تکنیک های یکپارچگی و نقش معماری سرویس گرا در یکپارچه سازی سازمان

تکنیک های یکپارچگی و نقش معماری سرویس گرا در یکپارچه سازی سازمان

تکنیک-های-یکپارچگی-و-نقش-معماری-سرویس-گرا-در-یکپارچه-سازی-سازمانفـرمت: DOCتعداد صفحات: ۱۸۵ صفحهرشتــه : کامپیوتر چکیده :امروزه
یکی از راه­ حل­های نوین به منظور ساخت سیستم­های کاربردی سازمانی، راه­حل
مبتنی بر سرویس تلقی می­شود. بعلاوه معماری مبتنی بر سرویس به عنوان یکی
از شیوه­های معماری پیشرو در راه­حل­های سازمانی نیز مطرح است. تاکنون
فعالیت­های تحقیقاتی و کاربردی زیادی جهت ارائه فناوری­ها، محصولات و
استاندار­های محاسباتی مبتنی بر سرویس انجام شده است، ولی کار­های گزارش
شده بسیاری در زمینه تحلیل و طراحی سرویس­ها(مدلسازی سرویس­گرا) موجود است
که همین کار­های محدود نیز در بردارنده­ی مشکلاتی هستند. شیوه­های ارائه
شده نیز دارای مشکلاتی می­باشند. با توجه به کاستی­های موجود در این پژوهش
مبتنی بر هدف زیر شکل گرفته است:“ارائه یک چارچوب شامل تکنیک­ها،
روش­ها و ابزار­های مربوطه جهت یکپارچه­سازی سازمان و استخراج سرویس­ها بر
مبنای معماری سرویس­گرا برای سیستم­های جامع یکپارچه­سازمانی و با توجه به
مدل فرایند­های سازمانی ایجاد می­شود. این اقدام به جهت رسیدن به راه­حلی
با کیفیت(پشتیبانی از تکامل سازمان، بهینه با توجه به اصول سرویس­گرایی)
صورت می­پذیرد.”به منظور توسعه یکپارچگی سیستم­های کاربردی سازمانی
سطح تجرید اجزائ معماری می­بایست به اندازه سطح تجرید دامنه کاری سازمان
ارتقائ یافته باشد.رویکرد­های سنتی شئ­گرایی و مبتنی بر مولفه برای ساخت
چنین سیستم­هایی، ناکافی بوده و منجر به ایجاد رویکرد نوین مبتنی بر سرویس
که از سطح تجرید بالاتری برخوردار است، شده است. معماری مبتنی بر سرویس به
عنوان یکی از سبک­های معماری پیشرو در راه­حل­های سازمانی نیز مطرح است.
این سبک معماری نه تنها راجع به محصولات و استاندار مربوطه است، بلکه به
سایر جنبه­های توسعه سیستم، نظیر تحلیل طراحی راه­حل نیز مرتبط است. موضوع
اصلی این پروژه در بر گیرنده­ی مراحل اولیه چرخه حیات راه­حل مبتنی بر
سرویس است که تحلیل و طراحی سرویس­ها نامیده می­شود.فصل اول: کلیات تحقیق۱٫۱ مقدمه۱٫۲ طرح مسئله۱٫۳ اهداف تحقیق۱٫۴ محدوده تحقیق۱٫۵ مراحل انجام تحقیق۱٫۶ساختار پایان نامهفصل دوم: یکپارچه­سازی در سازمان و سیستم­های اطلاعاتی۲٫۱ مقدمه۲٫۲مدل­های سازمانی۲٫۲٫۱ مدل فرایندی کسب و کار سازمان۲٫۲٫۲ مدل موجودیت­های کسب و کار سازمانی۲٫۳ یکپارچه­سازی در سازمان۲٫۴ یکپارچه­سازی در سیستم­های اطلاعاتی۲٫۵ رهیافت­های مهم یکپارچگی۲٫۵٫۱ یکپارچگی داده­ای۲٫۵٫۲ برنامه­های کاربردی نقطه به نقطه۲٫۵٫۳ پرتال­ها۲٫۵٫۴ یکپارچگی دلال۲٫۵٫۵ SOA with ESB۲٫۶ روش­های مهم یکپارچگی۲٫۷ تعریف یکپارچگی کاربردی سازمانی۲٫۸ تعریف و قابلیت­های یکپارچگی کاربردی سازمانی۲٫۹رقابت در یکپارچه­سازی سیستم­های اطلاعاتی سازمانی۲٫۹٫۱سطح پشتیبانی تکنولوژی۲٫۹٫۲محدودیت تکنولوژیکی و اجرایی۲٫۹٫۳بودن به یکپارچه شدن با سیستم­های دیگر۲٫۹٫۴ نمایش جزئیات سطح پائین۲٫۱۰ انواع یکپارچه­سازی بر اساس ضعیف یا قوی بودن۲٫۱۱ انتخاب فروشندگانEAI۲٫۱۱٫۱عمده تهیه کنندگانMOM۲٫۱۱ نتیجه گیری فصل سوم: ارزیابی فناوری­های یکپارچگی کاربردی سازمانی۳٫۱ مقدمه۳٫۲ فناوری­های یکپارچه­سازی نقطه به نقطه۳٫۳محصولات یکپارچه­سازی برنامه کاربردی سازمانی۳٫۴ آداپتور­ها۳٫۵ فناوری­های یکپارچه­سازی پایگاه داده با پایگاه داده۳٫۶ فناوری­های یکپارچه­سازی با استفاده از انبار داده۳٫۷ یکپارچه­سازی با استفاده از سرویس دهنده برنامه کاربردی۳٫۸ سرویس­های وب۳٫۹مقایسه سرویس­های وب و یکپارچگی برنامه­های کاربردی سازمانی۳٫۱۰تعریف و مقایسهEDI۳٫۱۱ مقایسه سرویس­های وب،EAI,EDI۳٫۱۲مقایسه معماری سرویس­گرا و یکپارچگی کاربردی سازمانی۳٫۱۳ نتیجه گیری فصل چهارم: نقش معماری سرویس­گرا در یکپارچگی۴٫۱ مقدمه۴٫۲ سرویس چیست؟۴٫۲٫۱مفهوم استخراج سرویس۴٫۲٫۲ اهمیت استخراج سرویس۴٫۲٫۳ تفاوت سرویس و معماری سرویس­گرا۴٫۳ معرفی و تعریف معماری سرویس­گرا۴٫۳٫۱ اصول سرویس­گرایی۴٫۳٫۱٫۱ قابلیت استفاده مجدد از سرویس۴٫۳٫۱٫۲ اتصال سست سرویس۴٫۳٫۱٫۳ قرارداد رسمس برای تعامل۴٫۳٫۱٫۴ کپسول سازی سرویس۴٫۳٫۱٫۵ قابلیت ترکیب سرویس۴٫۳٫۱٫۶ خودمختاری سرویس۴٫۳٫۱٫۷ بی وضعیتی سرویس۴٫۳٫۱٫۸ قابلیت کشف سرویس۴٫۳٫۱٫۹ بررسی فاکتور دانه بندی سرویس۴٫۳٫۲مدل مفهومی معماری سرویس­گرا۴٫۳٫۳ چرخه حیات معماری سرویس­گرا۴٫۳٫۴ چالش­های معماری سرویس­گرا۴٫۴کاربرد­های معماری سرویس­گرا در یکپارچگی۴٫۴٫۱ یکپارچه­سازی سیستم­های اطلاعاتی۴٫۴٫۲ یکپارچه­ سازی اتوماسیون فرایند­های سازمان در قالب اکستریشن۴٫۴٫۳تعامل پذیری بین سازمانی۴٫۵پروتکل­های معماری سرویس­گرا۴٫۵٫۱SOAP۴٫۵٫۲ سرویس­های وب مبتنی بر SOAP۴٫۵٫۳WSDL۴٫۵٫BPEL۴٫۵٫۵ BPEL4WS۴٫۵٫۶ UDDI۴٫۶ مزایا و نتایج معماری سرویس­گرا۴٫۷ روش­های استخراج سرویس۴٫۸ نتیجه گیری فصل پنجم: معماری سرویس­گرا و یکپارچه­سازی سیستم­های جامع ۵٫۱ مقدمه۵٫۲انواع یکپارچه­سازی سیستم­های جامع۵٫۲٫۱ یکپارچه­سازی داده­گرا۵٫۲٫۱٫۱انعکاس(تکرار)۵٫۲٫۱٫۲ ایجاد فدراسیون اطلاعات۵٫۲٫۱٫۳ پردازش واسط­ها۵٫۲٫۲یکپارچه­سازی بر اساس فرایند کاری۵٫۲٫۳یکپارچه­سازی سرویس­گرا۵٫۲٫۳یکپارچه­سازی درگاه­گرا۵٫۳ راه­کار ترکیبی یکپارچه­سازی سیستم­های جامع۵٫۳٫۱گردآوری اطلاعات لازم و ایجاد مدل­های مربوطه۵٫۳٫۱٫۱ مدل­سازی فرایند­های تجاری۵٫۳٫۱٫۲تعریف و طبقه بندی سرویس­ها۵٫۳٫۱٫۳ایجاد مدل MetaDtata۵٫۳٫۱٫۴ تعیین User Interfaceهای مشترک۵٫۳٫۱٫۵ طراحی شبکه انتقال اطلاعات سیستم جامع۵٫۴چگونگی استفاده از ایزار یکپارچگی و ابزارBMP۵٫۴٫۱ توزیع شدگی سرویس­ها در مدل BMP۵٫۴٫۱٫۱ ملزومات این مدل۵٫۴٫۱٫۲چارچوب کارکرد۵٫۴٫۲ ایجاد و مدیریت سرویس­ها۵٫۴٫۲٫۱ملزومات این مدل۵٫۴٫۲٫۲ چارچوب کارکرد۵٫۴٫۳ ایجاد مکانیزمی جهت تبادل اطلاعات بین سرویس­ها۵٫۴٫۳٫۱ ملزومات این مدل۵٫۵ نتیجه­ گیری فصل ششم: روش پیشنهادی استخراج سرویس برای یکپارچه­سازی سازمان۶٫۱ مقدمه۶٫۲ فرضیات۶٫۳ معرفی فرایند کلی روش پیشنهادی۶٫۴ تشریح فاز­ها و فعالیت­ها و روش انجام فعالیت­ها۶٫۴٫۱ فاز یک تحلیل سرویس­گرایی۶٫۴٫۱٫۱ تحلیل حوزه کسب وکار۶٫۴٫۱٫۲ تحلیل سیستم­های موجود۶٫۴٫۲ فاز دوم:ارزیابی و بهینه سازی۶٫۴٫۲٫۱ بررسی انطباق سرویس­های نامزد با اهداف سازمان۶٫۴٫۲٫۱٫۱ تهیه درخت اهداف سازمانی۶٫۴٫۲٫۱٫۲ تخصیص سرویس­های نامزد به اهداف سازمانی۶٫۴٫۲٫۱٫۳ تجزیه، ترکیب و یا ایجاد سرویس جدید۶٫۴٫۲٫۲ ارزیابی کیفیت سرویس۶٫۴٫۲٫۲٫۱ بررسی امکان ارزیابی اصول سرویس­گرایی۶٫۴٫۲٫۲٫۲ ارزیابی قابلیت استفاده مجدد سرویس­ها۶٫۴٫۲٫۲٫۳ ارزیابی اتصال سست سرویس­ها۶٫۴٫۲٫۲٫۴ ارزیابی خود مختاری سرویس­ها۶٫۴٫۲٫۲٫۵ ارزیابی قابلیت ترکیب سرویس­ها۶٫۴٫۲٫۲٫۶ اعمال اصلاحات لازم۶٫۴٫۳ فاز سوم: سازمان­دهی۶٫۴٫۳٫۱ ارائه فهرست سرویس­های نهایی۶٫۴٫۳٫۲ طبقه بندی سرویس­ها۶٫۴٫۳٫۲٫۱ سرویس­های کاری۶٫۴٫۳٫۲٫۲ سرویس­های پایه۶٫۴٫۳٫۲٫۳ سرویس­های کاربردی۶٫۴٫۴ فاز چهارم: ارائه تکنیک مناسب جهت یکپارچگی سازمان۶٫۵ نتیجه گیریفصل هفتم: ارزیابی روش پیشنهادی۷٫۱ مقدمه۷٫۲ تعریف یک مورد موردی۷٫۲٫۱ مطالعه موردی : دانشگاه۷٫۳ ارزیابی روش پیشنهادی در رابطه با کار­های قبلی۷٫۴ جمع بندی نتایج فصل هشتم: نتیجه­ گیری۸٫۱ نتیجه­گیری۸٫۲ آیا سرویس­های شناسایی شده، پشتیبانی کننده چابکی و تعامل­پذیری در سازمان می­باشد؟۸٫۳ آیا چارچوب ارائه شده از جامعیت برخوردار می­باشد؟۸٫۴ کار­های بعدی مراجعواژگان و عبارات(انگلیسی به فارسی)

دانلود فایل

دانلود فایل تکنیک های یکپارچگی و نقش معماری سرویس گرا در یکپارچه سازی سازمان

تکنیک های یکپارچگی و نقش معماری سرویس گرا در یکپارچه سازی سازمان,مدیریت سیستم های اطلاعاتی,مهندسی نرم افزار,پایان نامه ارشد مهندسی نرم افزار,مهندسی نرم افزار,پایان نامه مهندسی نرم افزار,ام پی فایل مرجع پایان نامه مهندسی نرم افزار