دانلود بررسی رابطه تیپ های شخصیتی دبیران دبیرستانهای دخترانه با میزان موفقیت

دانلود بررسی رابطه تیپ های شخصیتی دبیران دبیرستانهای دخترانه با میزان موفقیت

دانلود-بررسی-رابطه-تیپ-های-شخصیتی-دبیران-دبیرستانهای-دخترانه-با-میزان-موفقیتدانلود پایان نامه بررسی رابطه تیپ های شخصیتی دبیران دبیرستانهای دخترانه با میزان موفقیتنوع فایل : Word تعداد صفحات : 179چکیده :راه ترقی جوامع وجودانسانهایی آگاه و روشن است. این آگاهی و روشنی که به تغییرمطلوب نگرش تعبیرمی شود ازوظایف عمده نظام آموزش وپرورش است وتبلورکارآموزش وپرورش درتربیت نیروهای انسانی متعهد، دانشمند ، متخصص وماهراست.اماپویایی وتحول آموزش وپرورش منوط به سیاست گذاری ، برنامه ریزی ،تصمیم گیری وسازمان دهی دقیق درساختاراجتماعی مدارس می باشدکه ازطریق معلمان به ظهورمی رسد.نقش معلم به عنوان مجری تغییرات بسیاراساسی است.این پژوهش باعنوان « بررسی رابطه تیپ های شخصیتی دبیران دبیرستانهای دخترانه بامیزان موفقیت درشهرستان رشت » می باشد.« جان هالند » شش نوع شخصیت راارائه می کندوپیشنهادمی نمایدکه رضایت شغل ومیل به ترک شغل به درجه ای بستگی داردکه فردمی تواندبه صورتی موفقیت آمیزشخصیت خودرابایک محیط شغلی وفق دهد.اومعتقداست که غالب افرادرامی توان دریکی از طبقات ششگانه زیر قرار داد:واقع گرا، جستجوگر،هنری ، اجتماعی ، تهوری وقراردادی.در این رابطه 11 سوال پژوهشی به شرح زیر مطرح گردیده است :سوالات اصلی :1) دبیران مدارس متوسطه دخترانه شهر رشت از چه تیپ های شخصیتی برخوردارند؟2) آیا بین تیپ های شخصیتی واقع گرا ومیزان موفقیت دبیران رابطه وجود دارد؟3) آیا بین تیپ های شخصیتی جستجوگرو میزان موفقیت دبیران رابطه وجود دارد؟4) آیا بین تیپ شخصیت هنری و میزان موفقیت دبیران رابطه وجود دارد ؟5) آیابین تیپ شخصیت اجتماعی ومیزان موفقیت دبیران رابطه وجود دارد؟6) آیابین تیپ شخصیت تهوری ومیزان موفقیت دبیران رابطه وجود دارد ؟7) آیابین تیپ شخصیت قراردادی ومیزان موفقیت دبیران رابطه وجود دارد؟سوالات فرعی :1) آیا هر یک از تیپ های شخصیتی در زنان ومردان تفاوت دارد؟2) آیا هر یک از تیپ های شخصیتی معلمان که در سطوح تحصیلی مختلف قرار دارند تفاوت وجود دارد؟3) آیاهر یک از تیپ های شخصیتی معلمان با سابقه خدمت متفاوت یکسان است ؟4) آیاهر یک از تیپ های شخصیتی معلمان که مواد مختلف تدریس می نمایند تفاوت وجود دارد ؟برای پاسخ به سوالات فوق با تدوین ادبیات پژوهش چهار چوب نظری تنظیم شد .با استفاده از ابزار جمع آوری اطلاعات (پرسشنامه هالند )اطلاعات لازم جمع آوری شد .روش مطالعه در این پژوهش توصیفی است . برای آزمون سوالات اصلی پژوهش ازآزمون کای اسکوئر وTضریب همبستگی استفاده شد . سئوالات 1و2 فرعی با استفاده از آزمون Tوگروه مستقل مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند واز آزمون تحلیل واریانس برای آزمون سئوالات 2و4 فرعی استفاده شده است . از یافته های مهم این پژوهش آناست که بین تیپ های شخصیتی هنری وموفقیت رابطه معنادار ومعکوس وبین تیپ های شخصیتی تهوری وموفقیت دبیران رابطه معنادار ومستقیم وجود دارد. براساس این پژوهش رابطه معناداری میان بقیه تیپ های شخصیتی وموفقیت دیده نشده است .فهرستفصل اول :مقدمهبیان مسألهاهمیت وضرورت پژوهشعنوان تحقیقسوالات پژوهشتعاریف مفاهیم واصتلاحاتتعاریف عملیاتیفصل دوم :ادبیات تحقیقجنبه های شخصیتعوامل تعیین کننده شخصیتخصایص شخصیتیویژگی وعادات شخصیتیاختلالات شخصیتسنجش شخصیتآزمونهای شخصیتنظریه های شخصیتنظریه روان پویای فیرویدرشد شخصیت ومکانیسم دفاعیارزیابی وانتقاد وارده برنظریه فیرویدنظریه کال یونگساختار شخصیتسنخ های شخصیت در نظریه یونگانتقاد از نظریه یونگنظریه رشد اریک اریکسوننظریه سنخ شناسی شخصیتنظریه کاتل درباره شخصیتنظریه کارل راجدزشغل ، انگیزش محیط کارنقش محیط کار در بهداشت روانی افرادالگوی ورومنظریه Xونظریه Yطرح ریزی مناسب کارتجزیه وتحلیل وانطباق شغلیاطلاعات شغلیاهمیت انتخاب شغلعوامل تأثیر گذار در انتخاب شغلفشار شغلیکسب موفقیتپرسشنامه های رغبت پرسشنامه های شخصیتفرمول بندی تیپ هاپیشینه تحقیقات انجام گرفته در ایرانپیشینه تحقیقات انجام شده در خارج ازکشورفصل سوم :روش تحقیقجامعه آماریابزار جمع آوری اطلاعاتروایی واعتبار پژوهشروش های آماری تجزیه وتحلیل داده هافصل چهارم :ارائه داده ها و تجزیه وتحلیلتوصیف داده هاتوصیف هر یک از پرسشهای مربوط به موفقیت معلمانتوصیف ویژگی زندگی نامه معلمانتوصیف تیپ های شخصیتیآزمون سوالات پژوهشفصل پنجم :نتیجه گیری وپیشنهادهامقدمه محدودیت پژوهشپیشنهادها ی کاربردیپیشنهاد بر اساس مدل نظریمنابع ومأخذپرسشنامه رغبت سنج هالند

دانلود فایل

دانلود فایل بررسی رابطه تیپ های شخصیتی دبیران دبیرستانهای دخترانه با میزان موفقیت

بررسی رابطه تیپ های شخصیتی دبیران دبیرستانهای دخترانه با میزان موفقیت,بررسی تیپ های شخصیتی دبیران , میزان موفقیت دانش آموزان دبیرستانهای دخترانه ,موفقیت دانش آموزان,تیپ های شخصیتی,تیپ شخصیتی معلمان