرد
که مهم­ترین و ارزنده­ترین دارایی هر سازمان منابع انسانی (کارکنان) هستند و سپس منابع
دیگر نظیر دارایی­های فیزیکی، مادی و حتی اطلاعات قرار می­گیرند.هربرت سیمون مدیریت را فرآیند تصمیم‌گیری می‌داند. از
نظر او مدیر خوب کسی است که تصمیمات صحیح را به‌موقع اتخاذ می‌کند و مدیر بد کسی است
که در تصمیم‌گیری متزلزل عمل می‌کند (مشبکی،1388). ماری پارکر فالِت
مدیریت را هنر انجام دادن کارها به‌وسیله دیگران و از طریق آن­ها می‌داند (رضاییان، 1388).2-1-2 سیر تحول تاریخی مدیریت فرمت ورد قابل ویرایشتعداد صفحات: 41مبانی نظری و پیشنه تحقیق جهت نوشتن فصل دوم پایان نامه ارشد و دکتریهمراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متنپیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلیمنابع فارسی کاملمنابع انگلیسی کامل

دانلود فایل

دانلود فایل تحقیق و پیشینه تحقیق مدیریت تحول گرا و رضایت شغلی

تحقیق و پیشینه تحقیق مدیریت تحول گرا و رضایت شغلی,دانلود تحقیق و پیشینه تحقیق مدیریت تحول گرا و رضایت شغلی, مدیریت تحول گرا, رضایت شغلی