دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال نارسايي توجه – بيش فعالي

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال نارسايي توجه – بيش فعالي

دانلود-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-اختلال-نارسايي-توجه-–-بيش-فعالي  عنوان: دانلود مبانی نظری
و پیشینه تحقیق اختلال نارسايي توجه – بيش فعاليفرمت ورد قابل ویرایشتعداد صفحات: 34فصل دوم مبانی نظری، پیشنه
تحقیق و ادبیات تحقیقهمراه با رفرنس نویسی و
پاورقی داخل متنپیشینه تحقیق کامل خارجی و داخلی متغیرهای تحقیقمنابع کامل

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:’Table Normal’;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:”;
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin-top:0in;
mso-para-margin-right:0in;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0in;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:’Calibri’,’sans-serif’;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:Arial;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}  قسمتی از متن:اختلال کم توجهي – بيش فعالي، الگوي کاهش توجه
پايدار ويا بيش فعالي ورفتارهاي تکانشي2 است که شديدتر وشايع تر از آن است
که معمولا’ در کودکان و نوجوانان با سطح رشد مشابه ديده ميشوند .درگذشته
تصور ميشد که بيش فعالي علامت مختل کننده اصلي دراين اختلال است ،اما امروز
ه عموم صاحبنظران معتقدند که بيش فعالي اغلب ثانويه به ضعف کنترل تکانه
است . امروزه در براي مطرح کردن تشخيص بايد برخي از علايم بيش فعالي از سن 7
سالگي ظاهر شوند ، هرچند در بسياري از کودکان ADHD در سن بالاي 7 سالگي
تشخيص داده مي شود.يعني زماني که رفتارهاي آنها سبب بروز مشکلاتي در مدرسه
وساير مکانهاشده است . براي تائيد تشخيص ADHD، تخريب ناشي از بي توجهي و با
بيش فعالي / تکانشگري بايستي دست کم در دوزمينه و موقعيت قابل مشاهده بوده
ودرکارکرداجتماعي ، تحصيلي ، يا فعاليتهاي خارج درسي متناسب با رشد کودک
تداخل کند ( کاپلان و سادوک ، 2007 ) .اين اختلال سالها در منابع
علمي با انواعي از اصطلاحات توصيف شده است. در اوايل سال 1900 کودکان
تکانشگر مهار گسيخته وبيش فعال ( که بسياري از آنان دچار آسيب هاي عصبي
ناشي از آنسفاليت بودند ) تحت عنوان سندرم بيش فعالي طبقه بندي ميشدند .
شايع ترين علائم اين بيماري بي توجهي ، حواس پرتي ، تحرک وفعاليت فيزيکي
زياد وانجام اعمال ورفتار بدون فکر وانديشه ميباشد (آرنز.ام. رايدر، 2009
).اين اختلال سالها در منابع علمي با انواعي از اصطلاحات توصيف شده
است. در اوايل سال 1900 کودکان تکانشگر مهار گسيخته وبيش فعال ( که بسياري
از آنان دچار آسيب هاي عصبي ناشي از آنسفاليت بودند ) تحت عنوان سندرم بيش
فعالي طبقه بندي ميشدند . شايع ترين علائم اين بيماري بي توجهي ، حواس
پرتي ، تحرک وفعاليت فيزيکي زياد وانجام اعمال ورفتار بدون فکر وانديشه
ميباشد (آرنز.ام. رايدر، 2009 ).اختلال رشدي فراخناي توجه ،
تکانشري و يا بيش فعالي و نيز رفتارهاي قاعده مند است که در آن اين کمبودها
به طور قابل ملاحظه اي نامتناسب با سن عقلي کودک است شروع آن دردوران
کودکي است نشانه ها به طور قابل ملاحظه اي نافذ و موقعيتي هستند معمولا در
طول زمان مزمن يا پايدارند ونتيجه مستقيم تاخيرشديد زبان، ناشنوايي
،نابينايي، اوتيسم يا روان پريشي دوران کودکي نيستند ( باراباس .ا &
باراباس .ام2 ،1996 ).

دانلود فایل

دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال نارسايي توجه – بيش فعالي

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال نارسايي توجه بيش فعالي,مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال نارسايي توجه بيش فعالي,پیشینه تحقیق اختلال نارسايي توجه بيش فعالي,اختلال نارسايي توجه بيش فعالي