دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات یادگیری

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات یادگیری

دانلود-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-اختلالات-یادگیری  عنوان: دانلود مبانی نظری
و پیشینه تحقیق اختلالات یادگیریفرمت ورد قابل ویرایشتعداد صفحات: 25فصل دوم مبانی نظری، پیشنه
تحقیق و ادبیات تحقیقهمراه با رفرنس نویسی و
پاورقی داخل متنپیشینه تحقیق کامل خارجی و داخلی متغیرهای تحقیقمنابع کاملقسمتی از متن:تعاریف اختلالات یادگیریتعاریف
متعددی از اختلال یادگیری وجود دارد که در ادامه به چند تعریف اشاره
می­شود: اختلالات یادگیری را می توان در دو گروه اختلالات یادگیری تحولی و
اختلالات یادگیری تحصیلی طبقه­بندی کرد، 1- اختلالات یادگیری تحولی؛
ناتوانی در فرآیندهای روانشناختی که پیش نیاز یادگیری و کسب موضوعات درسی
هستند، محسوب می­شود. اختلال توجه: اختلال در توانایی انتخاب عوامل مناسب و
یا مربوط و مقتضی از میان محرک­های رقابت کننده و بی­شماری است که به طور
همزمان با ارگانیسم برخورد می­کند. اختلال حافظه: اختلال در توانایی بخاطر
آوردن چیزی است که دیده، شنیده یا تجربه شده است. کودکانی که مشکلات قابل
ملاحظه­ای در حافظه دیداری و شنیداری خود دارند احتمالا در یادگیری خواندن،
نوشتن، هجی کردن یا محاسبه کردن مشکل خواهند داشت. اختلالات ادراکی[1]:
شامل نقص در هماهنگی دیداری-حرکتی، انحراف بینایی، شنوایی و لامسه، ارتباط
فضایی و غیره می­باشد. اختلالات تفکر[2]: شامل مشکلاتی است که به کارکردهای
ذهن، مانند قضاوت، مقایسه، محاسبه، تحقیق و سوال کردن، استدلال کردن،
ارزشیابی، تفکر انتقادی، حل مسئله و تصمیم­گیری مربوط است. اختلالات زبان
شفاهی[3]: شامل مشکلات کودک در فهمیدن زبان، تلفیق زبان درونی و بیان عقاید
به صورت شفاهی می­باشد(کرک، 1377).2- اختلالات یادگیری تحصیلی:
شامل ناتوانی در خواندن، نوشتن، هجی کردن، بیان نوشتاری و محاسبه کردن است و
به این اشاره دارد که کودک توانایی بالقوه یادگیری و موقعیت و امکان
یادگیری را در مدرسه دارد و علیرغم دریافت آموزش­های کافی در یادگیری مشکل
دارد (کرک، 1377).مایکل باست[4](1978؛ به نقل از احدی، 1373) ‘این
اختلال را تحت عنوان اختلال یادگیری عصبی-روانی می­نامد و کودک با اختلال
یادگیری را کودکی می­داند که علائم عدم هماهنگی حرکتی (دست و پا چلفتی[5])
خفیف و اختلالات رفتاری خاصی از خود بروز می­دهد و همچنین در خواندن،
ریاضی، صحبت کردن مشکلاتی را نشان می­دهد که ناشی از بدکاری سیستم عصبی
است. مایکل باست معتقد است که اختلال یادگیری فقط شامل جنبه­های کلامی
نمی­شود، بلکه این افراد در درک و جهت­یابی فضایی و در تصویری که از بدن
خود دارند (آگاهی نسبت به اسامی اعضا مختلف بدن و ارتباط میان آن­ها) نیز
مشکلاتی بروز می­دهند. مایکل باست همچنین بیان داشته است که این افراد در
تفسیر و تمیز احساسات خود، مانند تمیز اصوات مختلف اشکالاتی دارند’.

دانلود فایل

دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات یادگیری

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات یادگیری,مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات یادگیری,پیشینه تحقیق اختلالات یادگیری,اختلالات یادگیری