جزوه کاربرد آزمون هاي روانی رشته مشاوره

جزوه کاربرد آزمون هاي روانی رشته مشاوره

جزوه-کاربرد-آزمون-هاي-روانی-رشته-مشاورهجزوه کاربرد آزمون هاي روانی رشته مشاوره   جزوات آمادگی آزمون کارشناسی ارشد سراسری رشته مشاوره ویژه کنکور سال
95 – به همراه تست ها و پاسخ تشریحیفصل اول: تاریخچه آزمون هاي روانی شروع واقعی آزمون هاي روانی اولین آزمون روانی به معناي
واقعی کلمه مقیاس هوشی بنیه- سیمون است، که در سال 1905 جهتاندازه گیري هوش2 کودکان ساخته شد. و بر همین دلیل بنیه را پدر آزمون
هاي روانی نامبردهاند. جیمز مک کین کتال (1860 – 1944)کتال از همکاران گالتون و
از شاگردان وونت بود. در سال 1890 براي اولین بار کلمه آزمون روانی توسـط کتـال
بـه کـاربرده شد. 3 فرانسیس گالتون (1822 -1911)گالتون معدود کسانی است که
به نظر روان شناسان داراي بهره هوشی معادل 200 بوده است. او معتقد بودد« تا زمانی
کهتخیلات و تفکرات و اتفاقات
عالم و طبیعت و عقل در قیداندازه و عدد نیاید، نمی توان آن ها را در قلمرو علم در
آورد». گالتون(1883) یکی
از نخستین کسانی است که به مطالعه واندازه گیري تفاوت هاي فردي پرداخت. او عقیده
داشت که بین تواناییذهنی (هوش) و تمیز حسی
رابطه وجود دارد. هر چه میزان هوش بالاتر باشد، سطح تمیز حسی نیز بالاتر است. بر
این اساسبود که براياندازه گیري
قدرت تمیز حسی، آزمون هاي مختلفی را ابداع کرد. وي معتقد بود که با این آزمون ها
می توان هوشو توانایی هاي ذهنی افراد
را مورد اندازه گیري قرار داد. فصل دوم : طبقه بندي انواع آزمون هاي روانیآزمون ها را بر حسب ملاك
هاي متفاوت می توان به انواع مختلف طبقه بندي کرد. در اینجا انواع آزمون ها را بر
اساس برخیاز ملاك ها طبقه بندي می
کنیم. 1- از نظر
مشخصات خارجی یا فرم و شکل 1 الف-
آزمون هاي مود- کاغذي: در این
آزمون ها آزمودنی به طور کتبی به سوال هایی که از او پرسیده می شود، پاسخ میدهد. ب- آزمون هاي عملکردي: در این
آزمون هاي از آزمودنی خواسته می شود که یک سلسله کارهاي دستی بر روي ابزارهایی 2که به او ارائه می شود،
انجام می دهد. 2- از نظر
ماهیت و محتواي ظاهري (استفاده از کلام) الف- آزمون هاي کلامی 3 در
این آزمون هاي سوال ها به صورت گفتاري یا نوشتاري مطرح می شود و آزمودنی پاسخ خود را به
صورت گفتار یا نوشتار ارائه می کند. آزمون هاي کلامی معمولاً وابسته به فرهنگ
هستند. ب- آزمون هاي غیر کلامی:1آزمون هایی هستند که در آن
ها نقش زبان به حداقل ممکن کاهش می یابد. آزمون هاي غیرکلامی ممکن است از نوع
آزمون عملکردي باشد. 3- از نظر
اجرا الف- فردي، آزمون هاي فردي
توسط یک آزمونگر متخصص بر روي یک آزمودنی اجرا می شود. در این آزمون هاي آزمونگر پاسخ هاي شفاهی و محوي
انجام تکالیف تعیین شده توسط آزمودنی را نیز شب کرده و رفتارهاي بالینی او را در
موقعیتاجراي آزمون نیز یادداشت می
کند.تست کاربرد آزمونهاي روانی در مشاوره  1- در
آزمون رورشاخ، به عناصري مانند شکل، رنگ و حرکت، که در ادراك لکه و معنی بخشی به
آن نقشمهمی دارند، چه می گویند؟ 1) محتوا
2) محل ادراك 3) تعیین
کننده ها 4) پاسخ هاي رایج 2- کدام پرسشنامه
براي بررسی منبع کنترل درونی یا بیرونی، تهیه شده است؟ 1)راتر 2)
یونگ 3) آیزنگ 4) برن رویتر 3- اگر
آزمودنی در خرده آزمون هاي حافظه، حساب و تطبیق علائم مقیاس هوشی وکسلر به طور
معنی دارداراي نمراتی کمتر از خرده
آزمونهاي دیگر باشد، احتمال……. در وي وجود خواهد داشت. 1) نقص
توجه 2) تفرقه حواس 3) حافظه ضعیف 4) اختلالات یادگیري 4- کدام
دانشمند نظریه سلسله مراتب عوامل گروهی هوش را مطرح کرده است؟ 1) ترستون
2) ورنون 3) اسپیرمن 4) گیلفورد 5- پاسخ
هاي انضمامی در آزمون کلمات فراخوان یونگ نشانه چیست؟ 1) افسردگی
2) درون گرایی 3) پرخاشگري 4) برون گرایی 6- در
آزمون رورشاخ کدامیک از موارد زیر جزو «تعیین کنننده ها» طبقه بندي نمی شود؟ 1) حرکت 2)
رنگ 3) مکان 4) فورم 7- متن
کارت هاي آزمون C. A. T بر اساس کدام یک از رویکردهاي
روانشناختی ساخته شده است؟ 1) روانکاوي
2) رفتار گرایی 3) روان
شناسی شناختی 4) روان شناسی انسان گرا پاسخنامه  3 -1 1 -2 2 -3 2 -4 4 -5 3 -6 1 -7فهرست مطالب کاربرد آزمونهاي
روانی…………………………………………………………………………………………………………..
9فصل اول: تاریخچه آزمون هاي
روانی………………………………………………………………………………………….
10شروع واقعی آزمون هاي روانی
…………………………………………………………………………………………………
113 فرانسیس
گالتون11
……………………………………………………………………………………………
(1822 -1911)1 آلفردبنیه11 ………………………………………………………………………………………………….
(1857 -1911)فصل دوم : طبقه بندي انواع
آزمون هاي
روانی………………………………………………………………………………..
131-از نظر
مشخصات خارجی یا فرمو شکل
…………………………………………………………………………………….
132-از نظر
ماهیت و محتواي ظاهري (استفاده از کلام)
………………………………………………………………………….
133-از نظر
اجرا
…………………………………………………………………………………………………………………
13فصل سوم: «پایایی آزمون»
……………………………………………………………………………………………………
17روش هاي تعیین پایایی
……………………………………………………………………………………………………….
17روش دو نیمه کردن
آزمون…………………………………………………………………………………………………….
18روش کودر- ریچاردسون ………………………………………………………………………………………………………..19فصل چهارم: «روایی آزمون»
………………………………………………………………………………………………….
20تعریف و
مفهومروایی………………………………………………………………………………………………………….
20انواع
روایی…………………………………………………………………………………………………………………….
20روایی
سازه…………………………………………………………………………………………………………………….
22فصل پنجم: هنجارها و نیمرخ
ها
………………………………………………………………………………………………
24تعریف نرم
…………………………………………………………………………………………………………………….
24انواع
نرمها…………………………………………………………………………………………………………………….
24بهره هوشی
……………………………………………………………………………………………………………………
24نیمرخ روانی
…………………………………………………………………………………………………………………..
27فصل ششم: نظریه هاي هوش
…………………………………………………………………………………………………
28ماهیت هوش
………………………………………………………………………………………………………………….
28بنیه
……………………………………………………………………………………………………………………………..
3مجموعه تستهاي سالهاي
اخیر………………………………………………………………………………………………
152پاسخنامه مجموعه تست کاربرد
آزمونهاي
روانی……………………………………………………………………………..
159مجموعه
تست………………………………………………………………………………………………………………..164پاسخنامه
…………………………………………………………………………………………………………………….169منابع
………………………………………………………………………………………………………………………..
173

دانلود فایل

دانلود فایل جزوه کاربرد آزمون هاي روانی رشته مشاوره

دانلود جزوه کاربرد آزمون هاي روانی رشته مشاوره ,جزوه ویژگیهایکاربرد آزمون هاي روانی رشته مشاوره ,دانلود ویژگیهای کاربرد آزمون هاي روانی رشته مشاوره ,دانلود جزوه,فروشگاه اینترنتی, کسب درآمد اینترنتی ,همکاری در فروش فایل, سیستم فروشگاه دهی ,,,,