دانلود تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازارگرایی

دانلود تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازارگرایی

دانلود-تحقیق-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-بازارگراییبازار گراییمفهوم بازار گرایی از دهه ي 1980 مفهوم« بازار گرایی»[1]در تحقيقات دانشگاهي نفوذ نمود و منتشر شد. بازار گرایی مفهومي ريشه داردر تئوري بازاريابي داشته و تمايل به يادگيري درباره ي بازار دارد. بهعبارت ديگر گسترش درك بازار و استفاده از آن براي فعاليت هاي بازاريابي است. بازار گرایی را می توان عبارت از پذيرش مفهوم بازاريابي به عنوان فلسفه يبازرگاني دانست كه هدايت كننده ي استراتژي هاي رقابتي سازمان خواهد بود.(Gonzalez et al,2005)  شاید شاپیرو[2]درسال 1988 اولین کسی باشد که به تعریف جنبه های مختلف بازار گرایی پرداختوشرکت بازارگرا را شرکتی معرفی کرد که درآن اطلاعات با اهمیت درمورد تمامیعناصرتاثیرگذاردر بازار وفرایندخرید مشتری درهمه وظایف وکارکرد های شرکتنفوذ می کند. تصمیمات استراتژیک وتاکتیکی به صورت مشترک بین بخش ها و واحدهاهای سازمان  اتخاذ می گردد و تعهد نسبت به اجرا درآوردن این تصمیماتدربین بخش ها واحد ها های سازمان وجود دارد (,2001   Harrison-walker) از نظرکوهلی وجاورسکی[3](1990)، نارور و اسلاتر [4] (1990)، راکرت[5](1992)، جینروپاندانی [6](2005) وکرولوپز[7](2007)  تئوری بازار گرایی از اساسی ترین مفاهیم بازار یابی بوده واستفاده از آن باعث بهبود عملکرد شرکت ها می شود(Dauda etal,2010). بازارگرایی مجموعه ای از فعالیت ها ورفتارهایی است که مبنایی برای تصمیم سازیها ی شرکت ها بوده وجزیی ازفرهنگ سازمانی  شرکت هااست.وتاثیر مستقیمی برعملکرد شرکت ها دارد(Rahab,2012 & Suliyanto) بازارگرایی از طریق دستیابی به عملکرد بالا برای شرکت ها باعث ایجاد فرصت هایمناسبی برای رفع نیاز های مشتریان  در مقابل رقبا می باشد (& Gow,2012  Micheels).ادبياتبازارگرایی ، راجع به اين مقوله كه محصولات بايد تقاضاي بازار و تغيير درترجيحات مصرف كننده را منعكس نمايند، بحث مي نمايد . پانيگيراكيس وتئودوريديس[8]خاطر نشان كرده اندكه در طي دهه ي 1990 بازار گرایی از ميان ساير اصطلاحاتمربوط به رشته ي بازاريابي ، توجه بيشتري را به خود معطوف كرده است. بازارگرایی به عنوان توانايي يك شركت براي يادگيري درباره‌ي مشتريان ، رقبا وعوامل محيطي بصورت مستمر و در درون بازارهاي موجود و بالقوه تعريف شده است(Panigyrakis et al,2007)باید توجه داشت که در اكثر تحقيقات انجام شده در مورد بازار گرایی ،اصطلاح بازار گرایی ، بعنوان كاربرد مفهوم بازاريابي تعريف شده است . مفهومبازار گرایی، با تشخیص مداوم اهمیت مفهوم بازاریابی در رشته ی بازاریابی توسعه یافته است. به منظور حداکثر اثر بخشی بازاریابی،ت اکید شرکت ها برجمع آوری اطلاعات مورد نیاز مرتبط با بازار، بیشتر از تاکید آنها برخود بخشبازاریابی باشد. به منظور حداکثر کردن عملکرد شرکت هابه عنوان یک سیستم کلنیاز به داشتن بازار محوری داریم. بازار محوری برای کمک به انگیزش نوآوریدر زمینه ی محصول جدید،پر کردن شکاف خدمات و باعث بهبود اجرای استراتژی میشود. درجه ی بازار محوری در درک کارمندان از مزایای کاربرد اطلاعات مشتریرا تاثیر می گذارد ,2008) Taylor et.al (. لويت[9]معتقد است كه بازارگرایی به عنوان محركی جهت خلق ارزش برتر براي مشتريان وكسب يك مزيت رقابتي پايدار ، محصول فرهنگ سازماني است كه در جهت ترويج وكسب درجه ي بالايي از بازار محوري مي كوشد و در عين حال ، توليد كننده ي يكعملكرد برتر نيز مي باشد(Sin et al,2005). بازارگرایی از طریق دستیابی به عملکرد بالا برای شرکت ها باعث ایجاد فرصت هایمناسبی برای رفع نیاز های مشتریان  در مقابل رقبا می باشد (& Gow,2012  Micheels).ابعاد بازار گراییبه اعتقاد نارور و اسلاتر[10] بازارگرايي قلب تپنده مديريت و استراتژي بازاريابي مدرن است و كسب و كاري كه بازارگرايی را افزايش دهد، عملكرد بازارش را بهبود خواهد بخشيد. بازارگرايي فرهنگي، سازماني است كه با حداكثر كارايي واثربخشي، رفتارهاي لازم جهت خلق ارزش برتر براي مشتريان و در نتيجه  عملكرد برتر مستمر براي كسب و كار را فراهم مي كند. نارور و اسلاتر(1390) سه جزء رفتاري[11] مشتري گرايي[12]، رقيب گرايي[13] وهماهنگی بین وظیفه ای[14] ودومعیار تصمیم[15]- تمرکز بلند مدت[16] وسود آوری[17] می دانند. به اعتقاد کوهلی وجاورسکی[18] (1990)« بازارگرايي ايجاد هوشمندي در سراسر سازمان در ارتباط با نيازهاي فعلي و آتي مشتري، نشر هوشمندي در بين بخش هاي سازمان و پاسخ گويي سراسري به آن هوشمندي است» بازارگرايي نه تنها براي خارج از سازمان ، بلكه در داخل سازمان (Lings,2004). نه تنها در بازارهاي داخلي يك كشور و بلكه در بازارهاي بين المللي و جهاني هم مورد توجه است (Cadogan and Diamatopoulos,1995).اولينمطالعه‌ي تجربي در زمينه‌ي بازار محوري مربوط به قبل از سال 1989 مي باشدكه توسط نارور واسلي تر انجام گرفته است . نارور واسلي تر ابتدا در اينمطالعه ، گرايش بازار را مشتمل بر پنج عامل معرفي كردند که عبارتند از: .(Haugland et al, 2007,p.1192) فرمت ورد قابل ویرایشتعداد صفحات: 26مبانی نظری و پیشنه تحقیق جهت نوشتن فصل دوم پایان نامه ارشد و دکتریهمراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متنمنابع فارسی کاملمنابع انگلیسی کامل 

دانلود فایل

دانلود فایل تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازارگرایی

دانلود تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازارگرایی,تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازار گرایی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازارگرایی,بازارگرایی