دانلود تحقیق کمک پایان نامه مدیریت و حسابداری در شهرداری ها

دانلود تحقیق کمک پایان نامه مدیریت و حسابداری در شهرداری ها

دانلود-تحقیق-کمک-پایان-نامه-مدیریت-و-حسابداری-در-شهرداری-هادانلود تحقیق کمک پایان نامه مدیریت و حسابداری در شهرداری ها نوع فایل : Word تعداد صفحات : 66شرح محتوا  فهرستمقدمه: ۱بخش اول : ۳سازمان مالی شهرداری ها ۳۱ـ بودجه و اعتبارات.. ۴۲ـ درآمد. ۴۳ ـ حسابداری.. ۵۴ ـ خزانه. ۶۵ ـ تدارکات یا کارپردازی.. ۷۶ ـ حسابرسی داخلی.. ۸۷ ـ اموال. ۸۸ ـ شعب و تعداد کارکنان امور مالی.. ۸بخش دوم : ۹سرفصل حسابهای دفتر کل و دفتر معین.. ۹اسناد دریافتی.. ۱۱حسابهای عمومی ( با ماندة بستانکار ). ۱۱بستانکاران. ۱۲اسناد پرداختی.. ۱۲حسابهای انتظامی دارایی های ثابت.. ۱۳حسابهای انتظامی دارایی های جاری.. ۱۳دفتر معین درآمد. ۱۳دفتر معین هزینه. ۱۴بخش سوم : ۱۷حسابداری اموال. ۱۷ادارة امور اموال شهرداری.. ۱۸ثبت اموال در دفاتر. ۱۹تهیة گزارش سالانة اموال و ثبت آنها در دفاتر. ۲۰استهلاک اموال. ۲۱بخش چهارم : ۲۲سازمان و طرز گردش کار حسابرسی در شهرداریها ۲۲۱ـ انتخاب مدیر مالی یا رئیس حسابداری : ۲۳۲ ـ انتخاب حسابرس داخلی : ۲۳۳ـ تشکیل گروه حسابداران متخصص : ۲۳۴ـ واحد حسابرسی شهرداریها در وزارت کشور : ۲۴بخش پنجم. ۲۵حسابرسی داخلی.. ۲۵برنامة حسابرسی.. ۲۷پرسشنامة حسابرسی : ۲۸در مورد اموال و ماشین آلات : ۲۸در موارد اوراق بهادار وسایر سرمایه گذاریها : ۲۹در مورد وجوه نقدی و حساب جاری : ۳۰در مورد حسابهای دریافتی ( بدهکاران ) و اسناد دریافتی : ۳۱در مورد موجودیها : ۳۲درمورد خریدها : ۳۳در مورد پیش پرداخت بیمه : ۳۴در مورد اسناد پرداختی : ۳۶در مورد حسابهای پرداختی ( بستانکاران ). ۳۶در مورد درآمد ها : ۳۷درمورد حقوق و دستمزد : ۳۷در مورد هزینه ها : ۳۹بخش ششم : ۴۰برنامه و فعالیتها ۴۰طبقه بندی درامد شهرداری ها و شمارة قرارداری آنها : ۴۱لزوم رعایت فهرستهای طبقه بندی و شماره های قراردادی آنها : ۴۲مبنا قرار دادن برنامه در تنظیم بودجه. ۴۳حقوق. ۴۴طریقه پرداخت مساعده : ۴۶اضافه کار : ۴۶محدودیتهای تراز عملیات.. ۴۷مراحل کشف اشتباهات : ۴۸چگونگی اصلاح اشتباهات در دفاتر. ۴۹عملیات حسابداری پرداخت حقوق بازنشستگان و موظفین.. ۴۹نحوه پرداخت.. ۴۹عملیات حسابداری سپرده ها (حسابهای مستقل برای وجوه سپرده). ۵۰عملیات حسابداری درآمد و هزینه اختصاصی (حسابهای مستقل برای درآمد و هزینه اختصاصی). ۵۱عملیات حسابداری بانک و تهیه صورت مغایرت بانکی.. ۵۱صورت مغایرت بانکی.. ۵۲تعریف صورت مغایرت : ۵۳مقدمه:مدیر امور مالی که طبق مادة ۷۹ قانون شهرداری در معیت شهردار ذیحساب شهرداری می باشد بر کلیة واحد ها و شعبة مالی ریاست نظارت خواهد داشت و شهردار مجاز به تعیین یا تغییر او بدون موافقت انجمن شهر نخواهد بود .در شهرداریهای کوچک و متوسط ممکن است به ذیحساب مذکور که کلیة کارهای مالی را رؤسا و یا به کمک تعدادی کارمند انجام می دهد عنوان رئیس حسابداری اطلاق شود .وظائف مسئول امور مالی که در معیت شهردار ذیحساب میباشد به طور معمول در شهرداریهای متوسط و بزرگ به قرار زیر است :الف ـ تهیه برنامه عملیات مالی و هماهنگ ساختن عملیات مذکور .ب ـ تهیه گزارشهای مالی و ترازنامه و تفریغ بودجه سالانه و بررسی و تأیید آنها .ج ـ بررسی و کنترل کیفیت اجرای بودجه .د ـ راهنمائی کارکنان مالی در اجرای مقررات و دستورالعملهای مربوطه .شرکت در جلسات مناقصه و مزایده و هیأت عالی معاملات و انجام سایر تـکالیفی که طبق آئین نـامة معاملات شهرداری بـعهدة مدیر امـور مـالیمحول است .بررسی قراردادها از نظر انطباق آن با اصول و موازین حقوق مالی .امضای چکها و اسناد پرداخت بعنوان یکی از امضاء کنندگان مجاز طبق مادة۷۹ قانون شهرداری .امضای مکاتبات مربوط به امور مالی در حدود مقررات مربوط .اعمال اختیاراتی که از طرف شهردار در عقد قراردادها و ایجاد تعهد یا تشخیص یا صدور حواله به عهدة او محول می شود .تماس با سازمانها و اشخاص خارج از شهرداری و پیمانکاران و مذاکره با آنها در امور مالی و معاملات شهرداری .در شهرداریهای بزرگ ممکن است به تناسب حجم کارهای مالی بتعداد مورد لزوم حسابدار و کارمند در دفتر مدیر امور مالی برای همکاری و کمک به او گمارده شود . بخش اول :سازمان مالی شهرداری ها۱ـ بودجه و اعتباراتوظایف مسئول بودجه و اعتبارات شهرداری یا واحد سازمانی مربوط که عهده دار این وظیفه می باشد بترتیبی است که در دستورالعمل بودجة شهرداری مقرر شده است .مسئولیت امور مربوط به بودجه طبق ماده ۲۶ آئین نامة مالی شهرداریها اساساً بعهده شهردار و مسئول امور مالی شهرداری ( ذیحساب) است و نامبردگان باید در شهرداریهای کوچک و متوسط رؤسا اقدام نموده و در شهرداریهای بزرگ مراقبت بعمل آورند که مسئول بودجه واعتبارات وظایف خود را بموقع و بنحو احسن انجام دهد .۲ـ درآمدوظایفی که در این قسمت انجام می شود بشرح زیر است :الف ـ تهیه و جمع آوری اطلاعات مربوط به منابع مختلف درآمدهای شهرداری .ب ـ تهیه پیشنهاد برای برقراری عوارض جدید و تعرفه های درآمد .ج ـ نگهداری دفاتر جزء و جمع یا کارت مودیان عوارض و میزان عوارض مودیان .د ـ صدور ابلاغ پیش آگهی های عوارض یا برگه های تشخیص و فیشهای بانکی عوارض .ه ـ وصول درآمدها و صدور قبض وصول و تودیع آنها در حساب بانکی شهرداری . تحت نظارت شعبه خزانه و تسلیم مدارک مربوط به تشخیص فوق الذکر .و ـ رسیدگی به عوارض معوقه و بقایا .ن ـ رسیدگی به شکایات و اعتراضات مودیان عوارض و عنداللزوم طرح آنها در کمسیون های مقرر در قانون .ر ـ تهیه گزارشها و آمارهای مربوط به درآمد .ز ـ انجام اقدامات قانونی و تعقیب عملیات مربوط برای وصول درآمدها.۳ ـ حسابداریوظایفی که در این قسمت انجام می شود بقرار زیر است :الف ـ تنظیم اسناد هزینه های جاری و اسناد خرید و لیست های حقوق کارکنان و لیست های دستمزد کارگران و رسیدگی قبل از پرداخت .ب ـ نگهداری حساب پرداخت ها و هزینه های مربوط به تنخواهگردان واحدهای مختلف .ج ـ رسیدگی به حسابها و صورت وضعیت های پیمانکاران و اشخاص طرف معامله با شهرداری و سایر صورتحسابها .د ـ نظارت در مناقصه ها و مزایده ها و معاملات شهرداری در حدود مقررات و آئین نامه معاملات شهرداریها .ه ـ نگهداری و نظارت در حساب انبارها .و ـ نگهداری حساب درآمد و هزینه و تأسیسات و اموال شهرداری .ت ـ صدور حواله برای پرداختهای عهده خزانه شهرداری .پ ـ ثبت کلیه عملیات مالی در دفاتر روزنامه و معین و کل .ث ـ تهیه گزارشها و صورتهای مالی و ترازنامه و گزارش تفریق بودجه.بایگانی اسناد و مدارک مالی .س ـ نظارت و مراقبت در حسن انجام فعالیتهای حسابداری که در سایر واحدهای تابعه امور مالی انجام می شود و تمرکز انعکاس و ثبت نتایج آنها در سیستم حسابداری شهرداری .۴ ـ خزانهوظایف واحد خزانه بقرار زیر است :الف ـ وصول و تمرکز درآمدها و تنظیم حساب وصولی های روزانه ومراقبت در توزیع بموقع درآمدها در حسابهای مربوطه بانکی .ب ـ انجام کلیة پرداختها و ثبت آنها در دفاتر و گزارشهای دریافت و پرداخت روزانه .ج ـ نگهداری حساب سپرده ها و استرداد آنها بر اساس حواله های صادره .د ـ پرداخت مالیاتها و حق بیمه های مکسوره در اسناد هزینه بمراجع ذیربط .ه ـ نگهداری کلیه اوراق بهادار و اسناد دریافتی شهرداری و حساب آنها.و ـ نگهداری حساب اسناد پرداختی .ی ـ تنظیم گزارشهای مربوط و ارسال آنها به حسابداری و سایر مراجع ذیربط که در دستورالعمل مقرر است .۵ ـ تدارکات یا کارپردازیوظایفی که در این قسمت انجام می شود بقرار زیر است :الف ـ صدرو برگ سفارش و خرید .ب ـ انجام تشریفات مناقصه و مزایده در معاملات شهرداری با رعایت آئین نامه معاملات شهرداریها .ج ـ برآورد قیمت ها و هزینه در معاملات .د ـ تهیه قراردادهای مربوط به معاملات .ه ـ تحویل گرفتن کالاهای خریداری شده و صدور قبض انبار با تنظیم صورتجلسات تحویل .و ـ نظارت در حسن اداره انبارهای شهرداری و نگهداری حساب آنها .ن ـ صدور حواله انبار برای تحویل کالا به واحدها .ی ـ نظارت و حفظ و نگهداری وسایل موتوری و انجام تعمیرات آنها .پ ـ تنظیم صورت ها و گزارشهای مالی مربوط به خریدها و اموال و انبار .۶ ـ حسابرسی داخلی

دانلود فایل

دانلود فایل تحقیق کمک پایان نامه مدیریت و حسابداری در شهرداری ها

دانلود, تحقیق, کمک, پایان, نامه, مدیریت, و, حسابداری, در, شهرداری, ها,