تحقیق و پیشینه تحقیق مدیریت تحول گرا و رضایت شغلی
Normal
0
false
false
false
EN-US
X-NONE
AR-SA
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:’Table Normal’;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:”;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:’Calibri’,sans-serif;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:Arial;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;
mso-ansi-language:EN-US;
mso-fareast-language:EN-US;}بررسی نظریه های پیرامون مدیریت تحول
گرامفهوم و تعاریف مدیریت امروزه اداره
سازمانهای عظیم و پیشرفته مرهون زحمات مدیران لایق، مطلع و با کفایتی است که با به
کارگیری دانش و فنون مدیریت در انجام این امر مهم توفیق یافتهاند. پیشرفت روز افزون
تکنولوژی و کاربرد روبه تزاید آن در سازمانهای مختلف، وظایف دشواری را بر عهده مدیران
گذارده است. یکی از وظایف اساسی مدیر در فرایند مدیریت، رهبری سازمان است (مورهد گریفین،
1384). مدیران برای موفقیت و ایفای نقش مؤثر در سازمان علاوه بر دارا بودن نگرش اقتضایی
نسبت به متغیرهای محیطی، باید سازمان و مدیریت را به عنوان یک سیستم مدنظر قرار دهند
و با این نگرش به بررسی رفتار کارکنان بپردازند و شیوه و سبک رهبری خود را بر اساس
واقعیت و شرایط، ماهیت کار و وظایف و خصوصیات کارکنان انتخاب کنند. امروزه مدیران با
چالشهای متعددی مواجه اند، بنابراین سازمانهای موفق به رهبرانی نیازمند هستند که
با ژرفنگری، جهت مناسب و مسیر آینده سازمان را مشخص سازند، افراد را به آن مسیر هدایت
کنند و انگیزه ایجاد تحول را در کارکنان به وجود آورند.تعاریف بسیار زیادی از مدیریت ارائه شده است، یکی از جامع
ترین این تعاریف در ذیل آمده است مدیریت عبارت است از: «علم و هنر برنامه ریزی، سازمان دهی، هدایت و رهبری، نظارت
و کنترل و نهایتاً ایجاد هماهنگی برای رسیدن به هدف یا اهداف از پیش تعیین شده سازمان»البته تمام مباحث فوق بر روی منابع سازمانی صورت می گیرد
که مهمترین و ارزندهترین دارایی هر سازمان منابع انسانی (کارکنان) هستند و سپس منابع
دیگر نظیر داراییهای فیزیکی، مادی و حتی اطلاعات قرار میگیرند.هربرت سیمون مدیریت را فرآیند تصمیمگیری میداند. از
نظر او مدیر خوب کسی است که تصمیمات صحیح را بهموقع اتخاذ میکند و مدیر بد کسی است
که در تصمیمگیری متزلزل عمل میکند (مشبکی،1388). ماری پارکر فالِت
مدیریت را هنر انجام دادن کارها بهوسیله دیگران و از طریق آنها میداند (رضاییان، 1388).2-1-2 سیر تحول تاریخی مدیریت فرمت ورد قابل ویرایشتعداد صفحات: 41مبانی نظری و پیشنه تحقیق جهت نوشتن فصل دوم پایان نامه ارشد و دکتریهمراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متنپیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلیمنابع فارسی کاملمنابع انگلیسی کامل
دانلود فایل تحقیق و پیشینه تحقیق مدیریت تحول گرا و رضایت شغلی
تحقیق و پیشینه تحقیق مدیریت تحول گرا و رضایت شغلی,دانلود تحقیق و پیشینه تحقیق مدیریت تحول گرا و رضایت شغلی, مدیریت تحول گرا, رضایت شغلی