دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آميخته بازاريابي

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آميخته بازاريابي

دانلود-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-آميخته-بازاريابيعنوان: دانلود مبانی نظری
و پیشینه تحقیق آميخته بازاريابيفرمت ورد قابل ویرایشتعداد صفحات: 30فصل دوم مبانی نظری، پیشنه
تحقیق و ادبیات تحقیقهمراه با رفرنس نویسی و
پاورقی داخل متنپیشینه تحقیق کامل خارجی و داخلی متغیرهای تحقیقمنابع کامل  فهرست مطالب:آمیخته بازاریابیتعریف آمیخته بازاریابیبازاريابي رابطه اي و بازاريابي سنتيفعاليت هاي ترفيعي و تبليغيو…آمیخته بازاریابی
در دنياي رقابتي امروز، سازمان‌ها به منظور بقاي خود نياز به
استفاده از فنون بازاريابي و نيزتحقيقات تخصصي بازاريابي دارند.
بررسی‌ها نشان داده است كه ناموفق بودن شرکت‌ها از ناتواني آن‌ها در بهره
گيري از فنون بازاريابي نشأت می‌گیرد. اين شرکت‌ها تحولات بازار و تغييرات
الگوي مصرف مشتريان را ناديده می‌گرفتند و به جاي روي آوردن به بازاريابي
پيشرفته، به فروش می‌پرداختند و كسب سود بيشتررا بر رضايت مشتريان
ترجيح می‌دادند. بازاريابي در عين حال يك جنگ است منتهي نه جنگ با اسلحه و
يا تفنگ بلكه چنانكه آلبرت امريدر اين رابطه می‌گوید: ‘بازاريابي يك جنگ
متمدنانه است كه در اغلب اين نبردها، شرکت‌ها و سازمان‌هایی موفق می‌شوند
كه از كلمات، ایده‌ها و نظم فكري مطلوب‌تری استفاده می‌نمایند، به عبارت
ديگر داراي مديريت بازاريابي به روز و منسجمي باشند تا بتوانند در مبارزه
با صحنه هاي رقابت گام بردارند (کنستانتین، 2012).در اين رابطه
كاتلراعتقاد دارد كه اكثر شرکت‌ها توجه زيادي به كاهش هزينه می‌کنند در
حالي كه عدم صرف هزينه هاي بازاريابي، هزينه هاي بيشتري را ايجاد می‌کند
(کاتلر، 1379). مدیریت بازاریابی يكي از بخش‌های مديريت كلان سازمان است كه
با نگرش سيستمي به اجزاي سازمان، روابط بين آن‌ها، نحوه تأثير گذاري بر
يكديگر و ارتباط داخلي آن‌ها به صورت يك نظام يكپارچه و جامع، عوامل مؤثر
را مورد بررسي قرار داده و مورد تحليل قرار می‌دهد. به عبارت ساده تر در
اين فرآيند با انجام ‘ تحقيقات بازاريابي’ مطالعه و بررسي دقيق بر روي
عوامل دروني و بيروني سازمان و محصول مورد مطالعه قرار می‌گیرد. همچنين با
بررسي و تحليل عوامل درون سازماني و مرتبط با محصول، از جنبه هاي گوناگون
مديريتي، مالي، كيفي محصول و بازاريابي كه تأثير گذار و تعيين كننده
می‌باشند، تلاش می‌گردد تا مقايسه اي مناسب بين اين عوامل صورت گرفته و
بالطبع مناسب‌ترين استراتژي‌ها و راهكارهاي عملي مورد بررسي قرار گرفته و
در راستاي پيشبرد اهداف سازمان پيشنهاد گردد.بازاريابي يعني
جستجو براي يافتن مناسب‌ترین بازار و بخش‌هایی كه سازمان می‌تواند در آنجا
به صورت مفيدتر و مؤثرتر حضور يابد و پاسخگوي نيازها و خواسته‌های مردم
باشد. به عبارت ديگر بازاريابي تلاش آگاهانه است براي تخصيص بهينه منابع و
ايجاد نوعي تخصيص در بازار (روستا و همکاران، 1390).بازاريابي عبارت
است از فعاليتي انساني در جهت ارضاي نيازها و خواسته‌ها از طريق فرايند
مبادله (كاتلر ، آرمسترانگ،1390). بازاريابي به مجموعه ای از فعالیت‌های
بازرگانی گفته می‌شود كه جريان كالاها يا خدمات را از توليد تا مصرف كننده
نهايي هدايت می‌کند.بازاريابي علم جواني است كه سابقه پيدايش آن
از قرن بيستم ميلادي است (مهرانی ، حسینی کیا، 1391). يك بازارياب بدون
داشتن درك صحيح از اينكه مشتري چه كسي است؟ چرا، چه وقت، كجا و چگونه خريد
كند؟ به خطا می‌رود و ویژگی‌هایی كه به واسطه آن گروهي از مشتريان ارزش را
دركمی‌کنند ممكن است از نظر گروهي ديگر از مشتريان، اصلاً مهم نباشد
(موریس، 2011). امروزه شرکت‌هادر تلاشند تا با استعانت از دو عامل ‘
رضايتمندي مشتري’ و ‘ فروش و سودآوری بيشتر’ با تكيه بر تحقيقات بازار و
درك نيازهاي مشتري در دنياي مملو از رقابت كنوني به حيات خود ادامه دهند.
در اينراستا يكي از راه‌های نائل آمدن به اهداف فوق بررسي و تجزيه و
تحليل مفهوم آميخته بازاريابي در هركسب و كاري می‌باشد (علی میرزایی، 13
ش 91).عناصر آميخته بازاريابي مجموعه هاي از متغيرهاي
بازاريابي قابل كنترل است كه شركت آن‌ها رابراي نيل به اهداف بازاريابي
در بازار هدف و براي ايجاد واكنش مورد نياز خود تركيب می‌کند. اين تركيب
شامل هر نوع اقدامي است كه شركت بتواند براي كالاي خود و به منظور تحت
تأثیر قرار دادن تقاضا، انجام دهد. معمولاً اين عناصر را تحت عنوان (4p)
می‌شناسند كه عبارتند از محصول ، قیمت ، توزیعو ترفیع .مفهوم
آميخته بازاريابي براي اولين بار در دهه 1950 به وسيله نيل بوردن معرفي شد
و به 4pمعروف گشت. آميخته بازاريابي بر مدل‌ها و روش‌های سنتي مديريت
بازار مانند روش كاركردگراي پوياي آلدرسون در كنار ساير روش‌های سيستمي و
نيز تئوري پارامتر كه توسط دانشگاه كپنهاگ در اروپا توسعه يافت، غلبه كرد و
روش‌های جديد مانند ديدگاه محصولي، ديدگاه وظیفه اي و ديدگاه جغرافيايي
نيز با چنين سرنوشتي مواجه شدند. تنها تعداد كمي از اين مدل‌ها توانسته‌اند
بقای خود را در مقابل 4p حفظ کنند (گرانروس، 2009).آمیخته بازار عبارت
است از مجموعه اي از ابزارهاي مداخله در بازار كه به صورت وابسته به هم
عمل می‌کنند؛ به طوري كه تأثير لازم يا مورد نظر را در بازار می‌گذارند
(محب علی، 1391).آميخته بازاريابي نمايان گر فعالیت‌های اساسي
مديران بازاريابي است. پس از انتخاب يك بازارهدف، مديران بازاريابي بايد
يك برنامه سيستماتيك براي فروش به مشتريان و ايجاد روابط بلندمدت تدوين
كنند (دلوین، 2007). برنامه بازاريابي از تصميماتي راجع به محصول، قيمت،
ترفيع و توزيع تشكيلمی‌شود. این‌ها مهم‌ترین نوع بخش‌هایی هستند كه
مديران بازاريابي براي رسيدن به اهداف فروش و سودآوري، منابع شركت را به
آن‌ها تخصيص می‌دهند (گلد اسمیت، 2009).

دانلود فایل

دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق آميخته بازاريابي

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آميخته بازاريابي,مبانی نظری و پیشینه تحقیق آميخته بازاريابي,پیشینه تحقیق آميخته بازاريابي,مبانی نظری آميخته بازاريابي,آميخته بازاريابي