تکنیک های یکپارچگی و نقش معماری سرویس گرا در یکپارچه سازی سازمان
فـرمت: DOCتعداد صفحات: ۱۸۵ صفحهرشتــه : کامپیوتر چکیده :امروزه
یکی از راه حلهای نوین به منظور ساخت سیستمهای کاربردی سازمانی، راهحل
مبتنی بر سرویس تلقی میشود. بعلاوه معماری مبتنی بر سرویس به عنوان یکی
از شیوههای معماری پیشرو در راهحلهای سازمانی نیز مطرح است. تاکنون
فعالیتهای تحقیقاتی و کاربردی زیادی جهت ارائه فناوریها، محصولات و
استاندارهای محاسباتی مبتنی بر سرویس انجام شده است، ولی کارهای گزارش
شده بسیاری در زمینه تحلیل و طراحی سرویسها(مدلسازی سرویسگرا) موجود است
که همین کارهای محدود نیز در بردارندهی مشکلاتی هستند. شیوههای ارائه
شده نیز دارای مشکلاتی میباشند. با توجه به کاستیهای موجود در این پژوهش
مبتنی بر هدف زیر شکل گرفته است:“ارائه یک چارچوب شامل تکنیکها،
روشها و ابزارهای مربوطه جهت یکپارچهسازی سازمان و استخراج سرویسها بر
مبنای معماری سرویسگرا برای سیستمهای جامع یکپارچهسازمانی و با توجه به
مدل فرایندهای سازمانی ایجاد میشود. این اقدام به جهت رسیدن به راهحلی
با کیفیت(پشتیبانی از تکامل سازمان، بهینه با توجه به اصول سرویسگرایی)
صورت میپذیرد.”به منظور توسعه یکپارچگی سیستمهای کاربردی سازمانی
سطح تجرید اجزائ معماری میبایست به اندازه سطح تجرید دامنه کاری سازمان
ارتقائ یافته باشد.رویکردهای سنتی شئگرایی و مبتنی بر مولفه برای ساخت
چنین سیستمهایی، ناکافی بوده و منجر به ایجاد رویکرد نوین مبتنی بر سرویس
که از سطح تجرید بالاتری برخوردار است، شده است. معماری مبتنی بر سرویس به
عنوان یکی از سبکهای معماری پیشرو در راهحلهای سازمانی نیز مطرح است.
این سبک معماری نه تنها راجع به محصولات و استاندار مربوطه است، بلکه به
سایر جنبههای توسعه سیستم، نظیر تحلیل طراحی راهحل نیز مرتبط است. موضوع
اصلی این پروژه در بر گیرندهی مراحل اولیه چرخه حیات راهحل مبتنی بر
سرویس است که تحلیل و طراحی سرویسها نامیده میشود.فصل اول: کلیات تحقیق۱٫۱ مقدمه۱٫۲ طرح مسئله۱٫۳ اهداف تحقیق۱٫۴ محدوده تحقیق۱٫۵ مراحل انجام تحقیق۱٫۶ساختار پایان نامهفصل دوم: یکپارچهسازی در سازمان و سیستمهای اطلاعاتی۲٫۱ مقدمه۲٫۲مدلهای سازمانی۲٫۲٫۱ مدل فرایندی کسب و کار سازمان۲٫۲٫۲ مدل موجودیتهای کسب و کار سازمانی۲٫۳ یکپارچهسازی در سازمان۲٫۴ یکپارچهسازی در سیستمهای اطلاعاتی۲٫۵ رهیافتهای مهم یکپارچگی۲٫۵٫۱ یکپارچگی دادهای۲٫۵٫۲ برنامههای کاربردی نقطه به نقطه۲٫۵٫۳ پرتالها۲٫۵٫۴ یکپارچگی دلال۲٫۵٫۵ SOA with ESB۲٫۶ روشهای مهم یکپارچگی۲٫۷ تعریف یکپارچگی کاربردی سازمانی۲٫۸ تعریف و قابلیتهای یکپارچگی کاربردی سازمانی۲٫۹رقابت در یکپارچهسازی سیستمهای اطلاعاتی سازمانی۲٫۹٫۱سطح پشتیبانی تکنولوژی۲٫۹٫۲محدودیت تکنولوژیکی و اجرایی۲٫۹٫۳بودن به یکپارچه شدن با سیستمهای دیگر۲٫۹٫۴ نمایش جزئیات سطح پائین۲٫۱۰ انواع یکپارچهسازی بر اساس ضعیف یا قوی بودن۲٫۱۱ انتخاب فروشندگانEAI۲٫۱۱٫۱عمده تهیه کنندگانMOM۲٫۱۱ نتیجه گیری فصل سوم: ارزیابی فناوریهای یکپارچگی کاربردی سازمانی۳٫۱ مقدمه۳٫۲ فناوریهای یکپارچهسازی نقطه به نقطه۳٫۳محصولات یکپارچهسازی برنامه کاربردی سازمانی۳٫۴ آداپتورها۳٫۵ فناوریهای یکپارچهسازی پایگاه داده با پایگاه داده۳٫۶ فناوریهای یکپارچهسازی با استفاده از انبار داده۳٫۷ یکپارچهسازی با استفاده از سرویس دهنده برنامه کاربردی۳٫۸ سرویسهای وب۳٫۹مقایسه سرویسهای وب و یکپارچگی برنامههای کاربردی سازمانی۳٫۱۰تعریف و مقایسهEDI۳٫۱۱ مقایسه سرویسهای وب،EAI,EDI۳٫۱۲مقایسه معماری سرویسگرا و یکپارچگی کاربردی سازمانی۳٫۱۳ نتیجه گیری فصل چهارم: نقش معماری سرویسگرا در یکپارچگی۴٫۱ مقدمه۴٫۲ سرویس چیست؟۴٫۲٫۱مفهوم استخراج سرویس۴٫۲٫۲ اهمیت استخراج سرویس۴٫۲٫۳ تفاوت سرویس و معماری سرویسگرا۴٫۳ معرفی و تعریف معماری سرویسگرا۴٫۳٫۱ اصول سرویسگرایی۴٫۳٫۱٫۱ قابلیت استفاده مجدد از سرویس۴٫۳٫۱٫۲ اتصال سست سرویس۴٫۳٫۱٫۳ قرارداد رسمس برای تعامل۴٫۳٫۱٫۴ کپسول سازی سرویس۴٫۳٫۱٫۵ قابلیت ترکیب سرویس۴٫۳٫۱٫۶ خودمختاری سرویس۴٫۳٫۱٫۷ بی وضعیتی سرویس۴٫۳٫۱٫۸ قابلیت کشف سرویس۴٫۳٫۱٫۹ بررسی فاکتور دانه بندی سرویس۴٫۳٫۲مدل مفهومی معماری سرویسگرا۴٫۳٫۳ چرخه حیات معماری سرویسگرا۴٫۳٫۴ چالشهای معماری سرویسگرا۴٫۴کاربردهای معماری سرویسگرا در یکپارچگی۴٫۴٫۱ یکپارچهسازی سیستمهای اطلاعاتی۴٫۴٫۲ یکپارچه سازی اتوماسیون فرایندهای سازمان در قالب اکستریشن۴٫۴٫۳تعامل پذیری بین سازمانی۴٫۵پروتکلهای معماری سرویسگرا۴٫۵٫۱SOAP۴٫۵٫۲ سرویسهای وب مبتنی بر SOAP۴٫۵٫۳WSDL۴٫۵٫BPEL۴٫۵٫۵ BPEL4WS۴٫۵٫۶ UDDI۴٫۶ مزایا و نتایج معماری سرویسگرا۴٫۷ روشهای استخراج سرویس۴٫۸ نتیجه گیری فصل پنجم: معماری سرویسگرا و یکپارچهسازی سیستمهای جامع ۵٫۱ مقدمه۵٫۲انواع یکپارچهسازی سیستمهای جامع۵٫۲٫۱ یکپارچهسازی دادهگرا۵٫۲٫۱٫۱انعکاس(تکرار)۵٫۲٫۱٫۲ ایجاد فدراسیون اطلاعات۵٫۲٫۱٫۳ پردازش واسطها۵٫۲٫۲یکپارچهسازی بر اساس فرایند کاری۵٫۲٫۳یکپارچهسازی سرویسگرا۵٫۲٫۳یکپارچهسازی درگاهگرا۵٫۳ راهکار ترکیبی یکپارچهسازی سیستمهای جامع۵٫۳٫۱گردآوری اطلاعات لازم و ایجاد مدلهای مربوطه۵٫۳٫۱٫۱ مدلسازی فرایندهای تجاری۵٫۳٫۱٫۲تعریف و طبقه بندی سرویسها۵٫۳٫۱٫۳ایجاد مدل MetaDtata۵٫۳٫۱٫۴ تعیین User Interfaceهای مشترک۵٫۳٫۱٫۵ طراحی شبکه انتقال اطلاعات سیستم جامع۵٫۴چگونگی استفاده از ایزار یکپارچگی و ابزارBMP۵٫۴٫۱ توزیع شدگی سرویسها در مدل BMP۵٫۴٫۱٫۱ ملزومات این مدل۵٫۴٫۱٫۲چارچوب کارکرد۵٫۴٫۲ ایجاد و مدیریت سرویسها۵٫۴٫۲٫۱ملزومات این مدل۵٫۴٫۲٫۲ چارچوب کارکرد۵٫۴٫۳ ایجاد مکانیزمی جهت تبادل اطلاعات بین سرویسها۵٫۴٫۳٫۱ ملزومات این مدل۵٫۵ نتیجه گیری فصل ششم: روش پیشنهادی استخراج سرویس برای یکپارچهسازی سازمان۶٫۱ مقدمه۶٫۲ فرضیات۶٫۳ معرفی فرایند کلی روش پیشنهادی۶٫۴ تشریح فازها و فعالیتها و روش انجام فعالیتها۶٫۴٫۱ فاز یک تحلیل سرویسگرایی۶٫۴٫۱٫۱ تحلیل حوزه کسب وکار۶٫۴٫۱٫۲ تحلیل سیستمهای موجود۶٫۴٫۲ فاز دوم:ارزیابی و بهینه سازی۶٫۴٫۲٫۱ بررسی انطباق سرویسهای نامزد با اهداف سازمان۶٫۴٫۲٫۱٫۱ تهیه درخت اهداف سازمانی۶٫۴٫۲٫۱٫۲ تخصیص سرویسهای نامزد به اهداف سازمانی۶٫۴٫۲٫۱٫۳ تجزیه، ترکیب و یا ایجاد سرویس جدید۶٫۴٫۲٫۲ ارزیابی کیفیت سرویس۶٫۴٫۲٫۲٫۱ بررسی امکان ارزیابی اصول سرویسگرایی۶٫۴٫۲٫۲٫۲ ارزیابی قابلیت استفاده مجدد سرویسها۶٫۴٫۲٫۲٫۳ ارزیابی اتصال سست سرویسها۶٫۴٫۲٫۲٫۴ ارزیابی خود مختاری سرویسها۶٫۴٫۲٫۲٫۵ ارزیابی قابلیت ترکیب سرویسها۶٫۴٫۲٫۲٫۶ اعمال اصلاحات لازم۶٫۴٫۳ فاز سوم: سازماندهی۶٫۴٫۳٫۱ ارائه فهرست سرویسهای نهایی۶٫۴٫۳٫۲ طبقه بندی سرویسها۶٫۴٫۳٫۲٫۱ سرویسهای کاری۶٫۴٫۳٫۲٫۲ سرویسهای پایه۶٫۴٫۳٫۲٫۳ سرویسهای کاربردی۶٫۴٫۴ فاز چهارم: ارائه تکنیک مناسب جهت یکپارچگی سازمان۶٫۵ نتیجه گیریفصل هفتم: ارزیابی روش پیشنهادی۷٫۱ مقدمه۷٫۲ تعریف یک مورد موردی۷٫۲٫۱ مطالعه موردی : دانشگاه۷٫۳ ارزیابی روش پیشنهادی در رابطه با کارهای قبلی۷٫۴ جمع بندی نتایج فصل هشتم: نتیجه گیری۸٫۱ نتیجهگیری۸٫۲ آیا سرویسهای شناسایی شده، پشتیبانی کننده چابکی و تعاملپذیری در سازمان میباشد؟۸٫۳ آیا چارچوب ارائه شده از جامعیت برخوردار میباشد؟۸٫۴ کارهای بعدی مراجعواژگان و عبارات(انگلیسی به فارسی)
دانلود فایل تکنیک های یکپارچگی و نقش معماری سرویس گرا در یکپارچه سازی سازمان
تکنیک های یکپارچگی و نقش معماری سرویس گرا در یکپارچه سازی سازمان,مدیریت سیستم های اطلاعاتی,مهندسی نرم افزار,پایان نامه ارشد مهندسی نرم افزار,مهندسی نرم افزار,پایان نامه مهندسی نرم افزار,ام پی فایل مرجع پایان نامه مهندسی نرم افزار