دانلود تحقیق و پیشینه تحقیق رهبری خدمتگزار و عملکرد کارکنان

دانلود تحقیق و پیشینه تحقیق رهبری خدمتگزار و عملکرد کارکنان

دانلود-تحقیق-و-پیشینه-تحقیق-رهبری-خدمتگزار-و-عملکرد-کارکنانتعریف  رهبری خدمتگزاربرطبق نظرنایر1994 هرچند که از دیرباز اندیشه رهبری
درذهن ما تسلط یافته است اما هنوز به استاندارد بالایی از رهبری دست نیافته ایم.
ماباید خدمت رسانی را در مرکز وهسته رهبری قراردهیم قدرت همواره با رهبری درارتباط
بوده است اما باید دقت داشت که قدرت صرفا یک استفاده مشروع ودرست دارد یعنی خدمت
رسانی. رهبری خدمتگزار برابری انسان ها را ارج نهاده و درسازمان به دنبال توسعه
فردی اعضای سازمان م گردد. (یوسفی سعیدآبادی، 1389، ص32). رهبری خدمتگزار با احساس
طبیعی نسبت به اجرای وظایف آغازمی شود. عوامل مهمی در اجرا و جهت گیری آن اثرمی
گذارند. رهبری خدمتگزار زمانی روی می دهد که رهبران درجست وجوی موقعیت یک خدمتگزار
درمیان کارگران خود باشند. محرک اصلی مربوط به رهبری خدمتگزار، تمایل به استفاده
از قابلیت های دیگران است. درحوزه مدیریت، محرک اصلی مدیران تمایل به خدمت و اجرای
فعالیت در سازمان است. رهبران خدمتگزار درواقع آن دسته از رهبرانی هستند که به
افراد زیردست تکیه داشته و موضوعات سازمانی را دراولویت های بعدی قرار می دهند،
رهبری خدمتگزار روش ایده آل وهماهنگی را در به کار گماشتن افراد یک سازمان ارائه
می دهد. به نظر گرین لیف هیچ الگوی تجویز شده ای برای این سبک مدیریتی وجو دندارد
و رهبر خدمتگزار تمایل زیادی به جذب افراد و ریشه یابی مسائل آنها نشان می دهد.
رهبری خدمتگزار بر نیازهای با اولویت بالا در بیرون و درون سازمان تکیه دارد.
(اندرسون، 1980، ص3)  بنابراین رهبری
خدمتگزار عبارتست از درک وعمل رهبر به گونه ای که منافع دیگران را برتمایل و علاقه
شخصی خویش مرجح می داند. رهبری خدمتگزار برافراد که پیروان او هستند تاکید و تمرکز
دارد. (یوسفی سعیدآبادی، 1389) 2-3. نظریه رهبری خدمتگزارنظریه های سنتی رهبری، معمولا مبتنی بر نوعی مدل
سلسله مراتبی بوده اند درحالی که رهبری درگذشته نوایی آمرانه داشته دنهارت برآن
است که درآینده رهبری توسط یگ گروه انجام خواهد شد و همه می‎توانند و به راستی
باید درگیررآن باشند. رهبران سنتی کسانی بوده اند که ایده هایی خوب درباره هدایت
گروه داشتند، تصمیم می گرفتند و هدفگذاری می کردند و نفوذ و قدرت کنترل خویش را
برای نیل به اهداف مذکور به کار می گرفتند. معمولا فضای سیاسی سازمان ها پراز چنین
رهبرانی است که به جای نیروبخشیدن به افراد درصدد اعمال کنترل برآنانند؛ درحالیکه
رهبران عصر نوین کسانی خواهند بود که به گروه یا سازمان کمک می کنندکه نیازها و
توانایی های بالقوه خویش را دریابند، بصیرت های گروه را جمع بسته و تلفیق نمایند
وبه مثابه یک ماشه یا محرک برای گروه عمل نمایند. دراین صورت رهبر دیگر فقط رئیس
یا مدیرنیست، زیرا هرکسی ممکن است رهبر باشد. نظریه رهبری خدمتگزار نخستین بار توسط
رابرت گرین لیف درسال 1997 در مقاله خدمتگزار در نقش رهبر مطرح شد. گرین لیف درپاسخ به این سوال که رهبر خدمتگزار کیست
درکتاب’ خدمتگزار درنقش رهبر’ می نویسد رهبرخدمتگزار کسی است که دروهله
اول خدمتگزار است. رهبری خدمتگزار با حس طبیعی فردی آغاز می‎شود. یعنی فردی که
تمایل ذاتی دارد که خدمت کند. این انتخاب آگاهانه، فرد را مشتاق می کند تا دیگران
را هدایت کند. زمانی که به افراد خدمت ارائه می شود آن ها با دریافت خدمت سالم تر،
خردمند تر، آزاد تر ودارای استقلال بیشتر شده و حتی دوست دارند که خودشان هم
خدمتگزار شوند و به این ترتیب نتایج برجسته و باشکوهی درجامعه پدید می آید و افراد
جامعه سود  می برند. ((2009,Andersonفرمت ورد قابل ویرایشتعداد صفحات: 66مبانی نظری و پیشنه تحقیق جهت نوشتن فصل دوم پایان نامه ارشد و دکتریهمراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متنمنابع فارسی کاملمنابع انگلیسی کامل

دانلود فایل

دانلود فایل تحقیق و پیشینه تحقیق رهبری خدمتگزار و عملکرد کارکنان

دانلود تحقیق و پیشینه تحقیق رهبری خدمتگزار و عملکرد کارکنان,تحقیق و پیشینه تحقیق رهبری خدمتگزار و عملکرد کارکنان,ارتباط رهبری خدمتگزار و عملکرد کارکنان,رهبری خدمتگزار , عملکرد کارکنان