دانلود فایل ورد Word پروژه تکنیک های یکپارچگی و نقش معماری سرویس گرا در یکپارچه سازی سازمان
فـرمت: DOC تعداد صفحات: ۱۸۵ صفحه رشتــه : کامپیوتر چکیده : امروزهیکی از راه حلهای نوین به منظور ساخت سیستمهای کاربردی سازمانی، راهحلمبتنی بر سرویس تلقی میشود. بعلاوه معماری مبتنی بر سرویس به عنوان یکیاز شیوههای معماری پیشرو در راهحلهای سازمانی نیز مطرح است. تاکنونفعالیتهای تحقیقاتی و کاربردی زیادی جهت ارائه فناوریها، محصولات واستاندارهای محاسباتی مبتنی بر سرویس انجام شده است، ولی کارهای گزارششده بسیاری در زمینه تحلیل و طراحی سرویسها(مدلسازی سرویسگرا) موجود استکه همین کارهای محدود نیز در بردارندهی مشکلاتی هستند. شیوههای ارائهشده نیز دارای مشکلاتی میباشند. با توجه به کاستیهای موجود در این پژوهشمبتنی بر هدف زیر شکل گرفته است: “ارائهیک چارچوب شامل تکنیکها، روشها و ابزارهای مربوطه جهت یکپارچهسازیسازمان و استخراج سرویسها بر مبنای معماری سرویسگرا برای سیستمهای جامعیکپارچهسازمانی و با توجه به مدل فرایندهای سازمانی ایجاد میشود. ایناقدام به جهت رسیدن به راهحلی با کیفیت(پشتیبانی از تکامل سازمان، بهینهبا توجه به اصول سرویسگرایی) صورت میپذیرد.” بهمنظور توسعه یکپارچگی سیستمهای کاربردی سازمانی سطح تجرید اجزائ معماریمیبایست به اندازه سطح تجرید دامنه کاری سازمان ارتقائ یافتهباشد.رویکردهای سنتی شئگرایی و مبتنی بر مولفه برای ساخت چنینسیستمهایی، ناکافی بوده و منجر به ایجاد رویکرد نوین مبتنی بر سرویس که ازسطح تجرید بالاتری برخوردار است، شده است. معماری مبتنی بر سرویس به عنوانیکی از سبکهای معماری پیشرو در راهحلهای سازمانی نیز مطرح است. این سبکمعماری نه تنها راجع به محصولات و استاندار مربوطه است، بلکه به سایرجنبههای توسعه سیستم، نظیر تحلیل طراحی راهحل نیز مرتبط است. موضوع اصلیاین پروژه در بر گیرندهی مراحل اولیه چرخه حیات راهحل مبتنی بر سرویس استکه تحلیل و طراحی سرویسها نامیده میشود. فصل اول: کلیات تحقیق ۱٫۱ مقدمه۱٫۲ طرح مسئله۱٫۳ اهداف تحقیق ۱٫۴ محدوده تحقیق ۱٫۵ مراحل انجام تحقیق ۱٫۶ساختار پروژه فصل دوم: یکپارچهسازی در سازمان و سیستمهای اطلاعاتی۲٫۱ مقدمه ۲٫۲مدلهای سازمانی ۲٫۲٫۱ مدل فرایندی کسب و کار سازمان۲٫۲٫۲ مدل موجودیتهای کسب و کار سازمانی۲٫۳ یکپارچهسازی در سازمان ۲٫۴ یکپارچهسازی در سیستمهای اطلاعاتی ۲٫۵ رهیافتهای مهم یکپارچگی۲٫۵٫۱ یکپارچگی دادهای۲٫۵٫۲ برنامههای کاربردی نقطه به نقطه ۲٫۵٫۳ پرتالها ۲٫۵٫۴ یکپارچگی دلال۲٫۵٫۵ SOA with ESB ۲٫۶ روشهای مهم یکپارچگی ۲٫۷ تعریف یکپارچگی کاربردی سازمانی ۲٫۸ تعریف و قابلیتهای یکپارچگی کاربردی سازمانی ۲٫۹رقابت در یکپارچهسازی سیستمهای اطلاعاتی سازمانی ۲٫۹٫۱سطح پشتیبانی تکنولوژی ۲٫۹٫۲محدودیت تکنولوژیکی و اجرایی ۲٫۹٫۳بودن به یکپارچه شدن با سیستمهای دیگر ۲٫۹٫۴ نمایش جزئیات سطح پائین ۲٫۱۰ انواع یکپارچهسازی بر اساس ضعیف یا قوی بودن ۲٫۱۱ انتخاب فروشندگانEAI ۲٫۱۱٫۱عمده تهیه کنندگانMOM ۲٫۱۱ نتیجه گیریفصل سوم: ارزیابی فناوریهای یکپارچگی کاربردی سازمانی۳٫۱ مقدمه۳٫۲ فناوریهای یکپارچهسازی نقطه به نقطه ۳٫۳محصولات یکپارچهسازی برنامه کاربردی سازمانی ۳٫۴ آداپتورها ۳٫۵ فناوریهای یکپارچهسازی پایگاه داده با پایگاه داده ۳٫۶ فناوریهای یکپارچهسازی با استفاده از انبار داده ۳٫۷ یکپارچهسازی با استفاده از سرویس دهنده برنامه کاربردی ۳٫۸ سرویسهای وب۳٫۹مقایسه سرویسهای وب و یکپارچگی برنامههای کاربردی سازمانی ۳٫۱۰تعریف و مقایسهEDI ۳٫۱۱ مقایسه سرویسهای وب،EAI,EDI ۳٫۱۲مقایسه معماری سرویسگرا و یکپارچگی کاربردی سازمانی ۳٫۱۳ نتیجه گیریفصل چهارم: نقش معماری سرویسگرا در یکپارچگی۴٫۱ مقدمه۴٫۲ سرویس چیست؟ ۴٫۲٫۱مفهوم استخراج سرویس ۴٫۲٫۲ اهمیت استخراج سرویس ۴٫۲٫۳ تفاوت سرویس و معماری سرویسگرا ۴٫۳ معرفی و تعریف معماری سرویسگرا ۴٫۳٫۱ اصول سرویسگرایی ۴٫۳٫۱٫۱ قابلیت استفاده مجدد از سرویس۴٫۳٫۱٫۲ اتصال سست سرویس ۴٫۳٫۱٫۳ قرارداد رسمس برای تعامل ۴٫۳٫۱٫۴ کپسول سازی سرویس ۴٫۳٫۱٫۵ قابلیت ترکیب سرویس ۴٫۳٫۱٫۶ خودمختاری سرویس ۴٫۳٫۱٫۷ بی وضعیتی سرویس ۴٫۳٫۱٫۸ قابلیت کشف سرویس ۴٫۳٫۱٫۹ بررسی فاکتور دانه بندی سرویس ۴٫۳٫۲مدل مفهومی معماری سرویسگرا ۴٫۳٫۳ چرخه حیات معماری سرویسگرا ۴٫۳٫۴ چالشهای معماری سرویسگرا ۴٫۴کاربردهای معماری سرویسگرا در یکپارچگی ۴٫۴٫۱ یکپارچهسازی سیستمهای اطلاعاتی ۴٫۴٫۲ یکپارچه سازی اتوماسیون فرایندهای سازمان در قالب اکستریشن ۴٫۴٫۳تعامل پذیری بین سازمانی ۴٫۵پروتکلهای معماری سرویسگرا ۴٫۵٫۱SOAP ۴٫۵٫۲ سرویسهای وب مبتنی بر SOAP ۴٫۵٫۳WSDL ۴٫۵٫BPEL ۴٫۵٫۵ BPEL4WS ۴٫۵٫۶ UDDI ۴٫۶ مزایا و نتایج معماری سرویسگرا ۴٫۷ روشهای استخراج سرویس ۴٫۸ نتیجه گیریفصل پنجم: معماری سرویسگرا و یکپارچهسازی سیستمهای جامع۵٫۱ مقدمه ۵٫۲انواع یکپارچهسازی سیستمهای جامع ۵٫۲٫۱ یکپارچهسازی دادهگرا ۵٫۲٫۱٫۱انعکاس(تکرار) ۵٫۲٫۱٫۲ ایجاد فدراسیون اطلاعات ۵٫۲٫۱٫۳ پردازش واسطها ۵٫۲٫۲یکپارچهسازی بر اساس فرایند کاری۵٫۲٫۳یکپارچهسازی سرویسگرا۵٫۲٫۳یکپارچهسازی درگاهگرا۵٫۳ راهکار ترکیبی یکپارچهسازی سیستمهای جامع ۵٫۳٫۱گردآوری اطلاعات لازم و ایجاد مدلهای مربوطه ۵٫۳٫۱٫۱ مدلسازی فرایندهای تجاری ۵٫۳٫۱٫۲تعریف و طبقه بندی سرویسها۵٫۳٫۱٫۳ایجاد مدل MetaDtata ۵٫۳٫۱٫۴ تعیین User Interfaceهای مشترک۵٫۳٫۱٫۵ طراحی شبکه انتقال اطلاعات سیستم جامع۵٫۴چگونگی استفاده از ایزار یکپارچگی و ابزارBMP۵٫۴٫۱ توزیع شدگی سرویسها در مدل BMP ۵٫۴٫۱٫۱ ملزومات این مدل۵٫۴٫۱٫۲چارچوب کارکرد۵٫۴٫۲ ایجاد و مدیریت سرویسها ۵٫۴٫۲٫۱ملزومات این مدل ۵٫۴٫۲٫۲ چارچوب کارکرد ۵٫۴٫۳ ایجاد مکانیزمی جهت تبادل اطلاعات بین سرویسها۵٫۴٫۳٫۱ ملزومات این مدل ۵٫۵ نتیجه گیریفصل ششم: روش پیشنهادی استخراج سرویس برای یکپارچهسازی سازمان۶٫۱ مقدمه۶٫۲ فرضیات ۶٫۳ معرفی فرایند کلی روش پیشنهادی ۶٫۴ تشریح فازها و فعالیتها و روش انجام فعالیتها ۶٫۴٫۱ فاز یک تحلیل سرویسگرایی ۶٫۴٫۱٫۱ تحلیل حوزه کسب وکار ۶٫۴٫۱٫۲ تحلیل سیستمهای موجود ۶٫۴٫۲ فاز دوم:ارزیابی و بهینه سازی۶٫۴٫۲٫۱ بررسی انطباق سرویسهای نامزد با اهداف سازمان ۶٫۴٫۲٫۱٫۱ تهیه درخت اهداف سازمانی ۶٫۴٫۲٫۱٫۲ تخصیص سرویسهای نامزد به اهداف سازمانی ۶٫۴٫۲٫۱٫۳ تجزیه، ترکیب و یا ایجاد سرویس جدید ۶٫۴٫۲٫۲ ارزیابی کیفیت سرویس ۶٫۴٫۲٫۲٫۱ بررسی امکان ارزیابی اصول سرویسگرایی ۶٫۴٫۲٫۲٫۲ ارزیابی قابلیت استفاده مجدد سرویسها ۶٫۴٫۲٫۲٫۳ ارزیابی اتصال سست سرویسها۶٫۴٫۲٫۲٫۴ ارزیابی خود مختاری سرویسها ۶٫۴٫۲٫۲٫۵ ارزیابی قابلیت ترکیب سرویسها ۶٫۴٫۲٫۲٫۶ اعمال اصلاحات لازم ۶٫۴٫۳ فاز سوم: سازماندهی ۶٫۴٫۳٫۱ ارائه فهرست سرویسهای نهایی ۶٫۴٫۳٫۲ طبقه بندی سرویسها۶٫۴٫۳٫۲٫۱ سرویسهای کاری ۶٫۴٫۳٫۲٫۲ سرویسهای پایه ۶٫۴٫۳٫۲٫۳ سرویسهای کاربردی ۶٫۴٫۴ فاز چهارم: ارائه تکنیک مناسب جهت یکپارچگی سازمان ۶٫۵ نتیجه گیری فصل هفتم: ارزیابی روش پیشنهادی۷٫۱ مقدمه۷٫۲ تعریف یک مورد موردی ۷٫۲٫۱ مطالعه موردی : دانشگاه ۷٫۳ ارزیابی روش پیشنهادی در رابطه با کارهای قبلی ۷٫۴ جمع بندی نتایجفصل هشتم: نتیجه گیری۸٫۱ نتیجهگیری ۸٫۲ آیا سرویسهای شناسایی شده، پشتیبانی کننده چابکی و تعاملپذیری در سازمان میباشد؟ ۸٫۳ آیا چارچوب ارائه شده از جامعیت برخوردار میباشد؟ ۸٫۴ کارهای بعدیمراجعواژگان و عبارات(انگلیسی به فارسی)
دانلود فایل فایل ورد Word پروژه تکنیک های یکپارچگی و نقش معماری سرویس گرا در یکپارچه سازی سازمان
تکنیک های یکپارچگی و نقش معماری سرویس گرا در یکپارچه سازی سازمان,مدیریت سیستم های اطلاعاتی,مهندسی نرم افزار,پایان نامه ارشد مهندسی نرم افزار,مهندسی نرم افزار,پایان نامه مهندسی نرم افزار,ام پی فایل مرجع پایان نامه مهندسی نرم افزار