دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیمه الکترونیک

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیمه الکترونیک

دانلود-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-بیمه-الکترونیکعنوان: دانلود مبانی نظری
و پیشینه تحقیق بیمه الکترونیکفرمت ورد قابل ویرایشتعداد صفحات:30فصل دوم مبانی نظری، پیشنه
تحقیق و ادبیات تحقیقهمراه با رفرنس نویسی و
پاورقی داخل متنپیشینه تحقیق کامل خارجی و داخلی متغیرهای تحقیقمنابع کاملقسمتی از متن:تاثير تجارت الكترونيك بر بيمه :اينترنت
و تجارت الكترونيك به عنوان دو بال مهم، نه تنها آغازگر تغييرات عمده در
كسب و كارها شده، بلكه زندگي روزمره انسان‌ها را نيز تحت تاثير قرار داده
است. در مدت زمان بسيار كوتاهي، اينترنت به عنوان يك ابزار ارتباطي قلمداد
شده و تحقيقات نشان داده است كه آمريكائي‌ها در پذيرش آن پيشقدم بوده و
علاقه زيادي را براي استفاده از اينترنت در خريدهاي برخط ابراز كرده‌اند
(برنف و ديگران، 1998).كاربرد تجارت الكترونيك در صنعت بيمه :امروزه
خيلي از كسب و كارها مانند خرده فروشي، بانكداري و آژانس هاي مسافرتي
(خدمات حمل و نقل) با استقبال از فناوري‌هاي جديد به خوبي تجارت الكترونيك
را در حرفه خود به كار گرفته‌اند. حتي برخي از اين كسب و كارها فرايندهاي
كسب و كار خود را هم اصلاح كرده و تغييرات حاكم بر كسب و كارشان را
پذيرفته‌اند. در اين بين، صنعت بيمه به كندي و با تأمل بيشتري گام
برمي‌دارد. مهمترين دليل براي اين تعلل را مي‌توان در اين نكته خلاصه كرد
كه بيمه‌گران بايد با دقت بالايي تعيين كنند كه چه كاربردي (محصول و خدمات)
براي اين منظور بهره‌ور بوده و از همه مهمتر تحليل هزينه-فايده آن را مشخص
كنند. اين بدين خاطر است كه بعضي از كاربردهاي تجارت الكترونيك در ساير
كسب و كارها به سادگي در اين صنعت قابل پياده‌سازي نيست (ايزو، 1997).تعامل
در تجارت الكترونيك را مي‌توان به طور كلي به پنج بخش تفكيك كرد: جستجو،
ارزيابي، توزيع و تحويل، معامله (پرداخت) و خدمات پس از فروش. به عبارت
ديگر، اولين گام در خريد بيمه‌نامه از طريق اينترنت با جستجوي سايتهایي
براي بيمه‌نامه آغاز شده و بعد از آن مرحله ارزيابي هريك از بيمه‌نامه‌ها
از نظر قيمت، مزايا، خدمات مربوطه و… براي ارضاي نيازهاي خريدار شروع شده
و در گامهاي بعدي، پس از توافق بيمه‌گر و بيمه‌گزار نحوه ارائه و تحويل
بيمه‌نامه توأم با نحوه پرداخت حق بيمه از جمله مباحث مرتبط در تجارت
الكترونيك در صنعت بيمه است. خدمات پس از فروش در صنعت بيمه، از اهميت
كمتري در مقايسه با ساير صنايع برخوردار است (دسگاپتا و سنگاپتا[1]، 2002).تجارت الكترونيكي به معناي انجام دادن مبادلات تجاري ازطريق شبكه به ويژه اينترنت است.(Ratnasingam,2005).تجارت
الكترونيكي از داشتن يك سايت اينترنت فراتر ميرود و شامل سفارش دادن،انجام
دادن مناقصات كاريابي و كارمنديابي ومبادله اطلاعات است كه با استفاده از
فناوريها يا اطلاعات صورت ميگيرد. درتجارت الكترونيكي، پول ميتواند هم به
روش سنتي وهم به روش الكترونيكي پرداخت شود.بسياري از بازرگانان
الكترونيكي، سيستمهاي پرداخت مختلفي را به مشتريان خود پيشنهاد ميكنند.(
2003و Levier) مهمترين مسأله در سيستمهاي پرداخت الكترونيكي تأكيد بر امنيت
است

دانلود فایل

دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیمه الکترونیک

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیمه الکترونیک,مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیمه الکترونیک,پیشینه تحقیق بیمه الکترونیک,بیمه الکترونیک,بیمه, الکترونیک