دانلود سمینار پایان نامه مدیریت حرکت آسانسور در ساختمان های بلند

دانلود سمینار پایان نامه مدیریت حرکت آسانسور در ساختمان های بلند

دانلود-سمینار-پایان-نامه-مدیریت-حرکت-آسانسور-در-ساختمان-های-بلنددانلود سمینار پایان نامه مدیریت حرکت آسانسور در ساختمان های بلندنام لاتین : Management Of Elevator Movement In Tall Buildingsمهندسی عمران – حمل و نقلاین محصول در قالب  پی دی اف و 111 صفحه می باشد. چکیدهآسانسورها بعنوان یک وسیله حمل ونقل عمودی از اهمیت خاصی در سفرهای روزانه بسیاری از شهروندان بخصوص در شهرهای بزرگ که بلند مرتبه سازی در آنها رواج زیادی یافته است، برخوردار است. متاسفانه بنظر می رسد در ادبیات حمل ونقل کشور بدان توجه بایسته بعمل نیامده است. بنظر میرسد با محاسبه مجموع هزینه های تلف شده افراد در پشت درب آسانسورها بتوان ارزشی حداقل هم وزن با انتظار صفی از وسایل نقلیه در راه بندان های سطح راه های کشور را انتظار داشت. در این سمینار به اصول اولیه طراحی بهینه آسانسور پرداخته شده است.مقدمهگسترش بلند مرتبه سازی و لزوم استفاده از آسانسور در ساختمان های بلندمقایسه آسانسور بعنوان یک سیستم جابه جایی عمودی با سیستم های حمل ونقل افقی آشنایی با اصول بهینه سازی و کاربرد آن در حل مسائل بهینه سازی حرکت آسانسورهااصول طراحی ترافیکی آسانسورهامهمترین عناوین این سمینار خواهند بود.مقدمهامروزه با افزایش رو به رشد جمعیت، تمرکز مراکز مهم صنعتی در شهرهای بزرگ، افزایش انسانها برای زندگی شهری و کمبود فضا برای استقرار این جمعیت، انسان امروزی ناگزیر به زندگی آپارتمانی شده است. قوانین وضع شده از سوی دولتمردان مبنی بر ثابت ماندن کاربری اراضی کشاورزی، مانع از گسترش شهرها شده و مرزهای شهری را محدود کرده است. با محدود شدن فضای شهری و افزایش تقاضا برای سکونت در شهرها، قیمت زمین ها افزایش چشمگیری نمودند. با گران شدن زمین های شهری و توان مالی اندک افراد، انبوه سازی در مساحت و ارتفاع در دستور کار قرارگرفت. از اینرو برج های بلند در زمین های بایر سر بر افراشتند و آپارتمان های چندین طبقه جایگزین خانه های کوچک شدند تا جوابگوی نیاز شهرنشینان باشند. انسانها بتدریج در طبقات مختلف ساختمان های بلند سکونت یافتند تا مسئله دسترسی آنها از طبقه همکف به محل سکونت یا کارشان و بالعکس، مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.با افزایش ساختمان ها، نوع و زمان جابه جایی افراد در بین طبقات حائز اهمیت میشود. واضح و مبرهن است که افراد چه مسن چه جوان برای طبقات زیاد، توانایی استفاده از پله ها را ندارند. بعنوان مثال نمیتوان انتظار داشت که افراد توسط پله ها از طبقه همکف یک برج 50 طبقه به طبقات میانی یا انتهای برج جابه جا شوند. این امر نیازمند توانایی و زمان زیادی است. و یا فرد معلولی را در نظر بگیرید که مطمئنا نمیتواند برای طی مسافت زیادی از رمپ ها استفاده کند. از اینرو استفاده از وسایل گوناگونی از جمله آسانسورها و پله برقی پیشنهاد میشوند آسانسور در ساختمان ها وسیله ای دائمی است که برای جابجایی عمومی افراد، بار و یا سایر موارد که در ترازهای معین توقف نموده و دارای یک اتاقک (کابین) میباشد. این اتاقک بین حداقل دو ریل راهنما از جنس سخت (صلب) که عمودی یا با حداکثر انحراف 15 درجه از خط قائم هستند، حرکت میکند. حال اگر مقدار زمان تلف شده افراد پشت درب های آسانسور را در یک سال محاسبه و در ارزشیابی آن ضرب نماییم و این امر را بر تمامی ساختمان های بلند یک شهر مثل تهران تعمیم دهیم، به عددی قابل توجه خواهیم رسید که ارزش بهینه سازی حرکت آسانسور را مشخص میسازد در گذشته برای بهینه کردن حرکت آسانسورها از روشهای گوناگونی نظیر: تئوری صف، روش OR و … استفاده شده است.. در این نوشته سعی شده تا بطور مختصر به شرح اصول آن پرداخته شود.فهرست مطالبچکیده 1مقدمه 2فصل اول : تاریخچه 31-1 تاریخچه آسانسور در جهان 42-1 تاریخچه آسانسوردرایران 63 اوضاع کنونی 7 -1فصل دوم : گسترش بلند مرتبه سازی و لزوم استفاده از آسانسور 81-2 رفتار متفاوت مسافران در استفاده از آسانسور ها 92-2 بررسی لزوم برنامه ریزی آسانسور ها به منظور کاهش زمان تلف شده 12فصل سوم: انواع آسانسورها 141-3 آسانسورهای نمادار(اکسپوز) 152-3 آسانسورهای بدون درب 173-3 آسانسور های ویژه افراد ناتوان 18فصل چهارم: اجزای آسانسور 201-4 موتورخانه آسانسور 212-4 ریل های راهنما 213-4 درب ها 214-4 : اتاقک (کابین) و وزنه تعادل 225-4 : سیم بکسل ها و ایمنیهای مکانیکی (ترمز ایمنی گاورنر ضربه گیر) 256-4 : سیستم محرکه آسانسور 267-4 : لوازم و تجهیزات و حفاظتهای الکتریکی 278-4 : دستورالعملهای کارکرد و آزمونها 289-4 : چاه آسانسور 28فصل پنجم: انتخاب متناسب تعداد آسانسور ها 301-5 : برآورد آسانسور (از نظر کیفیت) 312-5 : آسانسور در ساختمان 333-5 : نقش آسانسور 344-5 : مشخصات فنی آسانسورها 355-5 : نحوه برآورد تعداد آسانسورها (نوع دیگر) 356-5 : طراحی آسانسور در پلان 38فصل ششم: مقایسه آسانسور با سیستمهای حمل ونقل افقی 401-6 مفاهیم عمومی 412-6 مقایسه و معرفی اصطلاحات مورد استفاده در حمل و نقل همگانی 433-6 مسئله تخصیص همگانی آسانسور 46فصل هفتم: کاربرد بهینه سازی در مدیریت آسانسور 491-7 بهینه سازی 502-7 برنامه ریزی خطی 533-7 برنامه ریزی پویا 594-7 مدلسازی عدد صحیح 625-7 برنامه ریزی غیر خطی 64فصل هشتم: اصول طراحی ترافیکی آسانسورها 691-8 ضرورت استفاده از آسانسور 702-8 محدودیتهای مهم طراحی 703-8 محدودیتهای انسانی 714-8 الگوهای ترافیکی 745-8 طراحی بر اساس ترافیک 826-8 بخشهای مختلف زمان رفت و برگشت یک آسانسور 87فصل نهم: نتیجه گیری و پیشنهادات 92منابع و مواخذ 94فهرست منابع فارسی 94فهرست منابع لاتین 95سایت های اطلاع رسانی 96چکیده انگلیسی97

دانلود فایل

دانلود فایل سمینار پایان نامه مدیریت حرکت آسانسور در ساختمان های بلند

دانلود, سمینار, پایان, نامه, مدیریت, حرکت, آسانسور, در, ساختمان, های, بلند