جزوه متون فقه بخش اول رشته فقه ، الهیات

جزوه متون فقه بخش اول رشته فقه ، الهیات

جزوه-متون-فقه-بخش-اول-رشته-فقه--الهیات توضیحات محصول :جزوات و کتاب های
رشته  فقه ، الهیات  -ویژه کنکور سال 95 – به همراه تست ها و پاسخ
تشریحیتوجه:در پاسخ گویی
به سوالات کنکور علاوه بر بار علمی نیاز به یک مهارت خاص در تست زنی نیز می باشد
در

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
FA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:’Table Normal’;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:”;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:’Calibri’,’sans-serif’;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}فروشگاه دانشجویی بهارسعی شده برای مطالب کتابهای خلاصه منابع تمام رشته ها این
موضوع اجراگرد د. پس مطالب این کتابها طوری برنامه ریزی و تالیف شده که دانشجو هم
مطالب کتاب را خوب یاد می گیرد وهم در تست زنی مهارت کافی پیدا می کند. دانلود جزوه متون فقه بخش اول رشته  فقه ، الهیات

بخش اول : کتاب نکاح 
 
گفتار اول: صیغه عقد نکاح 
عقد نکاح مانند سایر
عقود لازم باید داراي ایجاب و قبول لفظی باشد. الفاظ ایجاب منحصراً عبارت اند از:
«زوجتک؛ تو رابه ازدواج خود
درآوردم» و «أنکحتک؛ تو را به همسري خود در آوردم» و «متعتک؛ تو را به زناشویی خود
درآوردم» و«أنکحکت؛ تو را به
همسري خود در آوردم» و «متعتک؛ تو را به زناشویی خود درآوردم» و قبول عبارت است
از: «قبلتالتزویج أو النکاح؛
ازدواج یا نکاح را پذیرفتم» یا «تزوجت همسري را پذیرفتم» یا فقط بگوید: «قبلت؛
قبول کردم»همچنین ایجاب و قبول
هر دو باید به لفظ ماضی باشند. مقدم داشتن ایجاب بر قبول شرط نیست؛ زیرا به هر ترتیب که باشد به مقصود
لطمه
نمیزند. همچنین لازم
نیست که  قبول از لفظ ایجاب باشد و مثلاً بعد از «زوجت»
بگوید: «قبلت» بنابراین اگر موجب «زوجتک» و قابل «قبلت النکاح
بگوید صحیح است؛ زیرا
این لفظ نیز صراحت لازم را دارد و تمام این تعابیر مقصود واحدي را می . رسانند 
با وجود قدرت بر
اجراي عقد به زبان عربی نمیتوان عقد را به زبان غیر عربی خواند. گفته شده است که
این کار واجبنیست؛ بلکه مستحب است
زیرا اولاً تمام زبآن ها در حکم الفاظ مترادفند و میتوانند به جاي هم به کار روند؛
ثانیاً هدف،رساندن معانی مورد
نظر به متعاقدین است که با هر زبانی امکان پذیر است؛ ولی این دلیل مردودند. همچنین
شخص لال
هنگام ایجاب و قبول
باید به گون هاي که مقصود را برساند اشاره کند. 
عاقد باید اهلیت داشته باشد بنابراین عقد شخص مست گرچه بعد از مستی آن را
اجازه
کند باطل است و زن
میتواند  ایجاب و قبول عقد را از طرف خود با دیگري به عهده بگیرد و فقهاي امامیه در این امر اتفاق دارند. 
حضور دو شاهد در ازدواج دائم و نیز ولی در ازدواج دختر رشیده شرط نیست گرچه بنابر قول
اشهر
بهتر است اما ابن ابی عقیل حضور هر دو را شرط می . داند 
تعیین زن و شوهر با
اشاره یا نام یا وصف لازم است؛ بنابراین اگر فردي چند دختر داشته باشد و بدون آنکه
نام ببرد یکیزا آنها را به عقد
مردي درآورد، چنانچه مبهم گذارد و نزد خود نیز معین نکند نکاح باطل است زیرا
کامجویی از غیرمعین ناممکن است بند ششم: دیه لبها 
دیه هر یک از دو لب
نصف دیه کامل است و در مقابل گفته شده است که دیه لب پایین
به نسبت مساحت آن است
به این ترتیب که نصف لب، نصف دیه کامل
میباشد و دیه قسمتی از آندیه دارد و دیه سست
شدن لبها3
2
دیه کامل است و
اگر لبها جمع شوند به
گونهاي که برعکس حالت سست شدن دندآن ها را نپوشانند حاکم دیه را تعیین می کند زیرا
براي آن
مقداري تعیین نشده
است از این رو به نظر حاکم مراجعه میشود. 
بند هفتم: دیه زبان 
دیه کندن زبان از بیخ
به وسیله بریدن آن به گونهاي که چیزي از زبان باقی نماند یک دیه کامل است و نیز
دیه کندن مقداري اززبان که باعث عدم
تلفظ تمام حروف گردد که عبارت از 28 حرف است همین مقدار است و دیه تلفظ نشدن بخشی
از حروف برحسب همان حروف از
دسته رفته میباشد و دیه بریدن زبان شخص لال
3
1
دیه کامل است؛ زیرا
زبان لال به منزله عضو فلجمیباشد چرا که هر دو
در فساد عضو که موجب از بین رفتن منفعت مورد نظر آن میشود مشترکند و دیه قسمتی از
زبان لالمتناسب با همان مقدار
است. 
بند هشتم: نادیه دند
ها 
نادیه همه دند ها یک
دیه کامل است و تعدادآنها 28 دندان است دیه دند نا هاي جلو که 12 عدد است 600
دینار و هر دندان 50دینار میباشد ناو دیه
دند هاي عقب 400 دینار و هر دندان 25 دینار میباشد ناو دند هایی که به حسب آفرینش،
سفید، سیاه وزرد باشند در این حکم
یکسانند و دیه دندان اضافه بر تعداد مذکور اگر به تنهایی کنده شود
3
1
دندان اصلی است و اگر
با بقیه دندان ها کنده شود دیه نداردسوالات تستی   
1- حق انتخاب یکی از
دیات ششگانه با کیست ؟1) در عمد وشبه عمد با
جانی و در خطاي محض با عاقله است

2) در عمد با ولی دم و
در شبه عمد با جانی و در خطاي محض با عاقله است . 
3) در عمد با ولی دم و
در شبه عمد و خطاي محض با جانی است

4) در عمد با ولی دم و
در شبه عمد و خطاي محض با عاقله است

 -2 چنانچه در شهادت
برزنا شهود کمتر از نصاب باشند حکم چیست ؟
1) با سوگند شهود کمبود
آن جبران میشود . 2) شهود حد قذف می خورند . 
3) زنا ثابت نمی شود و
شهود رها می شوند . 4) شهود تعزیر می شوند . 
 -3 فی کیفیه الحکم ،
المنکر هو الذي
………………………. .
1) یترك لو ترك الخصومه
2) لایترك لوترك الخصومه 3) کان حق الاحلاف و لو
مع وجود البینه 4) کلامه مخالف للأصل و الظاهر 
-4 کدام بیان درباره
حاجب ابوین نسبت به مازاد متوفی صحیح میباشد ؟
1) فرزندان چه دختر و چه
پسر حاحب ابوین نسبت به مازاد بر دو سدس می شوند . 
2) فرزندان چه دختر چه
پسر حاجب مادر نسبت به مازاد بر یک سدس می شوند . 
 3) فرزندان جاح ب ابوین
نسبت به مازاد از دو سدس هستند مگر آنکه یک یا چند دختر با ایشان جمع شوند . 
 4) فرزندان جاح ب ابوین
نسبت به مازاد دو سدس هستند مگر آنکه یک یا چند دختر با ایشان جمع باشند . 
-5 کدام مورد از آثار
لعان زوجین نیست ؟1) پایان زوجیت آن دو 2)
حرمت ابدي بین آن دو 3) سقوط حد از هر دو 4)
نفی ولد از هر دو « 236» فقه و مبانی حقوق
 
-6 وکیل شدن زوجه از
جانب زوج در مطلقه ساختن خودش چه حکمی دارد ؟
1) جایز نیست . 
2) با اجازه دادگاه جایز
است . 
3) به شرط وکالت بلاعزل
جایز است

4) جایز است . 
-7 اگر در عقد مدت ذکر
نگردد مطابق نظر شهید اول حکم آن چیست ؟
1) انقلب دائماً 2) بطل
العقد 
 3) صح العقد 4 ) صح
العقد لقاعده العقود تابعه للقصود 
برای خرید دیگر منابع رشته ها به فروشگاه فایل پدیده ، لینک پایین مراجعه نمایید. http://yourpadideh.forushgahfile.com  http://stufile.ir/profile/٤٣٩    http://stufile.ir/?ref=439

دانلود فایل

دانلود فایل جزوه متون فقه بخش اول رشته فقه ، الهیات

دانلود جزوه متون فقه بخش اول رشته فقه و الهیات , دانلود , جزوه متون فقه بخش اول رشته فقه و الهیات , دانلود جزوه , متون فقه بخش اول , رشته فقه والهیات , فروشگاه دانشجویی بهار, فروشگاه دانشجویی , فروشگاه بهار , کسب درآمد اینترنتی , کس,,,