دانلود فایل ورد Word مقاله شناخت عوامل مؤثردر بدحجابی دانش آموزان دختر

دانلود فایل ورد Word مقاله شناخت عوامل مؤثردر بدحجابی دانش آموزان دختر

دانلود-فایل-ورد-word-مقاله-شناخت-عوامل-مؤثردر-بدحجابی-دانش-آموزان-دخترعنوان کامل: شناخت عوامل مؤثردر بدحجابی دانش آموزان دختر دسته: اجتماعی – روانشناسی – معارف اسلامی فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات: ٩۵ همراه با ٣٠ سوال پرشنامه ________________________________________________________ بخشی از مقدمه:همهمیدانیم حجاب وپوشش یکی ازمو ضوعات مهم فرهنگی است ودین اسلام بعنوان دژیمحکم در مواجهه با مفاسدو بی بندوباریهای اخلاقی وجنسی بآن نگریسته ومسلمانان را به رعایت آن سفارش نموده است .پر واضح است که عدم رعایت آنزمینه از بین رفتن ارزش های اخلاقی دیگر را دربر دارد. بیاقبالی و کم توجهی به این موضوع مهم که در سالهای اخیر محسوس و ملموس استما را بر آن داشت ریشه یابی نموده و علل گرایش دختران جوان به بدحجابی رابررسی کنیم وبرای محدود کرون دامنه ی تحقیق و دقیق بودن پژوهش دبیرستان هایدخترانه ی پایه سوم و مراکز پیش دانشگاهی ناحیه٧ را که در آن به خدمتمشغولم انتخاب نمودم.برای این منظور١٣%از کل جامعه ی آماری بعنوان نمونهوبه طور تصادفی انتخاب شدند واز طریق پرسشنامه نظرات آن ها درخصوص عللگرایش به بدحجابی مورد بررسی و سنجش قرار گرفت. نتایجحاصل از این تحقیق نشان می دهدکه علت اصلی بی توجهی به پوشش مناسب در بیندختران جوان بترتیب:وجود روحیه ی خودنمایی در بین آنان،ضعف شناخت آنان نسبتبه موضوع حجاب،آشنا نبودن اولیاء با شیوه ی برخورد با جوانان و نوجوانان وکم توجهی وسایل ارتباط جمعی به حدود حجاب می باشد امید آن است که نتایجاین پژوهش بتواند مسئولین آموزش و پرورش را در جهت برنامه ریزی دقیق برایرفع این مشکل یاری نماید.جهت مشاهده فهرست مطالب این پایان نامه به ادامه مطلب مراجعه کنیدفصل اول – طرح تحقيق1-1- مقدمه1-2- بیان مساله پژوهش1-3-اهمیت وضرورت تحقیق1-4-اهداف تحقیق1-5-فرضیه هاوپرسشها1-6-تعاریف عملیاتیفصل دوم- پيشينه تحقيق2-1-ریشه پیدایش بد حجابی در جهان2-2-آثار مخرب بی حجابی در جهان2-2-1 – از بین رفتن شخصیت زن و ایجاد نا امنی2-2-2-سستی بنیان خانواده2-2-3-گسترش فساد در جامعه2-2-4-آسيب پذيري فعالیت ها ومسئولیت های اجتماعی2-3-علل گسترش فرهنگ بی حجابی درایران وسایر کشورها2-4-عوامل بدحجابی در قبل از انقلاب2-5-تهاجم فرهنگی پس از انقلاب2-6- قرآن وحجاب2-6-1-وظائف مشترک بین زن و مرد2-6-2- دواستثناء2-6-3-بررسی اقوال2-6-3-بررسی اقوال2-6-4- کیفیت پوشش2-6-5-استثناءدوم2-6-6-جلبابفصل سوم – روش تحقيق1-3-تعريف جامعه آماری2-3-نمونه آماری و روش نمونه برداری3-3-حجم نمونه و روش تعیین آن3-4-روش گردآوری داده ها3- 5- رواییِِِِ واعتبار پرسشنامه3-6- طرح پژوهش3-7- روشها تجزیه و تحلیل داده ها3-8- محدودیتهای تحقیق3-9- متغیرهای مستقل و وابستهفصل چهارم يافته هاي تحقيق4-1-توصیف داده ها در خصوص شناخت دختران نسبت به حجاب4-1-1-ميزان پذيرش حجاب در بين دختران4-1-2- شناخت دانش آموزان نسبت به حجاب در اديان ديگر4-1-3- آيا چادر همان پوشش كامل است؟4-1-4-شناخت دانش آموزان از قرآن راجع به پوشش4-1-5- شناخت نسبت به الگوهای حجاب4-1-6-تشويق خانواده برحجاب دختران4-1-7- تأثير خانواده بر پوشش دختران4-1-8-تأثير پوشش دوستان4-1-9-تأثير پوشش معلمان و مسئولين مدرسه4-1-10-تأثير رفتار مسئولين مدرسه برروی پوشش دختران4-1-11-تأثير اقوام وهمسايگان بر پوشش دانش آموزان دختر4-1-12-تأثير خودنمائی بر پوشش دختران4-1-13-لباس و مد4-1-14-عقده های روانی و كمبود عاطفی4-1-15-پوشش وعدم موفقيت در ازدواج4-1-16-پوشش وموفقيت در ازدواج4-1-17-نقش حجاب در ازدواج4-1-18-نقش حجاب درطلاق4-1-19-تأثير حجاب در خودآرايی4-1-20-حجاب و حفظ معنويت4-1-21-حجاب و اعتدال روحی4-1-22-مدگرايی و اقتصاد خانواده4-1-23-تأثير از مراكز بزهكاری در پذيرفتن پوشش4-1-24-ميزان اعتقاد فرد به حجاب4-1-25-نقش فيلمهای سينمائی در ترويج بدحجابی4-1-26-نقش برنامه های تلويزيون در ترويج بدحجابی4-1-27-ماهواره و ترويج بدحجابی يا بی حجابی4-1-28-نقش فيلمهایويدئوئی ، سی دیدرترويج بد حجابیيابی حجابی4-1-29-برنامه های تلويزيونی و ارائه الگوهای برتر پوشش4-1-30-روزنامه ها و مجلات و ارائه پوشش مناسب4-2-تحليل داده ها4-2-1-پذيرش حجاب4-2-2-پذيرش چادر4-2-3-آشنائی با حجاب در ساير اديان4-2-4-آشنائی با حدود حجاب در اسلام4-2-5-آشنائی با الگوهای اسلامی در خصوص حجابجمع بندی نظرات در خصوص ميزان شناخت دانش آموزان4-2-6-تشويق خانواده درر عايت پوشش-2-7-تأثيررعايت حجاب ازطرف نزديكان بر پوشش دانش آموزان4-2-8-تأثير پوشش همكلاسيهاودوستان بردانش آموز4-2-9-تأثير پوشش معلمان و مسئولين مدرسه برحجاب دانش آموزان4-2-10-تاثير برخورد مسئولين مدرسه در حجاب دانش آموزانجمع بندي نظرات در خصوص ميزان تاثير مراكز آموزشي در پوشش دانش آموزان4-2-11-ميزان تأثير رعايت حجاب اقوام و همسايگان برحجاب دانش آموزان4-2-12-بدحجابی و خودنمائی4-2-13-بدحجابی و مد4-2-14-بدحجابی و عقدهای روانیجمع بندی نظرات راجع به حجاب و مسائل روحی روانی4-2-15- تأثیر پوشش نا مناسب بر ازدواج دختران4-2-16-تأثیر پوشش مناسب بر ازدواج دختران4-2-17- ارزش گذاری مردان نسبت به زنان در امر ازدواج4-2-18-پوشش و طلاق4-2-19-پوشش در پائين آوردن انگيزه خودآرايی4-2-20-رعايت پوشش و حفظ معنويت4-2-21-رابطه مد گرائی واعتدال روحی زن ومرد4-2-22-مدگرائی و اقتصادخانواده4-2-23-تأثيربازديدازمراكز بزهكاری در پذيرش پوشش دختران4-2-24-ارزيابی حجاب خود4-2-25-رسانه ها و ترويج بدحجابی4-2-26-تأثيربرنامه های تلويزيونی درترويج بدحجابی وبی حجابی4-2-27-تأثيربرنامه های ماهواره ای درترويج بدحجابی جهانی4-2-28-تأثير فيلمهای ويدئويی و سی دی در ترويج بدحجابی4-2-29-تلويزيون و ارائه الگوهای برتر پوششجمع بندی نظرات راجع به رسانه ها و ترويج بدحجابی4-2-30-روزنامه ها و مجلات و ارائه پوشش مناسبجمع بندی اثرات برنامه های تلویزیون،روزنامه هاومجلات در ارائه پوشش مناسبتحلیل استنباطیفصل پنجم – بحث وتفسير نتايج5-1-بحث و تفسیر نتایج فرضیه ها 5-1-1-بحث و تفسیر در خصوص فرضیه اول پژوهش5-1-2-بحث وتفسیر در خصوص فرضیه دوم پژوهشجمع بندی ونتجیه گیری5-1-3-بحث و تفسیر در خصوص سئوال پژوهش5-2-سایر یافته های پژوهش وتفاسیر آنها5-3- توصیه ها و پیشنهاداتپرسشنامه فهرست منابع

دانلود فایل

دانلود فایل فایل ورد Word مقاله شناخت عوامل مؤثردر بدحجابی دانش آموزان دختر

دانلود فایل ورد Word مقاله شناخت عوامل مؤثردر بدحجابی دانش آموزان دختر