دانلود فایل ورد Word بررسی تغییرات رابط کاربری بر نحوه تعامل کاربر با شبکه های اجتماعی و ارائه مدل
عنوان:بررسی تغییرات رابط کاربری بر نحوه تعامل کاربر با شبکه های اجتماعی و ارائه مدلتعداد صفحات : 79چکیده:باتوجه به افزایش استفاده از اینترنت و رفع بسیاری از نیازهای کاربران ازطریق وب، تحقیق در مورد کاربردها، امکانات و نحوه تعامل کاربران با وباهمیت ویژه ای یافته است. یکی از تکنولوژیهایی که در2 دهه اخیر مرکز توجهمحققان و همچنین کاربران بوده است، شبکههای اجتماعی مبتنی بر وب هستند. بابه وجود آمدن شبکههای اجتماعی مبتنی بر وب بسیاری از کاربران تمرکز خودرا بر روی ایجاد ارتباطات جدید و یا حفظ ارتباطات قدیمی با استفاده ازشبکههای اجتماعی معطوف کرده اند. با توجه به نقش شبکه های اجتماعی درزندگی حرفه ای و نیز ایجاد و حفظ ارتباطات، نحوه تعامل کاربر با شبکهاجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.هدفاز انجام این تحقیق بررسی میزان کاربپذیری شبکه های اجتماعی با تکیه برتجربه کاربری استفاده کاربر از لینکدین است تا بر اساس مشکلات موجود در اینشبکه بتوان مبنایی برای طراحی واسط کاربری شبکه های اجتماعی ایجاد کرد.بدین منظور از روشی مطرح در تعامل انسان و کامپیوتر موسوم به ارزیابی کاشفهای استفاده شده است که برای بالا رفتن ضریب اطمینان از روش تست کاربر براساس سناریو بهره گرفته شده است.روشارزیابی مکاشفه ای یکی از روشهای ارزیابی میزان کاربردپذیری است. ارزیابیکاربردپذیری شاخه ای از علم تعامل انسان با کامپیوتر است که به بررسیمیزان رضایت کاربر در هنگام کا با سیستم می پردازد. این روش بیشتر در بررسیواسط کاربری نرم افزارها و وب سایتها کاربرد دارد. برای دستیابی بهاعتبار بیشتر، از ترکیب ارزیابی مکاشفه ای و تست کاربر بر اساس سناریوهایاز پیش مشخص شده استفاده شده است که در ادامه به طور کامل توضیح داده خواهدشد. در این تحقیق با به کارگیری روش ارزیابی مکاشفه ای در کنار استفاده ازسناریوهایی که تمامی ابعاد مورد مطالعه را دربرمی گیرند، به بررسی رفتارکاربر و نیز بررسی مشکلات مطرح شده توسط کاربران پرداخته می شود. با انجامارزیابی مکاشفه ای لیستی از مشکلات کاربران در تعامل با شبکه اجتماعیلینکدین مشخص گردید. برای اعتبارسنجی و اطمینان از نتایج به دست آمده ازروش مذکور، از روش تست کاربر استفاده گردید.پساز بررسی رابط کاربری در مرحله اول و ارسال چک لیست بر اساس چک لیستارزیابی مکاشفه ای نیلسون، برای 60 نفر در رده سنی 16 تا 40 سال، از سوی 38نفر پاسخ دریافت گردید. چک لیست مذکور برای 30 زن و 30 مرد ارسال گردید واز سوی 17 زن و 21 مرد پاسخ دریافت شد. در طول انجام این ارزیابی 48 موردمشکل مربوط به طراحی واسط کاربری توسط کاربران گزارش گردید.برایاعتبارسنجی و اطمینان از مشکلات گزارش شده در روش ارزیابی، با 7 نفرداوطلب سناریوهایی که از پیش تهیه دیده شده بود و تمامی جنبه های موردارزیابی را در بر می گیرد و با استفاده ازستناریو ها میزان موفقیت 88%گزارش شده است.در ادامه به تفصیل به روش انجام و نتایج حاصل از تحقیق پرداخته خواهد شد. فهرست مطالب:فصل 1- مقدمه1-1- تاریخچه تعامل انسان با کامپیوتر1-2- شبکههای اجتماعی1-2-1- چرا کاربران عضو شبکههای اجتماعی میشوند؟1-2-2- انواع شبکههای اجتماعی1-3- تعاریف تجربه کاربری و اهمیت پرداختن به آن1-3-1- تعریف تجربه کاربری1-3-2- اهمیت تجربه کاربری1-4- ارزیابی مکاشفه ای فصل 2- مروری بر ادبیات تحقیق و مبانی نظری2-1- سادگی طراحی واسط کاربری2-2- جستجوی برجسته و تابعی 2-3- طراحی دکمههای برجسته 2-4- جدایی عناصر 2-5- فرمهای ساده و قابل استفاده 2-6- به روز رسانی به موقع 2-7- کاربرمحور بودن واسط کاربری فصل 3- پیشینه پژوهشی3-1- دیده شدن وضعیت سیستم 3-2- ایجاد ارتباط یک به یک بین سیستم و دنیای واقعی3-3- کنترل کاربر و آزادی 3-4- رعایت استاندارد و سازگاری 3-5- جلوگیری از خطا 3-6- شناخت به جای دوباره فراخوانی 3-7- انعطافپذیری و کارایی 3-8- طراحی زیبا و حداقلی 3-9- کمک به کاربران برای تشخیص و رفع خطا و بازگشت به حالت قبل از خطا3-10- راهنما و مستندات سیستمفصل 4- روش انجام پژوهش4-1- روشهای ارزیابی استفاده شده و توجیه استفاده از آنها4-2- چرخه مورد استفاده در تحقیق4-3- پرسشنامه4-3-1- انتخاب شرکت کنندگان4-4- مراحل انجام تحقیق4-4-1- انجام ارزیابی مکاشفه ای4-4-2- تست کاربر4-4-3- اندازه گیری میزان موفقیت و سختی4-4-4- بررسی میزان کارایی بر اساس معیار زمانی4-4-1- مشاهده میدانیفصل 5- بحث و نتیجهگیریفصل 6- پیشنهادها و فرصتهای پژوهشی آینده6-1- پیشنهادها6-2- فرصتهای پژوهشی آینده
پایان نامه بررسی تغییرات رابط کاربری بر نحوه تعامل کاربر با شبکه های اجتماعی,تغییرات رابط کاربری بر نحوه تعامل کاربر با شبکه های اجتماعی,مدیریت سیستم های اطلاعاتی,پایان نامه مدیریت سیستم های اطلاعاتی,سیستم های اطلاعاتی