دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالی

دانلود-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-اختلال-نقص-توجه-بیش-فعالیعنوان: دانلود مبانی نظری
و پیشینه تحقیق اختلال
نقص توجه بیش فعالیفرمت ورد قابل ویرایشتعداد صفحات: 45فصل دوم مبانی نظری، پیشنه
تحقیق و ادبیات تحقیقهمراه با رفرنس نویسی و
پاورقی داخل متنپیشینه تحقیق کامل خارجی و داخلی متغیرهای تحقیقمنابع کاملقسمتی از متن:اختلال نقص توجه – بیش فعالی در پیشینه
تحقیقی سالها تحت تنوع برچسب‌های ناشی از ارزیابی نشانه‌ها و عوامل
ایجادکننده اختلال بوده است. برچسب‌های گوناگونی که در گذشته به کار رفته
عبارتند از: کژکاری خفیف مغزی[1]، آسیب مغزی[2]، نشانگان هایپر کینیتیک[3]
(بیش جنینی) و اختلال نقص توجه (وود و فلتون[4]، 1994).در سال 1845
هنری هافمن[5]، پزشک آلمانی یک مجموعه از آثار کلاسیک داستان های اخلاقی
طنزآمیزی بنام ‘پیتر بیقرار’ برای کودکان نوشت. قهرمانان داستان هافمن
کودکانی بودند که بر اساس مشاهدات وی انتخاب گردیده‌اند و فیلیپ بیقرار[6]
یکی از آنهاست. فیلیپ کودکی است ناآرام، بیقرار، مخاطره انگیز، جنجالی و
شرور که کودکان را آزار می‌دهد و از این رو این اختلال بنام بیماری هافمن
معروف شد (تیلور، 1990؛ به نقل از صالح مجتهد، 1373). این نشانه‌ها امروزه
به طور متداول در کودکانی که بر طبق راهنمای آماری و تشخیصی اختلال‌های
روانی (انجمن روانپزشکی امریکا)، ADHD تشخیص داده می‌شود، مشاهده می‌شود.بارکلی
(1990)، به تشریح چهار دوره برای توصیف تاریخ تحولی و فهم کنونی از ADHD
پرداخته است. اولین دوره از سال 1860 تا 1890 دوره ‘کودک آسیب مغزی’ بود که
با فعالیت جورج استیل[7] (1902) آغاز شده بود. استیل در کالج پزشکی رویال
انگلند، گروهی از کودکان را که معتقد بود نقص‌هایی در کنترل اخلاقی[8]
دارند، بررسی و تشریح می‌کرد. این کودکان به عنوان پرخاشگر، لجباز،
بی‌اعتنا، مقاوم به انضباط و به طور افراطی هیجانی توصیف شده و خود کنترلی و
بازداری ارادی کمی نشان می دادند. وی اعتقاد داشت که مشکلات ذکر شده یک
منشأ نورولوژیکی (عصب شناختی) دارد.در زمان جنگ جهانی اول
(1918-1917) کودکانی پیدا شدند که به خاطر آنسفالیت ویروسی همه گیر[9] آسیب
عصب شناختی داشته و تکانشگر، فاقد بازداری و بیش فعال بودند (هیل[10]،
1928). آنسفالیت یک التهاب مغزی است که به نظر می رسد علت رفتارهای کودکانی
است که ذکر شد. این کودکان به علت داشتن نشانگان بیش فعالی طبقه بندی شده
بودند. همچنین رفتارهای مشابهی به وسیله آنهایی که با آسیب سر از جنگ به
خانه بازگشته بودند مشاهده گردید که منجر به شکل گیری نظریه‌های کژکاری
خفیف مغزی شد. با این وجود هنوز تا پایان جنگ جهانی دوم علاقه گسترده‌ای به
اختلال های دوران کودکی شروع نشده بود.

دانلود فایل

دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالی,پیشینه تحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالی,دانلود مبانی نظری اختلال نقص توجه بیش فعالی, اختلال نقص توجه بیش فعالی