دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهاي غير منطقي

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهاي غير منطقي

دانلود-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-باورهاي-غير-منطقيعنوان: دانلود مبانی نظری
و پیشینه تحقیق باورهاي غير منطقي فرمت ورد قابل ویرایشتعداد صفحات:13فصل دوم مبانی نظری، پیشنه
تحقیق و ادبیات تحقیقهمراه با رفرنس نویسی و
پاورقی داخل متنمنابع کامل- باورهاي غير
منطقي     يك باور، هرگونه فرض اساسي، چه آگاهانه ويا
ناآگاهانه است كه به اشخاص اين آمادگي را مي­دهد كه وقايع را به نحو خاصي درك كنند
ونوع خاصي را از اعمال ، انجام دهند. باورها به سه دسته تقسيم مي­شوند: توصيفي،
سنجشي و تجويزي.باورهاي توصيفی: واقعيتهاي مورد قبول راجع به يك فرد، ديگران و اوضاع
مختلف مي­باشند. مثلاً فردي ممكن است معتقد باشد وي فرصت زيادي براي رسيدن به
موفقيت دارد.  باورهاي سنجشي: بيان كننده قضاوتهايي
نظير خوبي، بدي، درست و يا اشتباه در روابط با خود و ديگران و محيط است. باورهاي سنجشي
مي­تواند مطابق با باورهاي توصيفي باشد. مثلاً «من استعداد خوبي براي موسيقي
دارم». باورهاي تجويزي: آنچه را يك فرد بالاجبار بايد انجام دهد، ديكته مي­كنند و
اين در صورتي است كه كارهاي او بايد مبتني بر باورهاي قابل ارزيابي باشند. مثلاً
بر اساس باورهاي قابل ارزيابي و توصيفي بالا مي­توان گفت كه: اظهار قاطع كردن،
كاميابي و اظهار عقيده­كردن رفتارهاي شايسته ای هستند و خود يك فرد و ديگران بايد
به اين صورت عمل كنند. باورها ابعاد شناختي، نفساني و رفتاري دارند. بعد شناختي
عبارت است از اطلاعاتي كه آن باور مبتني برآن است و اساسي براي قضاوت در مورد آنچه
خوب، بد، درست يا اشتباه است، می­باشد. مبناي اطلاعات و قضاوت براي بعد شناختي يك
باور از منابع بسياري ناشي مي­شود. نمودهاي قدرت نظير والدين منشا مهمي هستند. در
چارچوب روابط فرزند و والدين، فرزندان وقايع مهمي را در خصوص دنيا ، شرايط خاص و
مردم وخودشان فرا مي­گيرند. همچنين قضاوتهايي راجع به وقايع ياد مي­گيرند ودوست
دارند هم اين وقايع را و هم قضاوتهاي انجام شده را در مورد آنها به طور كامل قبول
كنند. اين وقايع ممكن است ريشه در خرافات، واقعيات يا اسطوره­ها داشته باشند. يك
قضاوت ممكن است صحيح و قابل تغيير يا نادرست و پايدار در شرايط گوناگون به حساب
نيايد.      بعد نفساني يك باور عبارت است از هيجان،
احساس (مثبت یا منفی) كه ناشي از مركزيت يافتن باور مي­باشد، به واسطه چارچوب باور
شناختي آموخته مي­شود. براي آن كه فراگرد متن يادگيري تشويق كننده از نوعي باشد كه
احترام به خود را افزايش دهد، فرد آن باور را با احساس مثبت پايه گذاري مي­كند.
وقتي كه اين اتفاق افتاد، هرگونه مواجهه با آن باور يا ارزش آن به عنوان يك تهديد
تلقي مي­شود وايجاد هيجان مي­نمايد، حتي اگر آن باور منشاء مشكلات بسياري شود. اگر
باور شناختي ديكته نمايد كه تصفيه احساسات منفي اشتباه، ناخوشايند وتحت هر شرايطي
غير قابل توجه است، علاوه بر هيجان همواره با اظهارنظر، احساسهاي تنفر و ناخشنودي
نسبت به كسی كه با آن باور مخالفت كند، بوجود مي­آيد. هنگامي كه افراد با يكي از
باورهاي شناختي شان درگير مي­شوند احساس خجالت، گناه، ناراحتي و بيزاري از خود مي­كنند.

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:’Table Normal’;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:”;
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin-top:0in;
mso-para-margin-right:0in;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0in;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:’Calibri’,’sans-serif’;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:Arial;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}   

دانلود فایل

دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهاي غير منطقي

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهاي غير منطقي ,مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهاي غير منطقي ,پیشینه تحقیق باورهاي غير منطقي , باورهاي غير منطقي