دانلود تحقیق کمک پایان نامه تعلیم و تربیت

دانلود تحقیق کمک پایان نامه تعلیم و تربیت

دانلود-تحقیق-کمک-پایان-نامه-تعلیم-و-تربیتدانلود تحقیق کمک پایان نامه تعلیم و تربیتنوع فایل : Word تعداد صفحات : 81فهرست و پیشگفتارمقدمه : نظر به اینکه از راه تعلیم و تربیت می توان موجبات رشد فردی و رفاه جمعی را فراهم نمود ، این جریان در زندگی انسانی نقشی مهم دارد . به طور کلی پرورش استعدادهای فردی ، تحکیم پایه های زندگی جمعی ، گسترش آرمان های دموکراتیک و ایجاد تفاهم میان افراد انسانی در سایه ی تعلیم و تربیت صورت می گیرد . با توجه به همین امر ، تعلیم و تربیت مورد توجه اکثر مردم قرا ر دارد . نویسندگان ، شعرا ، مصلحان اجتماعی ، روسنفکران و فیلسوفان همه درباره تعلیم و تربیت بحث می کنند و هر دسته از روی تجربیات خود درباره ماهیت و نقش آن به گفتگو می پردازند . تعلیم و تربیت مورد تفسیرهای گوناگون فرار می گیرد . اکثر مردم درباره آدم با تربیت صحبت می کنند ولی غالبا یک یا چند جهت از خصوصیت فردی یا جمعی را درنظر دارند . پاره ای تعلیم و تربیت را با اخلاق خوب مترادف قرار می دهند . دسته ای اشخاص مبادی آداب را با تربیت تلقی می کنند . بعضی افراد روشنفکر را تربیت شده فرض می نمایند . گاهی اشخاص دانشمند یا آنهایی را که در رشته ای اطلاعاتی کسب کرده اند به عنوان افراد تربیت شده معرفی می کنند . زمانی سازگاری با جمع را دلیل با تربیت بودن تلقی می نمایند…1- تربیت محیطی : 2- تربیت غیر رسمی : 3- تربیت رسمی : فلسفه تعلیم و تربیت الف – قلسفه های گوناگون : ب – واژه تعلیم و تربیت 1 – وظیفه توصیفی 2 – وظیفه انتقادی 3 – وظیفه ابداعی فیلسوف تربیتی رابطه فلسفه با تعلیم و تربیت صورت اول : صورت دوم : رابطه فلسفه با تعلیم وتربیت «روش حل مسئله» صورت سوم : ایدآلیسم و تعلیم و تربیت روح یا ذهن مطلق متحقق می شود : روح مطلق خودکار است : ماهیت انسان : ایدآلیسم و مسائل تربیتی : جریان تربیتی از نظر باتلر : معلم : تقلید ، رغبت ، کوشش و انضباط : خود کاری شاگرد : برنامه آموزشی : گرین ایدآلیست معاصر مطالعه چهار موضوع را برای همه لازم می داند : 1 – موضوعات صوری 3 – موضوعات دستوری 4 – موضوعات کلی 1 – قسمت جهانی 2 – قسمت تمدنی 3 – قسمت فرهنگی 4 – قسمت شخصیت رئالیسم و تعلیم وتربیت واقعیت اشیاء : رئالیسم کلاسیک و مسائل تربیتی : 1 – نظریه علمی : 2 – نظریه دیوئی : 3 – نظریه ایدآلیستی : 4 – ماتریالیسم دیالکتیک : 5 – فلسفه توماس اکیناس : آنچه در مورد هدف ها مطرح می شود : زندگی خوب به عنوان هدف تعلیم و تربیت : جنبه های شخصی زندگی خوب :1 – برخورداری از سلامت بدن . 2 – برخورداری از امنیت عاطفی : 3 – احساس قدرت و احترام : 4 – بیم و امید نسبت به آینده : اول – آزادی خود : خود به عنوان فعلیت و امکان : خود به عنوان آزادی : دوم – رشد خود : استعدادها و رشد آنها : سوم – وحدت خود : 1 – نظم اجتماعی که فرد در آن زندگی می کند 2 – هدف برنامه آموزشی : برنامه تربیت عمومی : مواد برنامه و نقش آنها1 – ابزار سمبولیک ، یادگیری ، تفکر و تفاهم : 2 – ایجاد ارتباط در میان حدود اساسی معرفت : 3 – سازمان گذشته : 4 – وجوه تحلیل و برخورد با مسائل آینده : 5 – نظام های ارزشی که معرفت انسان را وحدت دهند و ایدآلهای او را تقویت نمایند : 6 – مسائل شخصی : روش تدریس : عوامل موثر در جریان تدریس و یادگیری : 1 – علاقه و رغبت شاگرد بن آنچه می آموزد . 2 – ارائه آنچه در جریان یادگیری موثر می باشد 3 – عکس العمل یا کوشش یا گیرنده 4 – فهم و قضاوت 6 – آزمایش نظریات ویت هد : 

دانلود فایل

دانلود فایل تحقیق کمک پایان نامه تعلیم و تربیت

دانلود, تحقیق, کمک, پایان, نامه, تعلیم, و, تربیت